Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Bieg wsteczny - nie wchodzi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bieg wsteczny - nie wchodzi

    Wiem, że temat był już wałkowany jednak mój przypadek odbiega od tych, które były przedstawiane jako "ten typ tak ma". Ale do rzeczy. Swoją hondę mam już od 4 lat i rzeczywiście od kiedy ją kupiłem czasami zdarzało się że bieg wsteczny nie wskoczył. Wystarczyło poprawić i było ok. Po pewnym czasie przyszła kolej na wymianę łożysk bo zaczęły gwizdać. Pojechałem do mechanika, który miał wymienić łożyska na nowe. Jak się potem okazało kupił inną skrzynię (prawdopodobnie ze szrotu ale pewności nie mam) i zamontował mi ja w samochodzie. Od czasu montażu zaczęły się pojawiać problemy ze wstecznym - początkowo te standardowe, czyli nie wskoczył, poprawiłem wszedł. Jednak od pewnego czasu mam dramat - żeby nie było samochód za każdym razem jest zatrzymany (nie turla się, nie zjeżdża - stoi) a bieg nie wskakuje za 1, 2, 3, 4 razem może za 5 wejdzie. Nie ma znaczenia czy puszczam sprzęgło i je wciskam ponownie. Zawsze gdy nie wejdzie słyszę "grzechotkę" po puszczeniu sprzęgła i dodaniu lekko gazu. Zdarza się (tak raz na tydzień), że podczas cofania bieg wyskakuje - słychać puknięcie. Jedyna działająca prawie na 100% metoda to wrzucanie biegu na wyłączonym silniku. Czasami pomaga wbicie np. 1 biegu i lekki podjazd do przodu ale nie jest to reguła (może 25%-30% przypadków). Pozostałe biegi wchodzą bez problemów. Na skrzynię miałem gwarancję pół roku a ten problem nasilać się zaczął po 7-8 miesiącach więc mam prawdopodobnie kolejny wydatek jednak wolałbym się dowiedzieć co jest na rzeczy by nie wtopić kolejny raz kasy.

  • #2
    Jeśli nie ma problemu z innymi biegami i dźwignia stoi na środku,to skrzynia jest do wyjęcia.
    Można dla pewności wypiąć wybieraki,wsadzić wsteczny ręcznie i spróbować czy nie wyskoczy.
    Jeśli po takiej próbie nie wybije wstecznego,to szukać należy w poduszkach,albo w mech. wybierania.Jśli wyskoczy to szukaj skrzyni,bo zespół tych kółek kosztuj więcej niż cała sprawna używka.

    Comment


    • #3
      Przetestowane. W momencie jak manualnie bieg się wbije (wybierakiem) to wskakuje. A o jakie "kółka" Ci chodzi - o łożyska?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez scoobany Zobacz posta
        o jakie "kółka" Ci chodzi - o łożyska?
        Elementy 5 i 1

        Ewentualnie odkręcony element 6 lub wyrobiony 4,na co bym nie liczyl za bardzo

        Jeśli jednak zatrzaskuje sie taj jak trzeba i nie wyskakuje,to sama skrzynia jest dobra.
        Last edited by m26; 16-08-2016, 16:37.

        Comment


        • #5
          Podłączę się pod temat bo chyba u mnie zaczyna pojawiać się podobny problem ze wstecznym.

          Wszystko zaczęło się jak zostawiłem Hermionę na lekkiej górce na wstecznym biegu. Po nocy odpaliłem auto i nie mogłem wrzucić na luz, a auto było niby na wstecznym, ale po puszczeniu sprzęgła też nic się nie działo - auto nie jechało po dodaniu gazu. Po wyłączeniu silnika gałka zmiany biegów odpuściła. Nie słyszałem grzechotania co najwyżej lekki szum.

          Teraz po tygodniu mam problem z wrzucaniem wstecznego zaraz po odpaleniu silnika. Zawsze pierwszy wrzucony wsteczny to gałka na wstecznym i zero reakcji. Nic nie grzechocze, niby bieg wrzucony ale nie jedzie. Dopiero po wrzuceniu na luz i znów wsteczny i wskakuje.

          Mam nadzieję, że problem jest podobny do scoobany. Jakieś porady ?

          Comment


          • #6
            Ciężko coś powiedzieć nie widząc auta,można tylko domniemywać,ale czy nie masz czasem odkręconej którejś łapy?
            Czy sprzęgło działa dobrze,nie ma różnicy czy auto odpalone czy zgaszone przy wrzucaniu 1 biegu?
            Może też byłoby dobrze sprawdzić ręcznie na wypętych linkach,wykryje się wtedy ewentualny opór ,lub ograniczony skok.
            Wteczny jest niezsynchronizowany i ma proste zęby ,które sprzęgają osobne wałki,czasem nie wchodzi nawet w nowych autach.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              nie ma różnicy czy auto odpalone czy zgaszone przy wrzucaniu 1 biegu?
              Sprawdzę po pracy i się pochwalę jak sprawa wygląda.
              Czasami sprawa podobnie wyglądała z 1 biegiem, ale to może wina tego, że to bł nowy jak dla mnie samochód i musiałem się przyzwyczaić do skrzyni.
              Problemów z 1 biegiem ostatnio nie miewam. Wcześniej bywało tak, ze na światłach stałem bo jedynka niby wrzucona a nie jedzie.
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              nie masz czasem odkręconej którejś łapy?
              Żebym ja się znał na mechanice... ;/ no i nie mam jak zajrzeć pod auto ( bo to chyba można ocenić od spodu ? )
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Może też byłoby dobrze sprawdzić ręcznie na wypętych linkach,wykryje się wtedy ewentualny opór ,lub ograniczony skok.
              Wteczny jest niezsynchronizowany i ma proste zęby ,które sprzęgają osobne wałki,czasem nie wchodzi nawet w nowych autach.
              Może niepotrzebnie panikuję Pierwsze auto w życiu to chciałbym doprowadzić je do stanu idealnego.
              Pożyjemy zobaczymy. Ale chciałbym to rozwiązać...

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Inazuma-akai Zobacz posta
                Problemów z 1 biegiem ostatnio nie miewam. Wcześniej bywało tak, ze na światłach stałem bo jedynka niby wrzucona a nie jedzie.
                No i tu może być pies pogrzebany,może po prostu nie ma pełnego wysprzęglenia.Bieg powinien wejść tak samo gładko na odpalonym aucie co na zgaszonym (oczywiście na zgaszonym silniku bieg może za pierwszym razem nie wejść idealnie,ale to wynika ze specyfiki budowy skrzyni i potem wchodzi już idealnie).
                Problem z pierwszym biegiem wynikał z tego ze bardzo mocno musisz przełamywać lewarek do fotela,czy nie musisz używać siły?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  Problem z pierwszym biegiem wynikał z tego ze bardzo mocno musisz przełamywać lewarek do fotela,czy nie musisz używać siły?
                  Dużej siły raczej nie używam. Teraz staram się dokłądnie ruszać gałką. początkowo byłem przyzwyczajony do Fiata Punto i tam nie trzeba było zwracać uwagi bo zawsze bieg wszedł. W Hondzi łapię i dokładnie do fotela i w górę. Dla pewności lekko przytrzymuję na 1. po takim lekkim przytrzymaniu/dopchnięciu jedynka zawsze wchodzi - nie umiem tego wytłumaczyć opisem więc wybacz. Chodzi o to że z pierwszym biegiem się nie śpieszę. Wolę go wolno wrzucić i później ruszyć niż machać sprzęgłem i się stresować na światłach bo się chciało szybko ruszyć.
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  No i tu może być pies pogrzebany,może po prostu nie ma pełnego wysprzęglenia.
                  Czyli co sugerujesz, żeby poczynić? Niedawno wymiana rozrządu zjadła mi całą pensje to chciałbym poczekać trochę z wymianą sprzęgła...

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Inazuma-akai Zobacz posta
                    Czyli co sugerujesz, żeby poczynić?
                    Sprawdzić na początek,bo na razie nic nie wiadomo.

                    Comment

                    Working...
                    X