Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwne odglosy - wciskanie pedału sprzęgła.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwne odglosy - wciskanie pedału sprzęgła.

    Witam. 10 tys temu miałem regenerowana skrzynie biegów oraz wymienione sprzęgło z dociskiem i lozyskiem oporowym. Zauważyłem na postoju, że czasami z komory silnika dochodzi taki hałas jakby granie swierszcza. Gdy delikatnie dotkne pedału sprzęgła to ucicha. Co się dzieje? Czy to oznaka jakiejś awarii?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  • #2
    To najprawdopodobniej oznaka luzu na łożysku oporowym.

    Comment


    • #3
      na pewno masz po tej naprawie bardzo czułe ucho, to pewne . Skrzynie robiłeś bo "tyrkotka" była? czyli miałeś robione łożyska skrzyni typową przypadłość 7 gen. Natomiast łożysko oporowe zazwyczaj słychać po jakimś czasie i to jest "normalne" tzn. większość egzemplarzy taki efekt ma. Po prostu słychać szumiące łożysko i się tym nie przejmuj, tak może być cały czas, nic się nie rozleci, możesz śmiało jeździć.
      Czytaj od wpisu #7 https://www.civicforum.pl/showthread...yska-oporowego
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Może lepiej od podszewki. W autach na linkę ,łążysko cofa się tyle że nie dotyka słoneczka i nie obraca się na puszczonym sprzęgle,ale w hydro ze względu na układ samoregulacji dotyka go zawsze.Puszczając sprzęgło zwalniasz nacisk,a łożysko cofa się tylko tyle ,ile wypchnie go docisk ,a o to żeby nie odchodziło dalej i nie powstał skok jałowy ,dba sprężyna w wysprzęgliku.
        Wzystko jest dobrze pod warunkiem że chodzi luźno,ale czasem jest tak że pył z docierającego się sprzęgła trafia na podporę wałka i łożysko ma problem z przesuwaniem się,a ściślej mówiąc z doleganiem do docisku.Blaszki w słoneczku nie są równe więc te bardziej wystające trącają łożysko ,które odjeżdza wtedy delikatnie i zostaje w takim położeniu bo z powodu wspomnianego pyłu sprężyna go nie dociska.Właśnie z tego trącania jest hałas.
        Z czasem blaszki się podocierają,a śmieci wykruszą,luzu nie będzie i wszystko ucichnie (przynajmniej tak powino się stać).
        Odciągnij parę razy łapę od sprzęgła,czasem pomaga jeśli mechanik nakładał smar na podporę.
        Last edited by m26; 18-07-2016, 09:58.

        Comment


        • #5
          m26 rozumiem, że wysprzeglik działa nieprawidłowo?! Czy jego wymiana pomoże? Rzeczywiście jak śmigam duże trasy to tego zjawiska nie ma a jak wyskocze na chwilę do sklepu (jazda po mieście, częste zmiany biegu) to wtedy na luzie słychać te dźwięki.

          Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            no ale, m26 to nie jasnowidz , spokojnie, podpowiedział tylko jedną z opcji. Natomiast czy przeczytałeś wątek o łożysku oporowym z wpisu #3? jeśli tak sie dzieje jak tam opisano - (nie odpowiedziałeś) to wymiana wysprzęgnika dobrego na dobry, niczego nie zmieni. Jeśli szumi łożysko jak pedał odpuszczony a cisza jak pedał wciśnięty no to jaki ma cel wymiana wysprzęglika?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              no to jaki ma cel wymiana wysprzęglika?
              Oczywiście że żadny. Nie potrafię przeprowadzić zrozumiałego przekazu
              On działa jak trzeba, sprężyna w nim nie ma dociskać na siłę,ale kasować luz i trzymać łożysko przy docisku.Jednak z powodu pyłu na podporze nie ma siły go kasować jak już się zrobi.
              Ale jw. to tylko jedna z opcji .
              Last edited by m26; 19-07-2016, 10:54. Powód: błędy

              Comment

              Working...
              X