Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Koniec łożyska oporowego?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Koniec łożyska oporowego?

    Witam,

    Już przy kupnie auta zauważyłem, że łożysko jest już na wykończeniu bo po wciśnięciu pedału sprzęgła ustawał szum. Nie przejmowałem się tym bo sprzęgło nie ślizga i jest git. Niedawno jednak pojawił się problem. Dojeżdżając do świateł, wciskając sprzęgło obroty potrafią zafalować poniżej jałowych. Dzieje się to po wciśnięciu sprzęgła gdy auto toczy powoli gdy np. chcę się zatrzymać. Przy zmianie biegów zjawisko nie występuje albo wysprzęglenie i zasprzęglenie zachodzi na tyle szybko że nie ma czasu.

    Głównym podejrzanym jest łożysko oporowe sprzęgła.
    W jednym z moich poprzednich aut łożysko padło do tego stopnia że silnik gasł po wciśnięciu sprzęgła.
    Dobry trop czy może być coś innego?

    I jeszcze mam pytanie co do tego jak w civicu 1.6 bierze sprzęgło. U mnie bardzo wysoko, wręcz na samym końcu przez to czasem jazda w mieście jest uciążliwa. Ten typ tak ma czy to kolejna oznaka zużytego sprzęgła?

  • #2
    U mnie sprzęgło bierze normalnie, od dołu delikatnie się puści i auto się już toczy. Więc coś nie tak ze sprzęgłem. Sprzęgło sprzęgłem, ale szumy też mogą być powodem kończących się powoli łożysk w skrzyni biegów. W pierwszej diagnozie u mnie liczyłem właśnie, że to szumi łożysko oporowe sprzęgła, a się okazało że ono było w bardzo dobrym stanie i szumy szły ze skrzyni biegów.

    Comment


    • #3
      rzuć okiem na temat zbieżny zawsze to jakaś wiedza: https://www.civicforum.pl/showthread...egla-1-4/page2
      Generalnie jeśli bierze na samej górze a przebieg dochodzi do 180 tys km a nie było nic ze sprzęgłem robione to trzeba liczyć się z jego wymianą.
      Szum tradycyjne wydobywa się z łożyska wyciskowego, w benzyniaku jak sam się zorientowałem są takie 2 szt.
      Zamieszczone przez byob Zobacz posta
      wciskając sprzęgło obroty potrafią zafalować poniżej jałowych
      Nie piszesz nic czy to mam miejsce gdy silnik rozgrzany czy zimny? to ma znaczenie.
      Co do spadania obrotów poniżej 900obr/min to raczej nie ma związku ze sprzęgłem, mechanika nie ma wpływu na spadek obrotów ani łożysko metalowe nie ma wpływu na utrzymanie obrotów.
      Sugerowałbym jednak zacząć nie od sprzęgła a od obszaru zasysania powietrza przez silnik, czyli obszary takie (zakładam że auto jest bez LPG):
      - czy poziom oleju w silniku jest na poziomie 3/4 lub wyżej?
      - szczelności silnika krokowego? gdy objawy występują na zimnym lub nie pełni rozgrzanym silniku,
      - szczelności przepustnicy wraz z wyjściem elastycznych przewodów do serwo pompy hamulcowej,
      - nieszczelności w kolektorze ssącym lub na odcinku przepustnica - głowica,
      - jakiś czujnik w przepustnicy, lub czujnik MAF w korpusie filtra powietrza brudny?,
      Szukałbym w obszarze powietrza.
      Dodatkowo pytanie czy podczas tych akcji zaświecają sie jakieś kontrolki Check Engine?
      czy taka sytuacja ze spadkiem obrotów tez ma miejscy podczas hamowania, wciskania pedału hamulca?
      Last edited by rambo7; 12-11-2015, 13:52.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Żadnych oznak sugerujących problemy z łożyskami skrzyni nie słyszę. Jedyne to ustający szum po wciśnięciu sprzęgła.
        Auto ma prawie 200 tys. przebiegu i nie jest w gazie, co do sprzęgła to nie wiem czy było wymieniane.
        Co masz na myśli mówiąc "poziom silnika"?
        Raczej ma to miejsce na rozgrzanym silniku ale 100% pewności nie mam.
        Przyczyny szukam w łożysku gdyż podobną przygodę miałem w poprzednim aucie (astra G, 1.7 DTI) gdzie silnik potrafił zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła na postoju i
        problem naprawiła wymiana kompletu sprzęgła.
        Żadne kontrolki się nie świecą.
        Po prostu zbliżam się do czerwonego światła, wciskam sprzęgło a obroty płynnie spadają poniżej 900/minutę tak że wyczuwalna jest wibracja silnika, po czym wracają do 900.
        Nie wiem czy ma to związek ale pierwszy raz zauważyłem to przedwczoraj gdy padał silny deszcz. W astrze też pierwszy raz problem pojawił się po jeździe w czasie ulewy.
        Na pewno sytuacja ma miejsce podczas hamowania ale nie wiem czy istnieje zależność bo nie testowałem pod tym kątem.
        Dodam, że w czasie postoju na biegu jałowym na nie wciśniętym sprzęgle obroty nie falują.
        Last edited by byob; 11-11-2015, 14:29.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez byob Zobacz posta
          Co masz na myśli mówiąc "poziom silnika"?
          Może Rambo chodziło o poziom oleju w silniku...przynajmniej ja bym tak to rozczytał :P

          Comment


          • #6
            Faktycznie, ma to sens.
            Zaraz pojadę potestować różne warianty. Może uda mi się bardziej sprecyzować warunki w jakich to się dzieje.

            Comment


            • #7
              Kolego, jak wciskasz pedał sprzęgła i szum cichnie to znaczy, że szumią Ci łożyska w skrzyni biegów, a nie łożysko oporowe (w VII dość często siadają łożyska skrzyni biegów)

              Gdyby to była wina łożyska oporowego to byłoby odwrotnie, tzn. po wciśnięciu sprzęgła by szumiało to byłaby to wtedy wina łożyska oporowego.

              Jak będziesz remontował skrzynie to polecam wymienić od razu olej w skrzyni (MTF) i założyć nowe kompletne sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko oporowe). Zainwestujesz więcej, ale będziesz miał spokój na długo.
              Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

              Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



              TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

              PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

              OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

              Comment


              • #8
                Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by być odwrotnie. Po wciśnięciu sprzęgła skrzynia jest odłączona od silnika i wałek wychodzący ze skrzyni nie obraca się, a to na nim jest łożysko. Łożysko się nie obraca więc nie szumi. Czy mi się coś pomyliło?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez byob Zobacz posta
                  Nie bardzo rozumiem dlaczego miało by być odwrotnie. Po wciśnięciu sprzęgła skrzynia jest odłączona od silnika i wałek wychodzący ze skrzyni nie obraca się, a to na nim jest łożysko. Łożysko się nie obraca więc nie szumi. Czy mi się coś pomyliło?
                  Łożysko oporowe nie jest na wałku skrzyni! Łożysko oporowe jest na łapce w kształcie litery Y i nie jest połączone z wałkiem. Łapka jest mocowana na obudowie skrzyni, a łożysko oporowe ślizga się po tulejce okalającej wałek, ale nie jest z nim (wałkiem) w żaden sposób połączone.

                  Krótko i łopatologicznie Ci to napiszę.

                  Wciskasz pedał sprzęgła -> skrzynia odłączona = nie pracują łożyska w skrzyni biegów, a pracuje łożysko oporowe.

                  Puszczony pedał sprzęgła -> skrzynia pracuje = pracują łożyska w skrzyni biegów, a łożysko oporowe nie pracuje.

                  Ty wciskając pedał sprzęgła sprawiasz to, że łożysko oporowe na łapce jest dociskane do słoneczka na docisku i wtedy pracuje.

                  Więc odpowiedz sobie na pytanie czy łożysko które nie pracuje może szumieć? Bo gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty to łożysko oporowe nie pracuje.
                  Last edited by przemo_wb; 11-11-2015, 15:25.
                  Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                  Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                  TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                  PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                  OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                  Comment


                  • #10
                    Ok, skoro tak to sorry, mój błąd. Fakt faktem sprzęgło i tak raczej do wymiany bo bardzo wysoko bierze.
                    Ale głównym zmartwieniem są falujące obroty.
                    Pojeździłem trochę i stwierdzam:
                    Na postoju zjawisko nie występuje. Wciśnięcie sprzęgła nie ma wpływu na obroty.
                    Podczas jazdy niezależnie od prędkości wciśnięcie sprzęgła powoduje falowanie obrotów poniżej 900 (jałowych) i z powrotem do 900. Dzieje się to niezależnie od temperatury silnika.
                    Równoczesne hamowanie zdaje się nie mieć wpływu.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
                      Kolego, jak wciskasz pedał sprzęgła i szum cichnie to znaczy, że szumią Ci łożyska w skrzyni biegów, a nie łożysko oporowe
                      Nic dodać. Łożysko oporowe nie pracuje na puszczonym sprzęgle.
                      Last edited by markow71; 11-11-2015, 19:16.

                      Comment


                      • #12
                        Zanim zaczniesz zabawę z krokowym, itd. to sprawdź luzy zaworowe. Wg manuala powinno się je ustawiać co 40 tyś km (na LPG nawet co 10-15 tyś km). Jeśli dawno nie były regulowane zawory lub nie wiesz kiedy to reguluj. VII jest mocno wyczulone na złe ustawienie zaworów. Moga być wtedy falowania, wyskakujące błędy check wngine szczególnie związane z wypadaniem zapłonu, itd. Przy regulacji ocen stan świec zapłonowych i jeśli są wypalone (przerwa między elektroda powinna być 1,1 mm) to wymieniaj.

                        Luz na ssących 0,20
                        Luz na wydechowych 0,25
                        Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

                        Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



                        TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

                        PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

                        OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

                          Znajomy mechanik po usłyszeniu relacji powiedział, że obstawia łożysko. Wydaje się to sensowne bo takie zachowanie wiąże się bezpośrednio z wciśnięciem sprzęgła podczas gdy pracuje też skrzynia biegów (samochód się toczy) a na postoju już nie.
                          Czy dla hond jest jakiś sprytny interfejs diagnotyczny jak np. VAG-COM dla grupy VAG, który pokazał by bloki pomiarowe? Można by wtedy zerknąć na MAF sensor, dawki itp.
                          Wiadomo, że można zrobić wszystko co zazwyczaj dolega takim hondom i pewnie się coś poprawi ale warto by wiedzieć konkretnie co jest przyczyną.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez byob Zobacz posta
                            Czy dla hond jest jakiś sprytny interfejs diagnotyczny
                            tak owszem trzeba kupić po prostu interfejs pod Hondę.
                            Co do łożyska oporowego to z pewnością przemo_wb wie co pisze, przy tym pracuje.
                            Przyznam że ja swojej skrzyni nie rozbierałem a mechanik "skrótowo" do mnie mówił albo źle zrozumiałem.
                            Jednak jak czytam to nie klei mi się wszytko? jeśli:
                            Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
                            Łożysko oporowe nie jest na wałku skrzyni! Łożysko oporowe jest na łapce w kształcie litery Y i nie jest połączone z wałkiem.
                            ok więc:
                            Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
                            Puszczony pedał sprzęgła -> skrzynia pracuje = pracują łożyska w skrzyni biegów, a łożysko oporowe nie pracuje.
                            byłem przekonany że pracuje właśnie łożysko oporowe a nie pracuje skrzynia.
                            Dlaczego tak myślę ( nie sprzeczam się),
                            zluzowany pedał sprzęgła - szumi ...coś szumi? jeśli nie łożysko oporowe to czemu (na logikę) powinno szumieć cały czas?
                            Byłem przekonany że skrzynia gdy stoimy (nie jedziemy) i gdy pedał jest zluzowany to stoi - nie kręci się - więc jakim cudem szumią jej łożyska? Przemo twierdzisz że się kręci? czyli pracuje? ... jak to zaakceptować? .
                            Trudno mi zaakceptować fakt że skrzynia pracuje gdy silnik chodzi na wolnych obrotach? - tak jest naprawdę??
                            jeśli:
                            Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
                            Wciskasz pedał sprzęgła -> skrzynia odłączona = nie pracują łożyska w skrzyni biegów,
                            no to skrzynia się nie kręci? .. no to co szumi? skoro się nie kręci skrzynia?
                            Z pewnością tak jest jak pisze przemo_wb tylko ja jakoś utrwaliłem sobie coś niepoprawnie.
                            Last edited by rambo7; 12-11-2015, 14:24.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Przemyślałem to sobie i teraz rozumiem to tak, że na puszczonym sprzęgle skrzynia pracuje ale na biegu jałowym (jeśli jesteśmy na luzie), jeśli wciśniemy sprzęgło to łożysko oporowe dociska łopatki na docisku rozłączając tarcze od koła zamachowego i tym samym skrzynia nie pracuje. Wobec tego to nie łożysko oporowe hałasuje na puszczonym sprzęgle bo nie jest obciążone tak jak w przypadku wciśnięcia sprzęgła. Wniosek: hałas dobiega z łożysk w skrzyni.

                              Ale pozostaje problem falujących obrotów. Coż, prawdopodobnie czeka mnie kosztowna operacja wymiany sprzęgła, i regeneracji skrzyni.

                              Comment

                              Working...
                              X