Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwne uderzanie sprzęgła w dieslu 1.7ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwne uderzanie sprzęgła w dieslu 1.7ctdi

    Witam,

    A ja znowu pisze z problemem Zamiast o czymś miłym to znowu przynudzanie, coś ostatnio mam pecha do swojej hanki.
    Przejdę do rzeczy
    Dzisiaj rano sobie jechałem spokojnie do pracy, wszystko ok nic się nie działo. Nagle jak zacząłem wracać przy dociskaniu sprzęgła poczułem jakiś taki większy opór jakbym coś miał pod pedałem coś jak sprężyna. Popatrzyłem, nic nie było wszystko ok, jadę dalej. I znów czuje opór takiej sprężyny pod pedałem przy dociskaniu sprzęgła(opór jest tak w połowie, sprzęgło normalnie się dociska do końca). Myślę, dobra dojadę mam nadzieje do domu. Pod domem otworzyłem maskę, dociskałem sprzęgło i opór raz się pojawiał, a raz nie. Przy dociskaniu i oporze było słychać taki dziwny głośny zgrzyt. Dodam, że zgrzytanie jest tylko przy włączonym silniku, jak wyłącze to sprzęgło sobie chodzi luźno. Od jakiegoś czasu coś skrzypiało przy dociskaniu, więc pewnie teraz musiało coś "puścić". Sprawdzałem płyn, jest na środku krechy. Jeśli chodzi o biegi to wchodzą normalnie.
    Miał ktoś może taki problem? (2002r. 1.7 ctdi)

    Pozdrawiam!
    Last edited by Sineth; 13-09-2014, 21:18.

  • #2
    Witaj, najprościej było by zdemontować wszystko ponieważ głośna praca sprzęgła nie jedno ma imię, Trzeba sprawdzić tarcze, docisk, łożysko wyciskowe. Mnie się wydaje że może być uszkodzone łożysko wyciskowe ale dla pewności zrobić pełną weryfikacje po demontażu ponieważ praca każdego elementu jest powiązana z sobą.

    Comment


    • #3
      Witam,

      Dziękuję bardzo za odpowiedź
      Ogólnie to niestety teraz nie mam jak tego sprawdzić, bo mieszkam w mieście a samochód zaparkowany jest przy ruchliwej ulicy, ale później jak się uda to podjadę na jakieś pustkowie(mechanik dopiero za 2 tyg :/).
      Teraz ponownie sprawdzałem i ogólnie sprawa wygląda tak: Wewnątrz przy naciskaniu sprzęgła słychać, że o coś ociera. A ten opór, o którym wczoraj pisałem to jest takie samo uczucie jak w momencie gdy wciśnie się hamulec i załączy ABS to pod pedałem jest takie pulsowanie to dokładnie to samo czuć podczas naciskania sprzęgła tylko, że przez sekunde w połowie docisku.

      Comment


      • #4
        2 pytania kontrolne:
        - kiedy wymieniałeś płyn w układzie sprzęgła ?
        - kiedy smarowałeś (fizycznie smarem na pędzelku) bolec ten który za dźwignią pedału sprzęgła wchodzi do pompy sprzęgowej ?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam
          Oj powiem szczerze, że mam samochód od kwietnia i tego nie robiłem. Z tego co widzę w książce serwisowej ASO to płyn był wymieniany przy ~100tys., a obecnie hanka ma 166300.
          Smarowane raczej nie było

          Comment


          • #6
            Może masz zapowietrzony układ? Popieram rambo7. Proponuję w pierwszej kolejności wymienić płyn w układzie sprzęgła (pamiętaj, DOT-4) zgodnie ze sztuką, czyli spuszczamy stary płyn aż w zbiorniczku pozostanie go niewiele, zakręcamy zawór, dolewamy nowego płynu, znów spuszczamy tak, by nie opróżnić całego zbiorniczka, dolewamy. Powtarzamy aż cały brudny płyn zleci i będzie wylatywać tylko nowy, czysty. Czemu tyle pipcenia się z tym? Ano żeby nie zapowietrzyć układu.
            Zgrzytanie nie musi być powiązane z twoim problemem, jest to częsty przypadek w Hondach. Chwilowo pomaga nasmarowanie tłoczka wysprzęglika smarem lub silikonem w sparayu, problem rozwiązuje wymiana lub regeneracja (wymienia się tłoczek i uszczelki)

            Comment


            • #7
              Witam,

              Bardzo dziękuję za pomoc
              Po wymianie płynu w układzie sprzęgła ten dziwny chwilowy opór nagle zniknął(przejechałem jak na razie 10km), aczkolwiek nadal podczas naciskania sprzęgła słychać dalej plastik/zgrzyt w środku. Niedługo wybieram się do mechanika i zobaczymy co na to powie. Dam znać

              Pozdrawiam!

              Comment


              • #8
                Nasmaruj jakimś olejem silikonowym ja używam w spraju. Napsikaj trochę przy wciśniętym sprzęgle do środka i na sprężynę u góry przejdzie na jakiś czas. U mnie po sprajowaniu jakieś 2 miesiące spokoju z tego co wiem usterka znajduje się w siłowniku. Ale wydaje mi się że raczej w okolicach sprężyny na ośce po której chodzi dzwignia lub i tu i tu. Nie ma to wpływu na pracę sprzęgła można jeździć. Chyba że u ciebie jest coś innego. W każdym razie podczas wciskania jest taki moment że słychać trzask takie stęknięcie, podczas puszczania czasem też występuje.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Sineth Zobacz posta
                  Po wymianie płynu w układzie sprzęgła ten dziwny chwilowy opór nagle zniknął(...), aczkolwiek nadal podczas naciskania sprzęgła słychać dalej plastik/zgrzyt w środku
                  zrobiłeś 50% roboty a jak ze smarowaniem bolca? tego który wchodzi do pompy hamulcowej? ...jak masz instrukcję po polsku to tam wyraźnie pisze że jest to element który podlega regularnemu smarowaniu!
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Witam!

                    Obiecałem, że napiszę po wizycie u mechanika
                    Tak jak napisał Krzysztof1969, sprężyny na ośce były jakieś wyrobione i lekko wygięte(?) oraz wysprzęglik do wymiany

                    Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!

                    Temat raczej do zamknięcia
                    Pozdrawiam!
                    Last edited by Sineth; 08-10-2014, 21:23.

                    Comment

                    Working...
                    X