Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprzęgło ciężko chodzi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprzęgło ciężko chodzi

    Witam
    Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem w mojej Hondzie mianowicie pedał sprzęga zaczął bardzo ciężko chodzić (stawia duży opór przy wciskaniu i przy wysprzęglaniu czuć dużą siłę odbijania). Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Poza tym chodzi normalnie, no może czasem skrzypi.

    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

  • #2
    troche sprzeczności "Od jakiegoś czasu (...)pedał sprzęga zaczął bardzo ciężko chodzić (...) Poza tym chodzi normalnie"
    są tzw. punkty wymagające smarowania w tym dieslu, stalowy pręt (popychacz) za pedałem który jest wciskany do środka musi być smarowany (często nawet co 2ce w praktyce) jeśli tego nie robiłes to może powstać taki efekt że popychacz wchodzi z oporem (kiedyś chodził w miare) a od jakiegoś czasu trzeba użyć wyraźnie siły większej... jak już wejdzie to nie odbija odrazu tylko ma minim. zwłokę (zdejmuje nogę a on wraca i odbija energicznie)
    jeśli to tak się dzieje to przeważnie smarowanie pomaga ale nie WD40 (bo po 2 dniach wysycha) tylko jakiś smar w sprayu sztywcie i coś na cienkim długim pędzelku połozyć się pod kierownicę 1 ręką wpychać sprzęgło 2-gą smarowac pręt (latarka też się przyda), jak taką operację powtórzysz ze 2-3 razy w ciągu powiedzmy 2 tygodni to jest duża szansa że będzie długo chodził przestanie oczywiście skrzypieć.

    Kolejna sprawa to kiedy wymieniałeś płyn w sprzegle (hamulcowy) to również ma znaczenie - płyn w tym ukłądzie zużywa się 3-krotnie szybciej niż w ukąłdzie hamulcowym z uwagi na nagminne zmiany temp. i w zbiorniczku często ma kolor brunatny/zgniłej zieleni, i odkładają się zanieczyszczenia - ja wymieniałem pół roku temu - leciał dosłownie żur. Po wymianie (2 x 250ml zuzyłem) 1 butelka nie starczyła bo długo leciał żur, układ chodzi jakby lżej i nic nie skrzypi.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wielki dzięki za informacje!
      Jeśli chodzi o tą sprzeczność to małe sprostowanie.Chodziło mi o to, że pedał ciężko chodzi ale generalnie nie ma jakiegoś problemu ze sprzęgłem (nie ślizga się, łapie w tym samym miejscu co wcześniej itd).
      Jeśli chodzi o smarowanie tego popychacza to był smarowany ale poprawy nie było. Ale smarowanie robiłem WD-40, może rzeczywiście trzeba zmienić smarowidło. Jeśli chodzi o płyn to nie był chyba wymieniany nigdy (167 kkm). Postaram się wymienić w najbliższym czasie płyn i przesmaruję popychacz czymś innym.
      Dam znać po wszystkim co i jak...

      Comment


      • #4
        uhhh płyn stracił swoje właściwości dawno, koniecznie go wymień to dość proste, wysprzęglik jest pod tacką akumulatora (tackę trzeba odkręcić) uważaj bo mogą być zapieczone śruby i tu WD40 sie przyda.
        woda w układzie może przy niskich temp powodować taki wfekt że zaczyna układ cieżko pracować - poprostu drobinki H2O przymarzają - powstaje opór.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          podpinam się pod problem, mam dokładnie ten sam.

          Comment


          • #6
            ja wymieniałem pół roku temu - leciał dosłownie żur. Po wymianie (2 x 250ml zuzyłem) 1 butelka nie starczyła bo długo leciał żur, układ chodzi jakby lżej i nic nie skrzypi.
            powiedz mi ile Ciebie taka wymiana kosztowała ??

            Comment


            • #7
              2 x 250ml zuzyłem 1 butelka 12zł w Castoramie środek firmy "K2" DOT 4. Robocizna "0" kolega pompował dźwignią sprzęgła ja dolewałem. najwiecej czasu zajęło odkręcenie tacki akumulatora (zapieczone śruby) samo przepłukanie 15min.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                a mogł byś opisać wymiane tego płynu podpinam sie pod problem , i czegoś nie rozumiem kupiłeś płyn hamulcowy w Castoramie za 12 zł?? to sklep bardziej rtv agd a nie motoryzacyjny , czy jeżeli doda sie tego płynu z Castoramy nic sie nie spierdzieli?

                Comment


                • #9
                  O rany człowieku byłeś kiedyś w Castoramie? Żenada...
                  Kup płyn hamulcowy DOT4 tak jak kolega napisał. Możesz nawet w mięsnym, albo w odzieżowym jak dostaniesz. Płyn DOT4 musi spełniać takie ścisłe normy, że wszystko jedno jaki kupisz. W Castoramie to akurat też mają akcesoria motoryzacyjne bo to nie jest sklep RTV tylko budowlany.

                  Comment


                  • #10
                    Dobra spoko To co wymienie płyn i przestanie mi skrzypieć tak ? :/ troche to durne powiązanie , co ma piernik do wiatraka ?:/ napewno trzeba nasmarować coś bo jak sie puszcza sprzęgło to aż czuje jak metal o metal sie ociera w dodatku zerdzewiały prawdopodobnie

                    Comment


                    • #11
                      Wymień płyn. Tu masz jak to zrobić https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=3562
                      rambo7 już napisał co i jak smarować i jak wymienić płyn (piwo dla niego).
                      Uważam, że podane wyżej informacje powodują, że temat został wyczerpany.
                      Civic 1,7 ctdi, 2003 r.

                      Comment


                      • #12
                        foxlis i rambo 7 narescie ktos kto podał pomocną dłoń dziekuje Pozdrawiam

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez seba323 Zobacz posta
                          Dobra spoko To co wymienie płyn i przestanie mi skrzypieć tak ? :/ troche to durne powiązanie , co ma piernik do wiatraka ?:/ napewno trzeba nasmarować coś bo jak sie puszcza sprzęgło to aż czuje jak metal o metal sie ociera w dodatku zerdzewiały prawdopodobnie
                          ten "piernik do wiatraka" nooo, dużo ma fizyka nic więcej, jeśli w płynie hamulcowym masz H2O to nie ma siły musi skrzypieć, rdzewieć, zgrzytać, cierpko pracować, musi !! skoro jest płyn stary to ma w sobie H2O nie wierzysz jedź sprawdzić miernikiem. Metalowe elementy nie pracują dobrze smarowane wodą - to chyba dla Ciebie jasne ? płyn spełnia rolę smarną, świeży wymieniany co 2-3 lata zgodnie z wszelkimi instrukacjami. Teraz skrzypi dżwignia potem zaczną korodować i zapiekać sie tłoczki a potem będziesz wymianiał cały układ hamulcowy .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            no tak tylko ze mi skrzypi pedał sprzęgła a nie pedał hamulca wiec nie wiem jakie to powiązanie płyn hamulcowy jest powiązany ze sprzęgłem ? nie wuydaje mi się raczej płyn do sprzęgła

                            Comment


                            • #15
                              A takie że układ sprzęgła jest sterowany hydraulicznie i jest w nim właśnie płyn hamulcowy DOT-3 lub DOT-4 który jest hydroskopijny (wchłania H2O czyli wodę)
                              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                              Comment

                              Working...
                              X