Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie paliwo winno sie lac ( roznica miedzy 95 i 98)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie paliwo winno sie lac ( roznica miedzy 95 i 98)

    Zastanawiam jak to jest z ta roznica. Czy oplaca sie lac 98? Wszyscy mowia, ze jest lepsza bo ma wiecej oktanow, ale raczej taki argument mnie nie przekonuje. Jakie sa konkretne korzysci lania tej z wyzsza iloscia oktanow. Przykladowo tankujac 20l tej i tej na 98 zajade dalej, szybciej, silnik sie mnie zuzywa?
    A no i druga sprawa. Na shellu jest jakies paliwo "racing cos tam". Tankujac to cos poczuje faktycznie jakas roznice pomijajac fakt, ze zaplace kilkadziesiat gr wiecej? Pozdr

    ps: jakie paliwo powinno sie lac wg. instrukcji do civica 1.6 VTEC 7 gen.

    Pozdrawiam

  • #2
    Ja zalewam swojego Shell V-Power 95,bo na V-Power Racing 100 o dziwo minimalnie gorzej się zbierał .
    Myślę,że skoro K20A2 może jeździć na 95,to 1,6 tym bardziej,choć lepiej,żeby sami posiadacze się tu wypowiedzieli.
    sigpic
    Mój błękitek
    http://www.youtube.com/watch?v=VQiD2kngEAg
    Pozdrówka dla wszystkich

    Comment


    • #3
      Generalnie stosuje zasadę - zazwyczaj shell v-power 95, w trasie jak muszę skorzystać z innej stacji wlewam 98 (tak dla bezpieczeństwa).
      Jeżeli chodzi o moje auto silnik 1,8 i-vtec to nie poczułam szczególnej różnicy po wlaniu v-power racing więc moim zdaniem przeplacać nie warto

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Aranyanyara Zobacz posta
        Wszyscy mowia, ze jest lepsza bo ma wiecej oktanow
        Taa, a jakby zapytać co to są te oktany, to połowa by nie wiedziała. W skrócie: liczba oktanowa to nie wyznacznik mocy, ale miara odporności paliwa na niekontrolowane, przedwczesne i szkodliwe spalanie stukowe. Zastosowanie paliwa o LO 98 ma sens w silnikach, których stopień sprężania wynosi ~11:1, przy mniejszych stopniach właściwości tego paliwa nie będą wykorzystytwane. Czyli jeśli producent zaleca jazdę na 95, to nie możesz spaść poniżej 95, więcej może być, ale nie spowoduje to przyrostu mocy jak się większości wydaje.

        Niestety trzeba wziąć pod uwagę polskie warunki, gdzie PB95 jest zanieczyszczana różnymi "bonusami" dużo częściej niż 98, dlatego w praktyce zdarza się że silnik jest bardziej żwawy, zwłaszcza jak ktoś przerzuci się z "jakiejś-tam-stacji" i PB95 na firmową PB98.

        Comment


        • #5
          Temat o 1.6 ale ja też dorzucę swoje trzy grosze. Mam d13b2, silnik ten (z tego co wyczytałem) powinien jeździć na paliwie 91 oktanów (jeśli się mylę to poprawcie), lałem już 95, 98 z shella z orlenu a nawet ruską 95... Nie zauważyłem różnicy Za to brat ma galaxy 2.8 vr6, gdzie producent zaleca paliwo 98, i mówił, że różnica była jak wlał 95. Pozdrawiam.

          Comment


          • #6
            polecam artykuł o paliwie 85 i 98:
            Jeśli Twój samochód może jeździć na benzynie PB 95, nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego... ubędzie ! Nie wierzysz, p...


            pozdrawiam
            http://www.civic5g.yoyo.pl

            Comment


            • #7
              polecam artykuł o paliwie 85 i 98:
              Jeśli Twój samochód może jeździć na benzynie PB 95, nie ma sensu tankować do niego paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Mocy od tego... ubędzie ! Nie wierzysz, p...


              pozdrawiam
              OK ale ten artykuł sprowadza sprawę do liczby KM. Mi osobiście w codziennej jeździe bardziej zależy na kulturze pracy silnika, a przede wszystkim na tym ile (i za ile) na danym paliwie mogę przejechać kilometrów.
              Wie ktoś może jak to się ma do tych parametrów?

              Ja mam silnik D14Z6 i za całą pewnością jest różnica pomiędzy 95 a 98, zwłaszcza do 1 tys. obrotów co w jeździe po mieście w korkach ma duże znaczenie.
              Na 95 często silnik potrafi się "dławić" na niskich obrotach, na 98 natomiast nigdy mi się to nie zdarzyło.
              sigpic

              Comment


              • #8
                ja w swoim (5gen 1.3) przy 95 a 98 nie zauważyłem różnicy... pozdro

                Comment


                • #9
                  skoro juz o paliwach mowa - to zaleje sobie 98 Ultimate do pelna niedlugo i zobaczymy
                  tylko podobno jest pewne rozgraniczenie co do zawartosci paliwa ktore lejemy na stacjach w zimie a inne w lecie. czy to prawda? czym to sie rozni? pytanie zagwozdka - bo ile stacji to stosuje u nas? pytanie do starych wyjadaczy paliwa

                  wiem ze procudent, sprezenie itp.
                  tylk ojak np mamy juz doprezony silnik albo powiedzmy turbo? to zalecenia producenta czy tam ogolnie zalecenia raczej powiedzą nam o 95 czy juz 98 lub wiecej?
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Witam . Mała poprawka co do wypowiedzi SEMPO89 - w jednym ze źródeł technicznych spotkałem się z określeniem MINIMALNEJ LICZBY OKTANOWEJ dla silników D13B2 , D15Z1 , D15B2 , D15B7 to LO 91 , a dla silnika D16Z6 minimalna LO to już 95 oktanów lub oczywiście więcej . Pozdro .

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez majkelfu Zobacz posta
                      skoro juz o paliwach mowa - to zaleje sobie 98 Ultimate do pelna niedlugo i zobaczymy
                      Od dwóch tankowań do pełna jeżdżę na BP Ultimate 98 i jedyne czego mi ubyło to...kasy - jakieś 20zeta/zbiornik. Szkoda kasy, od następnego tankowania wracam do 95.

                      Comment


                      • #12
                        Kochani lanie do civica PB powyżej 95 to nieporozumienie.
                        Samochody produkowane MASOWO jak twoja pospolita hanka jest "zaprogramowana" optymalnie tzn. na kompromisie połączenia ekonomii i osiągów. Czyli na paliwo popularne jakim jest PB95. jesli tam masz rasowany silnik z turbo i innymi doppel pierdołami, ustawiony odpowiednio tuningowany profesjonalnie komp. auta przestawiony zapłon to będziejsz zmuszony jeździć na PB98 lub nawet 100 lub innych lotniczych itd. Nie spuszczaj się nad tym to nie szczyt osiągnieć technologicznych to tylko hanka. Na PB98 możesz jedynie zwiększyć swoje poczucie lepszości, i troche wiecej wydać kasy, auto w żadnym wypadku lepiej jeździć nie będzie a nawet gorzej ! niektórym to pomaga podwyższyć "JA" być lepszym szybszym oszczedniejszym i takie tam inne jeszcze bajki plotą. pozdrowienia.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X