Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

obroty silnika na biegu jałowym

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • obroty silnika na biegu jałowym

    Witam,
    zaobserwowałem dzisiaj ciekawe zjawisko: samochód stoi, rozgrzany silnik pracuje na biegu jałowym, naciskam mocno hamulec - w chwili, gdy puszczam pedał hamulca, obroty silnika rosną (do +- 1200), po czym wracają do poziomu wcześniejszego.
    Nie twierdzę, że to jakiś feler; po prostu nigdy wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem.
    A tak w ogóle, to zacząłem się przyglądać obrotomierzowi, ponieważ zamiast utrzymywać obroty na poziomie 600-800, sterownik trzymał je cały czas na 1000. W innym samochodzie przerobiłem ten temat pod postacią: awaria sterownika biegu jałowego (silnika krokowego), więc jestem cokolwiek przeczulony. Dlaczego hondzia nagle trzyma podwyższone obroty? Tak było cały dzień dzisiaj. Kiedy wróciliśmy z podróży wieczorem i stanąłem pod garażem i potem w garażu - wszystko wróciło do normy.
    Opowieść jak bajka - chyba dobrze się kończy, przynajmniej na razie.

    Ale tak czy inaczej chciałbym zapytać:
    a/ jak w hondzie civic 1.4 (90KM) z 2004 roku odbywa się sterowanie biegiem jałowym?
    b/jakie mogą być przyczyny falowania obrotów na biegu jałowym?
    Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

  • #2
    Falowanie obrotów... świece i kable do wymiany. Może masz jeszcze oryginalne wprost z fabryki ^^
    Więc sie nie dziw że obroty falują ;p
    Mi falowały o 100 rpm i po wymianie trzymają równiutko

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez gumol1987 Zobacz posta
      Falowanie obrotów... świece i kable do wymiany. Może masz jeszcze oryginalne wprost z fabryki ^^
      Więc sie nie dziw że obroty falują ;p
      Mi falowały o 100 rpm i po wymianie trzymają równiutko
      coś mi się wydaje (gdzieś to mam zapisane), że świece były wymieniane rok temu. Ale trop do sprawdzenia... Dzięki
      Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

      Comment


      • #4
        Myślałem, że przyczyn może być więcej - nie tylko świece i kable.
        A może warto zresetować komputer?
        Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

        Comment


        • #5
          Oczywiście że warto . Do dzieła
          Last edited by Gość; 01-09-2009, 06:05.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez shczepcio Zobacz posta
            Oczywiście że warto . Do dzieła
            Jesteśmy po przeczyszczeniu przepustnicy i resecie komputera. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość...
            Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez ostrowik Zobacz posta
              Jesteśmy po przeczyszczeniu przepustnicy i resecie komputera. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość...
              Odpowiadam zamykając watek:
              przeczyszczenie przepustnicy i reset komputera uspokoiło obroty biegu jałowego. Przy przepustnicy samodzielnie nie grzebałem, ale coś mi się wydaje, że to nie jest trudna rzecz do zrobienia.
              Słowem, problemy z obrotami biegu jałowego można rozwiązać samodzielnie i niedrogo.
              Civic VII gen. 1.4 90KM 2004

              Comment


              • #8
                Dlatego też zawsze się upieram żeby czyścić od razu przepustnice ... Już się utarło przekonanie że w 75% winę ponosi silniczek krokowy/zawór wolnych obrotów, a jak widać, tak być nie musi

                Comment

                Working...
                X