Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 - wyciek oleju nad skrzynią biegów.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 - wyciek oleju nad skrzynią biegów.

    Witam serdecznie.

    Zauważyłem dzisiaj taki probl. Mam wyciek oleju który pojawia się nad skrzynią biegów. Wymieniałem ostatnio korek wałka rozrządu bo zbierał się olej przy zaworze EGR i teraz jest tam sucho. Podejrzewałem też uszczelkę pokrywy zaworów więc ją zdemontowałem i posmarowałem silikonem. Ale zastanawiam się czy nie założyć nowej. Chociaż w okolicach uszczelki pokrywy nie widać żadnych wycieków oleju. Takie pytanie mam na szybko. Skąd tam może być jeszcze ewentualnie wyciek? Czytałem gdzieś że może być jeszcze z uszczelki zaworu Vtec. Jest to ewidentnie wyciek oleju silnikowego.

  • #2
    Tak, może być tak jak piszesz. Albo z uszczelki pokrywy, albo spod v-tec albo z innego miejsca...
    Tak, załóż nowe...
    Dobrze, że jest pewność, że to olej silnikowy..

    Comment


    • #3
      Olej może też "wychodzić" przez miarkę poziomu oleju (zużyty oring) i uszczelki śrub trzymające pokrywę zaworów. Tak wiem, ciężko uwierzyć, ale u mnie pojawia się zapocenie. Miarkę kupiłem nową z aliexpress (polecam w takich pieniądzach). Jeszcze muszę kupić pięć uszczelek.
      Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
      Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

      Comment


      • #4
        trochę słabo się zabierasz za problem... taka droga idąc można wymieniać wszystko.
        Najszybciej to przemyć miejsca pędzelkiem płynem do mycia silnika albo odtłuszczaczem do tarcz i obserwować dzień po dniu gdzie się pojawi wyciek
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
          Najszybciej to przemyć miejsca pędzelkiem płynem do mycia silnika albo odtłuszczaczem do tarcz i obserwować dzień po dniu gdzie się pojawi wyciek
          Dobrze gadasz. Jak wymieniałem tą zaślepkę to porządnie przemyłem zmywaczem do hamulców i wydmuchałem sprężonym powietrzem. Mimo to na następny dzień w "żeberkach" była mała kałuża. Jeszcze raz poprawiłem i spokój. Olej w tamtym miejscu ma gdzie się schować.
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #6

            Comment

            Working...
            X