Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Teperatura 65-70 stopni według OBD po 10 kilometrach jazdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Teperatura 65-70 stopni według OBD po 10 kilometrach jazdy

    Dzień dobry
    Panowie jak w temacie d16V1 po 10 kilometrach jazdy i więcej przy temperaturze otoczenia 0 stopni pokazuje według OBD 60-75 stopni. Wskazówka w czasie jazdy po mieście dochodzi do swojego prawidłowego położenia ale jak tylko zacznę jechać np. na 4 biegu 70 km/h to opada i temperatura spada na tyle że w środku jest może nie zimno ale na pewno nie komfortowo. Moja żaba kiedyś grzała jak szalona a teraz jest zimna jak lód. Czy wymiana termostatu pomoże ? Był on wymieniany podczas wymiany rozrządu jakieś 60 (prewencyjnie) tysięcy temu i w sumie od tamtego czasu moja srebrna strzała nie chce utrzymywać mojego komfortu termicznego w czasie zimy. Jakieś sugestie ?

  • #2
    Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
    Czy wymiana termostatu pomoże ?
    Od tego bym zaczął. Opisane przypadłości mogą być spowodowane wadliwym działaniem termostatu.
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Wczoraj próbowałem nagrzać ja na postoju żeby pojechać do sklepu ,po 30 minutach się poddałem a teraz jadę autobusem do pracy dziś będzie nowy termostat wiec jak pogoda pozwoli to wjedzie na auto.

      Comment


      • #4
        były 2 rodzaje termostatu o wyższym i o niższym zakresie temperatury. Załóż ten o wyższym zakresie temp. po to by otwierał się później, właśnie po to by nie otwierał za szybko dużego obiegu.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
          Czy wymiana termostatu pomoże ? Był on wymieniany podczas wymiany rozrządu jakieś 60 (prewencyjnie) tysięcy temu i w sumie od tamtego czasu moja srebrna strzała nie chce utrzymywać mojego komfortu termicznego w czasie zimy.
          To musi być markowy sprzęt, a nie taki za 20zł pasujący do wszystkich Hond "Thermotec D24001TT"
          One nieprawidłowo działają. Wróciłem do 16 letniego oryginału i w końcu ciepło.
          edit: no, a może to jak pisał kolega wyżej przez temp otwarcia 78 zamiast 82

          Comment


          • #6
            Dziękuje Panowie za rady, niestety zamówiłem już termostat na 78, zanim tu zapytałem - bo pomyślałem żeby się moja żabka latem się nie przegrzewała. Prewencyjna wymiana miała miejsce checkerze pod Poznaniem więc myślę że kompletnego szajsu mi nie założyli - zakład ma dobrą opinie i taką ja również podtrzymuje.
            Pytanie czy ten metalowy dzyndzel na zdjęciu 2 jest potrzebny czy należy go usunąć - po co to jest ( strasznie mnie intryguje ) .
            Pytanie 2 czy tą uszczelkę należy założyć tak jak na zdjęciu 1 ?

            Teraz kupiłem termostat firmy TAMA niby made in Japan

            zdjecie2.jpgzjecie1.jpg

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
              dzyndzel na zdjęciu 2 jest potrzebny czy należy go usunąć - po co to jest ( strasznie mnie intryguje ) .
              Pytanie 2 czy tą uszczelkę należy założyć tak jak na zdjęciu 1 ?
              Teraz kupiłem termostat firmy TAMA niby made in Japan
              Dzyndzel to odpowietrznik i ma być montowany stroną - do góry. (nie usuwać go)
              Uszczelka tak jak na obrazku - jej wcięcie ma być nad odpowietrznikiem, oraz dwie wypustki uszczelki mają trafić w otwory w silniku.
              Wygląda solidnie, jak do Civica VIII "cena też i zwrot w razie czego również" . Ale to Twój wybór.
              (z moich obserwacji; silnik przy temp. zewn. zero stopni nagrzewa się po 3-4 km. Jeśli nie nagrzeje się nawet po 8km, to leci do kosza
              edit: termostat do kosza, a nie silnik )
              Last edited by Waflo; 29-11-2023, 09:49.

              Comment


              • #8

                Comment


                • #9
                  Zostawiam dla innych szukających
                  Tama WV52BC-82-G1
                  Najtaniej na allegro


                  Polecam sklep
                  Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                  Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                  Comment


                  • #10
                    Wymienione ,tylko coś nie mogę odpowietrzyć gada, zalałem chłodnice do pełna wyrównawczy na max ,odpaliłem,ustawiłem grzanie na maskę,wentylator na zero i gaz na 1500 dochodzi do 80 na obd. Super bo nie opada w czasie jazdy,ale nie ma opcji żeby włączyły się wentylatory . Na dworze mam -4 ,jestem wstanie uzyskać to co chce manual ?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
                      Na dworze mam -4 ,jestem wstanie uzyskać to co chce manual ?
                      Próbowałem u siebie zagrzać dwa lata temu w podobną pogodę jak teraz, bo wymieniałem wtedy płyn(nie grzało mi w środku i płukałem układ) i nie idzie przy temperaturze ~0 stopni doprowadzić do włączenia wentylatora, bo max co udało mi się osiągnąć to 82-84 stopnie. W sumie zagrzej silnik, przygazuj silnik do 2500-3000 obrotów(aby wymusić szybszy obieg płynu) i potrzymaj tak z 2-3 minuty, jeszcze jak zagrzejesz silnik to możesz spróbować ponaciskać na węże idące do chłodnicy, aby wypchać powietrze z układu i w sumie tyle.

                      Comment


                      • #12
                        A jaki był powód płukania układu ? Brak grzania tak ? Wąż który wchodzi na chłodnice ten górny był sztywny czyli był pod ciśnieniem ,myślę że się odpowietrzyl, ale masz rację nawet trzymając auto na 2.5 tys obrotów nie byłem wstanie załączyć wentylatorów ,muszę chyba poczekać na wyższą temperaturę,jaki środek stosowałem do płukania ?pomogło to ?

                        Comment


                        • #13
                          Powód był taki, że przy ustawieniu max ciepło - podczas jazdy miałem gorące powietrze w kabinie, a jak się zatrzymałem to po minucie przestawało lecieć ciepłe tylko leciało zimne. Co stosowałem? Kupiłem płukankę od K2 do chłodnicy i wlałem chyba 2 opakowania do chłodnicy - wcześniej usuwając trochę płynu i pojechałem się przejechać trochę samochodem(około 10-15 km) - niby producent zaleca aby odpalić silnik i zostawić na postoju, ale jaki to miałoby u mnie sens, skoro środek nie dotarłby do nagrzewnicy na postoju, więc uznałem, że lepiej się przejechać. Potem spuszczenie starego płynu, wlanie nowego, pojeździłem kolejne ~3 dni i znowu wymieniłem płyn, bo szybko zrobił się ciemny więc postanowiłem tak to zrobić i zalałem jeszcze raz nowy płyn, odpowietrzać próbowałem aż do włączenia wentylatorów, ale jak już pisałem nie udało mi się do tego doprowadzić. Płyn kupiłem jakiś zwykły niebieski, za ~25 zł za 5 litrów do -35 stopni, więc nie była to wysoka cena jak na podwójne zalewanie.

                          Comment


                          • #14
                            Czy ta chemia pomogła ? Grzeje Ci teraz na postoju ?

                            Comment


                            • #15
                              Pomogło, bo teraz i w trasie jak mam ogrzewanie na max jest dużo cieplej jak i na postoju grzeje fajnie. Aha ja mam instalację LPG więc i tak część ciepła zabiera mi reduktor.

                              Comment

                              Working...
                              X