Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII po Swapie z 1.4 na 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII po Swapie z 1.4 na 2.0

    Witam, jestem nowy tutaj i pewnie zaraz się lawina hejtu zleci ze ten temat był wałkowany tyle razy i takie tam. Pierwszy raz pisze na jakimś forum o problemach auta wiec proszę o wyrozumiałość.

    Wiec tak Auto kupiłem już po swapie. W dowodzie mam 1.4 a silnik mam z Accord 2.0 150km ten (CL7).

    Wiadomo nie był to SWAP idealnie zrobiony bo kable wszędzie porozwalane itd.
    Powoli się wziąłem za autko i go robię, składam do kupy.
    na początku jak się podpięliśmy z kumplem pod OBD to wywaliło aż 12 błędów. ale zaczęliśmy robić po kolei i zostały tylko 4 błędy.

    U0073 Wyłączona szyna komunikacyjna 'A' modułu sterującego.
    U0122 Utrata Komunikacji ze sterownikiem regulacji dynamiki pojazdu.
    P1298 Czujnik obciążenia elektrycznego.
    P0122 Czujnik położenia przepustnicy/ przełącznik TPS Obwód 'A' - niskie wejście

    Poczytałem trochę na forach i na goglach to te 2 błędy:
    U0073
    U0122
    Są od ABS

    U mnie pod maska widać ze pompa ABS jest zaklejona jakimś klejem bo chyba ktoś wyłamał wtyczkę. Być może jest uszkodzona dlatego wywala błędy. Poza tym ta pompa nie działa bo ogóle nie czuć ABS. Wiec zamówiłem używkę ale wygląda jak nówka. Może jak wymiennie pompę i dam świeże płyny to błędy znikną.


    P0122 Czujnik położenia przepustnicy
    Zamówiłem już ten czujnik z allegro bo gdzieś przeczytałem ze może się zawiesza ze starości i to czuć bo raz gaś reaguje a raz się zastanawia.


    P1298 Czujnik obciążenia elektrycznego. ( ELD )
    Z tym to dopiero się zaczyna jazda.
    Ten czujnik powinien być w bezpiecznikach, przez niego powinna przechodzić blaszka.
    U mnie tego czujnika nie ma ani wtyczki pod bezpiecznikami ani kabla.
    Kupiłem ten czujnik nowy a nie mam kabla ani wtyczki żeby go podłączyć.
    Myślałem ze jak wpisze przykładowo ( k20a3 wiązka ) to znajdę po wiązce ta wtyczkę mała.

    Jednak jak szukam wiązki żeby była z ta wtyczka albo sam chociaż kabelek żeby to podpiąć i usunąć błąd to nie mogę nigdzie znaleźć .
    Znalazłem nawet już schematy jak podpiąć te kable od ELD gdzie do komputera itd. tylko nigdzie nie mogę znaleźć właśnie kabla ani wtyczki.
    Mógłby ktoś mi pomoc
    Bardzo proszę

  • #2
    ELD to zapewne było w Accordzie 6,7 gen a w Civicu od 8 gena. Może VIIgen 2.0 miał ELD?

    Tu masz schemat od VIII gen. To jest po prostu bocznik czyli pomiar prądu przez ECU


    Alternator też z Accorda VII gen masz? Do ELD nie znajdziesz żadnej wiązki, to jest niemalże integralna część skrzynki bezpieczników/przekaźników.

    Pompę ABS to pewnie z VII gen trzeba przełożyć.
    Last edited by pablo_see; 15-07-2023, 19:28.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Siemka sorki ze tak długo mnie nie było ale myślałem ze nikt nie napisze...

      A wiec tak..

      Nwm czy 7Gen miał ELD bo jak wpisze w google ELD CIVIC VII to cos tam niby jest. Szukałem po OLX lub na FB Civic vii na części to ludzie mi przesyłali zdjęcia bezpieczników to nie było ELD.

      Tak alternator mam z Accorda VII
      Może lepiej kupić skrzynkę bezpieczników, która ma wiązkę od ELD i można gdzieś się wpiąć.

      Pompę ABS założyłem odpowietrzyłem przetestowałem, działa.

      U0073 Wyłączona szyna komunikacyjna 'A' modułu sterującego.
      U0122 Utrata Komunikacji ze sterownikiem regulacji dynamiki pojazdu.
      Dalej te błędy się pojawiają.
      Są jakieś przekaźniki do tego ? może przekaźnik padł. Jeśli tak to jak taki przekaźnik sprawdzić.

      P0600 – Utrata łącza komunikacji szeregowej

      Mam podobnie

      Być może ECU jest wadliwy bo widać był otwierany bo brakuje śruby jednej na obudowie może jak robili SWAPA to cos tam szukali albo zrobili. nie miałem kiedy otworzyć i sprawdzić czy cos jest nie tak.

      Ktoś tam wspominał o pompie paliwa.. U mnie po przekręceniu kluczyka na pozycje zapłonu pompa cały czas chodzi to normalne ? Kumpel mówił ze pompa powinna dobijać ciśnienie i się wyłączać..
      Może jakiś przekaźnik do wymiany ?

      Wywaliło mi kolejne błędy
      Przy upalaniu wyskakiwały tez błędy jakieś z wiązane z V-TEC tylko akurat teraz nie ma...

      P0010 obwód siłownika położenia walka rozrządu zaworów dolotowych (A) / Przerwany ( Czujnik walka rozrządu zamówiony )
      P0325 czujnik spalania stukowego 1 - Usterka w obwodzie ( Bank 1 ) ( Czujnik Spalania Stukowego zamówiony )
      P0113 wysokie napięcie w obwodzie czujnika 1 temperatury powietrza w układzie dolotowym ( Czujnik temperatury powietrza zamówiony )

      Może od tych czujników czasami wywalało błąd z tym V-Teckiem

      P1157 z tego co wyczytałem na google to jest błąd od sondy, Ze niby za duże napięcie na sondę idzie lub za bogata mieszankę dostaje i wywala błąd.
      To może wywala błędy od tych czujników co podałem wyżej, do wymiany.

      U0107 Utrata komunikacji z modułem sterującym Siłownikiem ' A ' Przepustnicy. ( Walnięty Sterownik ? Dziwne )
      Może ten czujnik od temperatury powietrza do wymiany i właśnie dlatego się pierdzieli w sterowniku.

      Comment

      Working...
      X