Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klepanie po regulacji zaworów i wymianie oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Klepanie zaworów jest bardzo specyficzne. Raczej umiem to rozpoznać. Ale nie będę ciągnął tematu tylko zwyczajnie powiem, że moje zdanie jest takie, że luzy zaworowe nie rosną w miarę rozgrzewania silnika w powyższym przypadku.

    EDIT: ale oczywiście będę obserwował wątek - może poszerzę swoją wiedzę. nigdy nie jest za późno by się uczyć.
    Last edited by Lcfr; 21-02-2023, 11:57.
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      że moje zdanie jest takie, że luzy zaworowe nie rosną w miarę rozgrzewania silnika w powyższym przypadku
      Zrób pomiar na rozgrzanym silniku to będziesz miał pewność. Ja tego nigdy nie robiłem ale kiedyś zrobię, natomiast M26 pisał, że rosną w miarę rozgrzewania silnika, na forum accorda chyba też coś o tym było.

      Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      Klepanie zaworów jest bardzo specyficzne
      też jestem wyczulony na dźwięki spod maski.
      Last edited by gkill; 21-02-2023, 12:07.

      Comment


      • #18
        " a dowodem na to poza pomiarem jest to, że gdy mamy podparte zawory na rozgrzanym silniku gaśnie a na zimnym odpala i jeszcze jakoś chodzi bo jeszcze podparte nie są."

        Zgadzam się z tym, honda Jazz 2007 /1.4, objawy takie same.

        Auto kupione za grosze na licytacji z opisem uszkodzony silnik, wystarczyło zawory ustawić... Ale to Niemcy i dla mechaników to czarna magia i patrzą na Ciebie jak na debila gdy mówisz że zawory sobie sam reguluje :P

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          " a dowodem na to poza pomiarem jest to, że gdy mamy podparte zawory na rozgrzanym silniku gaśnie a na zimnym odpala i jeszcze jakoś chodzi bo jeszcze podparte nie są."
          Napisałem to nie będąc do końca pewny, ale ta informacja wskazywałaby, że w miarę rozgrzewania luzy maleją, miałem tak kiedyś w EU7 na początku mojej przygody z hondą. Teraz mam rozkminę bo do regulacji jeszcze 30 tyś km.
          Znajomy w ecotecu 1,6 z lpg miał identycznie i niestety za późno interweniował i głowica poszła do remontu.
          Last edited by gkill; 21-02-2023, 12:27.

          Comment


          • #20
            Analogicznie - jeżeli na zimnym klepią mi tłoki a na ciepłym przestają to dzieje się to poprzez rozszerzalność cieplną materiałów. I przypominam, że blok jak i tłok są wykonane z materiałów, które maja rozszerzalność cieplna różną ale nie jest tak że jedno się kurczy a drugie rozszerza. Prosta rzecz jak zimne tory czy przewody WN zimą kurczą się a latem rozszerzają... Tu nie może być inaczej.
            Idąc tym tokiem luzy zaworowe podczas gdy się rozszerza materiał nie mogą rosnąc bo zmniejsza się przestrzeń między krzywką a powierzchnią z którą się ona styka. O wspomnianym teście na ciepłym mogę się wypowiedzieć tyle, że taki test widziałem gdzieś w sieci dawno temu... (wykonywany przy okazji jakiegoś innego zabiegu) ale teraz to nawet nie wiem gdzie szukać.
            Co do podparcia zaworów się nie odezwę. Nie miałem takiej sytuacji (nie dopuściłem do niej) i musiałbym się nad tym zastanowić/poczytać. Jedno drugim nie musi być wynikowe bo tu już jest ekstremalnie skasowany luz. Trzeba by to rozmienić.
            Dla mnie te luzy po rozgrzaniu nie mogą rosnąc...

            EDIT:
            Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
            " a dowodem na to poza pomiarem jest to, że gdy mamy podparte zawory na rozgrzanym silniku gaśnie a na zimnym odpala i jeszcze jakoś chodzi bo jeszcze podparte nie są."
            czyli jak zimne luz jest, jak ciepłe luzu nie ma...
            Last edited by Lcfr; 21-02-2023, 12:41.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
              Analogicznie - jeżeli na zimnym klepią mi tłoki a na ciepłym przestają to dzieje się to poprzez rozszerzalność cieplną materiałów
              Z rozrządem jest tak samo, w miarę nagrzewania robi się coraz ciaśniej, ale co do zaworów, dopóki sam nie sprawdzę to do końca nie uwierzę, teoria teoria a praktyka......

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                Z rozrządem jest tak samo, w miarę nagrzewania robi się coraz ciaśniej
                Żeby tak było to łańcuch w moim oplu, po przejechaniu 80km tak głośno by nie grzechotał na zimno jest cichutko
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Żeby tak było to łańcuch w moim oplu, po przejechaniu 80km tak głośno by nie grzechotał na zimno jest cichutko
                  Może masz rację, za bardzo polegam na wiedzy M26.
                  Co do zaworów nadal twierdzę, że nie ma pewności, należy to sprawdzić fizycznie.
                  W przyszłym roku zamierzam zrobić pierwszą regulację w FK1, wówczas auto będzie miało 60 tyś km przebiegu a 20 tyś km na lpg, to postaram się sprawdzić, aczkolwiek nie znam tego silnika i zanim zdejmę pokrywę zaworów to wystygnie .

                  Comment


                  • #24
                    Ja na wiosnę w swojej IX będę również robił regulację zaworów + świece. Ciekawe co tam będzie po 95tys.km.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Ja na wiosnę w swojej IX będę również robił regulację zaworów + świece. Ciekawe co tam będzie po 95tys.km.
                      To wrzuć na forum jakieś info odnośnie tych czynności a głównie wartości luzów zaworowych.

                      Comment


                      • #26
                        Uważam że będzie co regulować, choć wiele zależy od sposobu jazdy. Ja przy 110 czyli za pięć tysięcy będę robił druga regulację. Po 68 jak pamiętam były wszystkie do regulacji (LPG brak)
                        Wyglądało to tak :

                        "- Wydechowe był 0,35/ nominał 0,25

                        - Ssące były 0,28/ nominał 0,20



                        Także potwierdziły się słowa Edsona



                        Cytat

                        "przy 70kkm potrafią już mieć na wydechu ponad 0.3 a ssace ponad 0.25..." "
                        Dalej :


                        Muszę sprostować to co napisałem wcześniej, jezz zimny nie odpalał! , to jest sytuacja gdy zawory są zbyt otwarte ( brak LPG) to przy LPG zawory się zacieśniają, wtedy może dojść do odwrotnej sytuacji o której pisze gkill poprzez podparcie się zaworów.

                        Comment

                        Working...
                        X