Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przerywanie i duszenie się

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przerywanie i duszenie się

    Witam jak w temacie posiadam Civic VII silnik D17a9 na zimnym silniku szarpie dławi się jak się rozgrzeje już to nie występuje auto miało świeżo wymieniana uszczelkę pod głowicą podpiąłem komputer wyskoczył błąd p0401 zawór EGR który wymieniłem i wyskoczyły błędy po301 p0302 p0303
    Świece dostał nowe nie mam już pomysłu czego gdzie szukać przyczyny

  • #2
    Przydałoby się zmierzyć kompresje. Luzy zaworowe wyregulowane po zmianie uszczelki? Układ chłodzenia dobrze odpowietrzony?

    Comment


    • #3
      Kompresja zmierzona po 12 na każdym z cyl luzy zaworowe ustawione ssący 0.20 wydechowy 0.25. odpowietrzenie miało by wpływ? To zaczęło się dziać 3 dni po naprawie więc nie wiem co tam może być na ciepłym silniku podczas przyspieszania zdarzy się że szarpnie tak w granicach 2000-2500 obr/min i tylko w tym przedziale obrotów tak się dzieje

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez PrzemaS1995 Zobacz posta
        Kompresja zmierzona po 12 na każdym z cyl
        Na zimnym silniku mierzona?


        Zamieszczone przez PrzemaS1995 Zobacz posta
        odpowietrzenie miało by wpływ?
        Czasami się zdarza, że czujnik temperatury wody nie jest całkowicie zanurzony, i takie rzeczy mogą się dziać, ale to raczej na ciepłym silniku.




        Jak masz kompa to sprawdź podciśnienie jakie masz na wolnych obrotach, i inne parametry jak temperatury. Sprawdź wężyki od podciśnień, mocowania wtyczek. Zawsze coś się mogło obluzować, zwłaszcza jak kilka dni temu było odłączane przy robocie.

        Comment


        • #5
          Tak na zimnym mierzona ok rozbieram jeszcze raz f.pow i po sprawdzam wszystkie wężyki i wtyczki
          A jakby był źle ustawiony rozrząd to takie objawy by były?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez PrzemaS1995 Zobacz posta
            A jakby był źle ustawiony rozrząd to takie objawy by były?
            To raczej od początku byś tak miał, a nie po 3 dniach, i silnik byłby bardziej zmulony. Chyba, że po czasie przeskoczył o ząbek. Jak nic nie wymyślisz to zawsze można kontrolnie ściągnąć pokrywę i sprawdzić dla spokoju.

            Comment


            • #7
              LPG jest ? Jeśli tak to : https://www.civicforum.pl/showthread.php/44086-1-4-wypadanie-zap%C5%82on%C3%B3w-przy-wi%C4%99kszej-pr%C4%99dko%C5%9Bci-P0300-P0301-P0302-P0303

              Jeśli nie, to mało prawdopodobne ale możliwe - padające cewki.
              Honda Hybrid 3,4L/100km
              sigpic
              https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

              Comment


              • #8
                LPG jest i zachowuje się na nim jeszcze gorzej odpala normalnie moc ma bez problemu wkręca się na wyższych obrotach vtec też się załącza zamówiłem 4 cewki używki w dobrych pieniążkach i w sobotę przy browarku ściągam puche od filtra pow i szukam przyczyny

                Comment


                • #9
                  Pisz takie rzeczy na początku, że masz LPG. I co padłyby Ci nagle 3 cewki, że masz wypadanie zapłonów na 3 cylindrach? Chyba, że masz je uszkodzone od jakiegoś czasu. Jak było przed wymianą upg? Tzn. check świecił, były wypadania zapłonów??

                  To że zachowuje się gorzej na lpg wskazywało by właśnie na układ zapłonowy, ale nie chce mi się wierzyć, że nagle padłoby Ci tyle cewek.

                  Comment


                  • #10
                    Wcześniej nie zauważyłem żeby coś się działo teraz jak wszystko wykasowałem to wyskakuje na 1i 2 cyl mamy to auto 11 lat i nikt sobie nie przypomina żeby kiedykolwiek były cewki wymieniane a autko ma już swoje lata i 350 tys na blacie

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez PrzemaS1995 Zobacz posta
                      mamy to auto 11 lat i nikt sobie nie przypomina żeby kiedykolwiek były cewki wymieniane a autko ma już swoje lata i 350 tys na blacie
                      No to jednak wymiana cewek wskazana po tylu latach. Daj znać jak po wymianie
                      Last edited by thirdman; 02-02-2023, 22:39.

                      Comment


                      • #12
                        Dziękuję wszystkim za pomoc okazało się że jedna cewka jest uszkodzona a świece które kupiłem nowe to 2 sztuki były wadliwe. Po wymianie cewek nadal występowało szarpanie tylko że dużo mniej odczuwalne założyłem stare świece które były wkręcone przed naprawą i problem znikł zero szarpnięć jedzie normalnie i nic się dzieje

                        Comment


                        • #13
                          Z ciekawości, jakie miałeś założone te nowe wadliwe świece??

                          Comment


                          • #14
                            Kupiłem Bosch bo takie mieli na miejscu w inter cars

                            Comment


                            • #15
                              Civic EU7 1.4 D14Z6 - szarpał silnik, ale tylko rozgrzany i przy przyspieszaniu z wolnych obrotów. Po osiągnięciu wysokich działał normalnie. Tak, jak myślałem była to kwestia świec, wymieniłem na nowe i pracuje jak należy.
                              Moment dokręcania świec w tym silniku - czytałem (nie mogę się teraz doszukać tej informacji), że moment dokręcenia to jest coś w granicach 21-25 Nm. Stare świece odkręciłem bez żadnego oporu praktycznie, a nowe dokręcałem momentem 20 i w sumie na wyczucie, bo nawet 20 Nm nie udało się na kluczu uzyskać. Także nie wiem, z jaką siłą powinienem dokręcać, zrobiłem to na wyczucie i na zimnym silniku oczywiście. Robiłem to pierwszy raz, 15 minut i po sprawie - robota nawet dla osób z dwoma lewymi rękoma.

                              Comment

                              Working...
                              X