Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check engine i drgania silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check engine i drgania silnika

    Witam,
    Dziś po południu, kiedy czekałem na zmianę świateł na skrzyżowaniu wyświetlił mi się check engine.
    Jednocześnie poczułem drgania spod maski.
    Zanim to się stało, to silnik ( zimny) odpalił normalnie, przejechałem około kilometra po drogach na osiedlu i zatrzymałem się na skrzyżowaniu.
    Nagle poczułem silne drgania samochodu, które przenosiły się do wewnątrz samochodu. W tym momencie zauważyłem że mogą mi kontrolka check engine. Ruszyłem, choć miałem wrażenie że silnikowi brakowało jakby mocy.
    Po jakiś 15 minutach jazdy zatrzymałem się i otworzyłem maskę. Na biegu jałowym silnik mocno drgał, miałem wrażenie jakby miał zaraz zgasnąć. Zgasiłem auto, po jakiś 10 minutach odpaliłem znowu i sytuacja się powtórzyła. Check engine migał, silnik drgał. Przejechałem autem po mieście i później trasa około 50 km. Mogłem w miarę normalnie rozpędzić się do 90 km/h, generalnie nie czułem spadku mocy. Na jednym z postojów widziałem że te drgania czuć też w wydechu, na końcówce układu- takie rytmiczne" strzelanie" Przy mniejszych prędkościach czułem dalej te wibracje. Później, po ponad godzinie postoju odpaliłem auto ponownie, drgania nie były tak silne, check engine najpierw się zapalił a potem po jakichś może 30 sekundach zaczął migać.

    Czy miał ktoś podobny problem? Czy mogę być to objawy cewki zapłonowej? Nie wiem czy to istotne, ale gdy wyjeżdżałem z parkingu pod blokiem, to uderzyłem prawym przednim kołem o krawężnik, auto lekko odbiło, prędkość była niewielka, no max 20 km.. raczej wątpię że to jest przyczyną.

  • #2
    Prawdopodobnie wypada Ci zapłon na którymś cylindrze, zrób sobie samodiagnostyke, albo podłącz skaner obd jeśli masz, i zobacz co pokaże.

    Jak zrobić samodiagnostyke:
    Witajcie, Otóż nurtuje mnie następujący problem: https://www.youtube.com/watch?v=UicJ316jf0g Jak widać na filmiku po odpaleniu auta na PB zapala się check i sobie świeci.... Po przełączeniu na LPG check znika żeby następnie mrugać sobie w przedstawiony sposób. Z tego co zaobserwowałem to na jałowym są to raczej regularne mrugania w równych odstępach czasowych. natomiast podczas jazdy jest to bardziej nieregularne (zarówno odstępy jak i sam czas na który zapala się kontrolka...


    Albo możesz się pobawić i wypinać po kolei wtyczki z każdej cewki na pracujacym silniku gdy masz takie objawy, jak nic albo prawie nic się nie zmieni, to znaczy że na danym cylindrze jest problem. Potem zamieniasz cewki miejscami, i patrzysz czy problem przeszedł na inny cylinder.

    Ile masz przejechane na obecnych świecach i cewkach?
    Last edited by thirdman; 20-01-2023, 22:42.

    Comment


    • #3
      Zrobiłem samodiagnostykę. Wyliczyłem kod 64. Nie wiem czy dobrze to wyliczyłem ale sprawdzałem kilka razy. Mogę też wrzucić filmik z całej operacji.
      Odpinałem też przewody od cewek. Na pierwszej cewce od lewej strony - brak reakcji silnika, kiedy wyjąłem drugą i trzecią wtyczkę silnik dostał wibracji.
      Przy odpalaniu natomiast wibracje nie były już tak mocne jak jeszcze wczoraj.

      Co do przebiegu aktualnych świec i cewek, to hmm, wstyd trochę bo już 50-55 tyś km na nich przejechałem.
      Last edited by pawel9303; 21-01-2023, 17:45.

      Comment


      • #4
        Jak możesz to wrzuć filmik, bo z tego co patrzę to nie istnieje taki kod jak 64. Jest kod 74 czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze licząc od strony rozrządu, czyli by się zgadzało z tym co piszesz jak liczyłeś od lewej strony. Ale najlepiej wrzuć filmik.


        Zamieszczone przez pawel9303 Zobacz posta
        Co do przebiegu aktualnych świec i cewek, to hmm, wstyd trochę bo już 50-55 tyś km na nich przejechałem.
        No to już warto by było wymienić świece, dla cewek to nieduży przebieg, chyba, że jakiś chińczyk to jak najbardziej mogła paść.

        Przełóż jeszcze tą pierwszą cewkę na cylinder obok, i zobacz czy tam się przeniesie problem.

        Comment


        • #5
          https://we.tl/t-QmIdcDYzbb

          Filmik na serwerze wetransfer

          Comment


          • #6
            Coś się nie przyłożyłeś do liczenia. Jak byk kod 74 czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze licząc od rozrządu. Zamień te cewki miejscami jak Ci pisałem, i zobacz co będzie się działo.

            Jak jest więcej zapisanych błędów to będą wymigane jeden po drugim. Ale uciąłeś filmik więc nie widać.
            Last edited by thirdman; 21-01-2023, 23:26.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
              Jak jest więcej zapisanych błędów to będą wymigane jeden po drugim. Ale uciąłeś filmik więc nie widać.
              Tutaj jest filmik około 40 sekund, nie mogłem go wczoraj podłączyć: https://www.easypaste.org/file/bV6tf...02.mp4?lang=pl

              Przełożyłem dzisiaj cewkę z czwartego cylindra na trzeci i po wyciągnięciu wtyczki na tym trzecim cylindrze sytuacja była identyczna jak wczoraj na cylindrze nr 4 - brak reakcji

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez pawel9303 Zobacz posta
                Tutaj jest filmik około 40 sekund, nie mogłem go wczoraj podłączyć: https://www.easypaste.org/file/bV6tf...02.mp4?lang=pl
                Pokazuje tylko kod 74. Pewnie teraz po przełożeniu cewki na 3 cylinder zapisał się kod 73 - wypadanie na 3 cylindrze.

                Zamieszczone przez pawel9303 Zobacz posta
                Przełożyłem dzisiaj cewkę z czwartego cylindra na trzeci i po wyciągnięciu wtyczki na tym trzecim cylindrze sytuacja była identyczna jak wczoraj na cylindrze nr 4 - brak reakcji
                Wychodzi na to że masz padniętą tą jedną cewkę, jak nie chcesz wydawać fortuny to możesz sobie wymienić tylko ta jedną. I przy okazji dobrze by było wymienić świece, chyba, że masz tam wsadzone jakieś lepsze, irydowe czy platynowe to jeszcze mogą pojeździć.
                Last edited by thirdman; 22-01-2023, 13:44.

                Comment


                • #9
                  Ok, świece prawie na pewno pójdą na wymianę. Na wtorek jestem wstępnie umówiony w warsztacie. Dzięki za pomoc powyżej.

                  Comment

                  Working...
                  X