Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[d16v1] Skąd najczęsciej cieknie w tym miejscu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • [d16v1] Skąd najczęsciej cieknie w tym miejscu?

    Około 1cm poniżej pokrywy zaworów, po lewej stronie. Spory ten wyciek. Spływa na obudowę skrzyni biegów i jest cała w oleju silnikowym. Uszczelkę pokrywy zaworów zmieniałem ponad pól roku temu. Co oprócz uszczelki pokrywy w tych silnikach tam zazwyczaj przepuszcza?

    IMG_2115.jpg

    IMG_2116.jpg

  • #2
    Wyciek może nie jest spory tylko wygląda, że już jakiś czas stąd dużo ubrudzone. Wygląda mimo wszystko, że poci się z uszczelki pokrywy zaworów. Ale najlepiej weź pędzelek, umyj wszystko płynem do silników, spłucz wodą (to sie da zrobić zwykłym mocniejszym zraszaczem) i jak masz to czyste spojrzyj codziennie gdzie się pojawi wyciek pierwszy...
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Miałem podobnie tylko w D14Z6 i widzę, że u Ciebie też jest coś takiego jak zaślepka/korek wałka - może to stąd cieknie - ogólnie prawie w całości zasłonięty jest przez zawór EGR i ciężko go wyjąć bez demontażu zaworu. Można kupić cały nowy korek lub zdemontować korek i dobrać do jego rozmiaru odpowiedni o-ring.

      Comment


      • #4
        Umyj silnik i zmień zaślepkę. Ja kupowałem w Haparts
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez raybox Zobacz posta
          Miałem podobnie tylko w D14Z6 i widzę, że u Ciebie też jest coś takiego jak zaślepka/korek wałka - może to stąd cieknie - ogólnie prawie w całości zasłonięty jest przez zawór EGR i ciężko go wyjąć bez demontażu zaworu. Można kupić cały nowy korek lub zdemontować korek i dobrać do jego rozmiaru odpowiedni o-ring.
          Możliwe że w moim D14 jest to samo, dużo z tym roboty? Da radę od góry czy trzeba na kanał wjechać?
          sigpic

          Comment


          • #6
            Kanału nie trzeba. Bo to robota od góry. Dla wygody można zdemontować tą puszkę plastikową z dolotu, aby było więcej miejsca. Ogólnie najlepsza opcja to odkręcenie zaworu EGR(dwie nakrętki na klucz numer 10), ale może być ciężko bo jest mało miejsca i śrubki mogą być zapieczone. i wtedy mamy dostęp do tej zaślepki. Jest jeszcze opcja z próbą wyjęcia jej i włożenia bez demontażu EGR(sam tak robiłem), ale niestety przy montażu ułamałem sobie jedną z nóżek z tej zaślepki i musiałem kupować nową - ułamałem przez przypadek bo było tam tak mało miejsca, więc polecam jednak z demontażem EGR(można go od razu przeczyścić jakimś zmywaczem do EGR w puszce), podkładka/uszczelka pod EGR jest metalowa, więc można ją ponownie użyć(ja użyłem i nic się nie dzieje).

            Comment

            Working...
            X