Cześć wszystkim,
mam Civica coupe 1.7 wersja USA z 2001 r. silnik D17A 235000 km zrobione, problemy z wyciekiem oleju zaczęły się już po wymianie oleju na 5W-30 full syntetyk w 2020 r., na tamten czas nie wiedziałem, dlaczego olej cieknie i to zignorowałem, ale z czasem wyciek się nasilił. Po przeczytaniu forum i doedukowaniu się podejrzewam, że olej wyżarł nieźle uszczelki i pojechałem go wymienić na gęstszy 10W-40 w celu zahamowania chociaż trochę tego wycieku. Nie udało się, a dodatkowo w tym czasie nastały problemy z chłodzeniem silnika, bo przy niskich obrotach przechodzi już za czerwoną kreskę. Dotykałem dwa węże po tym jak się zagrzał silnik i oba były gorące, klima i ogrzewanie działa jak najbardziej. Postanowiłem wtedy pojechać do mechanika i wymienić chłodnicę, problem ustał na może miesiąc. Silnik dalej się przegrzewa (leci para i wyrzuca płyn) na niskich obrotach, nawet po odpowietrzeniu układu. Pod autem w garażu jest dość spora plama oleju. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy.
Podsumowanie aktualnego problemu:
- wyciek oleju z silnika (była wymieniana uszczelka pod kapą)
- gotujący się płyn chłodniczy na niskich obrotach (płyn nie jest gorący, ogrzewanie na max daje gorąc, na minimum daje zimno, dwa grubsze węże są gorące, po włączeniu silnika od razu włączają się wiatraki)
- zapach oleju w samochodzie podczas jazdy
- dodatkowo po wymianie chłodnicy u mechanika po wyłączeniu klimatyzacji nie chłodzi się też silnik przez co znowu się gotuje płyn chłodniczy
- po jechaniu około 40 km z prędkością 130-140 km/h również temperatura silnika się podnosi, ale po zejściu do 100-110 km/h jest poniżej połowy
Moje pytanie, co z tym zrobić, bo po czytaniu forum i kilku wątków dochodzę do wniosku, że koszty będą tak wysokie, że lepiej będzie albo wymienić silnik albo sprzedać auto czym prędzej nawet na jakiś skup.
Przepraszam za wszystkie nieścisłości, ale jestem laikiem i wiem tyle ile udało mi się do tej pory przeczytać lub ktoś mi powiedział.
mam Civica coupe 1.7 wersja USA z 2001 r. silnik D17A 235000 km zrobione, problemy z wyciekiem oleju zaczęły się już po wymianie oleju na 5W-30 full syntetyk w 2020 r., na tamten czas nie wiedziałem, dlaczego olej cieknie i to zignorowałem, ale z czasem wyciek się nasilił. Po przeczytaniu forum i doedukowaniu się podejrzewam, że olej wyżarł nieźle uszczelki i pojechałem go wymienić na gęstszy 10W-40 w celu zahamowania chociaż trochę tego wycieku. Nie udało się, a dodatkowo w tym czasie nastały problemy z chłodzeniem silnika, bo przy niskich obrotach przechodzi już za czerwoną kreskę. Dotykałem dwa węże po tym jak się zagrzał silnik i oba były gorące, klima i ogrzewanie działa jak najbardziej. Postanowiłem wtedy pojechać do mechanika i wymienić chłodnicę, problem ustał na może miesiąc. Silnik dalej się przegrzewa (leci para i wyrzuca płyn) na niskich obrotach, nawet po odpowietrzeniu układu. Pod autem w garażu jest dość spora plama oleju. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy.
Podsumowanie aktualnego problemu:
- wyciek oleju z silnika (była wymieniana uszczelka pod kapą)
- gotujący się płyn chłodniczy na niskich obrotach (płyn nie jest gorący, ogrzewanie na max daje gorąc, na minimum daje zimno, dwa grubsze węże są gorące, po włączeniu silnika od razu włączają się wiatraki)
- zapach oleju w samochodzie podczas jazdy
- dodatkowo po wymianie chłodnicy u mechanika po wyłączeniu klimatyzacji nie chłodzi się też silnik przez co znowu się gotuje płyn chłodniczy
- po jechaniu około 40 km z prędkością 130-140 km/h również temperatura silnika się podnosi, ale po zejściu do 100-110 km/h jest poniżej połowy
Moje pytanie, co z tym zrobić, bo po czytaniu forum i kilku wątków dochodzę do wniosku, że koszty będą tak wysokie, że lepiej będzie albo wymienić silnik albo sprzedać auto czym prędzej nawet na jakiś skup.
Przepraszam za wszystkie nieścisłości, ale jestem laikiem i wiem tyle ile udało mi się do tej pory przeczytać lub ktoś mi powiedział.
Comment