Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciek oleju z silnika i problem z chłodzeniem Civic 2001 1.7 120KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyciek oleju z silnika i problem z chłodzeniem Civic 2001 1.7 120KM

    Cześć wszystkim,
    mam Civica coupe 1.7 wersja USA z 2001 r. silnik D17A 235000 km zrobione, problemy z wyciekiem oleju zaczęły się już po wymianie oleju na 5W-30 full syntetyk w 2020 r., na tamten czas nie wiedziałem, dlaczego olej cieknie i to zignorowałem, ale z czasem wyciek się nasilił. Po przeczytaniu forum i doedukowaniu się podejrzewam, że olej wyżarł nieźle uszczelki i pojechałem go wymienić na gęstszy 10W-40 w celu zahamowania chociaż trochę tego wycieku. Nie udało się, a dodatkowo w tym czasie nastały problemy z chłodzeniem silnika, bo przy niskich obrotach przechodzi już za czerwoną kreskę. Dotykałem dwa węże po tym jak się zagrzał silnik i oba były gorące, klima i ogrzewanie działa jak najbardziej. Postanowiłem wtedy pojechać do mechanika i wymienić chłodnicę, problem ustał na może miesiąc. Silnik dalej się przegrzewa (leci para i wyrzuca płyn) na niskich obrotach, nawet po odpowietrzeniu układu. Pod autem w garażu jest dość spora plama oleju. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy.

    Podsumowanie aktualnego problemu:
    - wyciek oleju z silnika (była wymieniana uszczelka pod kapą)
    - gotujący się płyn chłodniczy na niskich obrotach (płyn nie jest gorący, ogrzewanie na max daje gorąc, na minimum daje zimno, dwa grubsze węże są gorące, po włączeniu silnika od razu włączają się wiatraki)
    - zapach oleju w samochodzie podczas jazdy
    - dodatkowo po wymianie chłodnicy u mechanika po wyłączeniu klimatyzacji nie chłodzi się też silnik przez co znowu się gotuje płyn chłodniczy
    - po jechaniu około 40 km z prędkością 130-140 km/h również temperatura silnika się podnosi, ale po zejściu do 100-110 km/h jest poniżej połowy

    Moje pytanie, co z tym zrobić, bo po czytaniu forum i kilku wątków dochodzę do wniosku, że koszty będą tak wysokie, że lepiej będzie albo wymienić silnik albo sprzedać auto czym prędzej nawet na jakiś skup.
    Przepraszam za wszystkie nieścisłości, ale jestem laikiem i wiem tyle ile udało mi się do tej pory przeczytać lub ktoś mi powiedział.

  • #2
    Napisałeś w sumie sporo, ale nie wszytko w szczegółach. Te silniki 1,6 120KM szczególnie wersje usa nie są szczególnie udane.
    Spróbuj coś na początek sam,
    1. wymieniana była uszczelka pod klawiatura zaworową? brakuje szczegółów: czy robiłeś to sam czy mechanik? jak mechanik - to powinien wiedzieć jak Ty sam to niekoniecznie, uszczelkę w okolicach aparatu zapłonowego należy uszczelnić silikonem do wys temperatur. Jak nie dasz, będzie ciekło. Piszesz wycieku, ale niestety nie napisałeś gdzie i skąd cieknie ? to ma związek z zapachem oleju w kabinie, po prostu wydzielające się opary są zaciągane przez wentylację.
    Jeszcze o oleju, nie ma takiego obecnie oleju na rynku na świecie anie w Polsce aby wyżarł uszczelki, tu źle wiążesz fakty. Obecnie nie ma (wcześniej tez nie było) takich olejów co jedzą gumę. Nie czytaj bzdur i nie słuchaj nikogo co takie rzeczy opowiada. Olej to nie klej, ani nie substancja uszczelniająca. Jeśli silnik jest nieszczelny (gdzieś cieknie0 to nie ma takiego oleju co by to uszczelnił i czy wlejesz 20W-60 czy 0W-20 cieknąć będzie, koniec kropka. Zmiana oleju przy wyciekach kompletnie niczego nie zmieni. I jak sam zauważyłeś potwierdziło się. Olej nalewaj odpowiedni dla warunków użytkowania i temperatury otoczenia zgodnie z wytycznymi producenta, czyli na butelce oleju do tego silnika musi pisać ACEA i szukasz A3/B3 oraz SAE i tu proponuję 10W-40. Nie ma kompletnie znaczenia jaki producent byle nie ruski olej z marketu za 60zł. (nie ma znaczenia dla tego silnika czy na butelce pisze syntetyk półsyntetyk, professional, czy inny gówno warty napis).
    2. Gotuj się płyn bo widocznie nie ma wymiany cieplnej. Płyn musi krążyć i w sprawnym obiegu chłodzenia płyn krąży goniony pompą wody. Nie ma obiegu lub jest zaburzony to silnik się grzeje. Brak obiegu może być spowodowany: brakiem szczelności układu dostaje się powietrze lub gazy spalinowe do układu, trzeba znaleźć nieszczelność, może być coś zatkane, możę być niesprawny termostat. Jeśli silnik wyrzuca płyn to poczytaj to nie będę się powtarzał:
    Przegrzanie silnika, wyrzucanie płynu chłodniczego

    Piszesz 2 grube węże, grubych jest więcej. Które, od czego konkretnie? Górny wąż chłodnicy i dolny są gorące? co z wężami przy termostacie?
    Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
    po włączeniu silnika od razu włączają się wiatraki
    ta sytuacja Cię trochę myli... bo to ma związek z A/C piszesz że jest sprawna i chodzi ale ... jak A/C jest w trybie ON lub AUTO to wiatraki się załączają zawsze nawet jak silnik jest zimny. Zatem aby nie myliło Cię co jest przyczyna załączania się wiatraków to do póki nie ustalisz co jest / co się dzieje z układem chłodzenia to całkowicie wyłącz klimatyzację A/C ma być cały czas na OFF. Oczywiście nawiew i pokrętło ogrzewania możesz zmieniać do woli ...ale sprężarka czyli A/C ma być cały czas na OFF.

    Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
    dodatkowo po wymianie chłodnicy u mechanika po wyłączeniu klimatyzacji nie chłodzi się też silnik przez co znowu się gotuje płyn chłodniczy
    no to właśnie Cię myli, bo to że chodzi przy A/C ON wiatrak pomaga zarazem układowi chłodzenia bo pracuje wentylator chłodnicy skraplacza klimatyzacji i on...przy okazji chłodzi płyn chłodniczy. Taka sytuacja jest (była) dla Ciebie niezrozumiała.. więc już wiesz co i dlaczego.

    Posiadając teraz nieco więcej wiedzy o tym co i dlaczego. Zadanie masz ustawić A/C OFF i sprawdzić co się będzie działo. Czyli jeździsz normalnie i:
    - jak tylko temp wskaże więcej jak połowa - stajesz na poboczu silnik pracuje i Otwierasz Ogrzewanie na Hi Max Ciepło macasz górny wąz chłodnicy / dolny wąż chłodnicy / wejście i wyjście z termostatu, spr stan w zb. wyrównawczym, (nie odkręcaj korka chłodnicy na rozgrzanym silniku). Wracasz do auta i sprawdzasz wskazówkę - opadła czy wzrosła bardziej ? czy z kratek leci gorące powietrze luib bardzo gorące?
    - czy jesteś pewny czy ktoś nie grzebał przed tobą w termostacie? oceń śruby obudowy termostatu czy były kręcone?
    - oceń dokładnie u kogoś od spodu czy wszystkie obejmy węży przypadkiem nie skorodowały! bo jak jest korozja to puszczają ciecz wtedy dostaje się powietrze układ się zapowietrza nie ma przepływu i się gotuje.
    - czy jak silnik jest rozgrzany i się gotuje to jak dodasz gazu czy z wydechu jest siwo biało ? to pytanie w kontekście już wypalenia uszczelki głowicy. Honda nie lubi przegrzewania nie wykluczone że to już się stało.
    Generalnie jak silnik się grzeje to pomóż mu, zawsze (stosuj w każdym aucie z chłodzeniem cieczą) otwieraj ogrzewanie na MAx - skoro się przegrzewa to spodziewać się należy że z kratek nawiewu musi lecieć ogrzewanie o temp ponad 100stC, to jest tyle ile z czajnika jak się gotuje tak musi grzać, jak tak nie grzeje - no to pytanie dlaczego?
    Otwierasz maskę i macasz wszystkie węże układu chłodzenia które idzie dotknąć (nie oparz się od silnika) poszukujemy co jest przesadnie gorące a co jest zimne lub letnie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów u mechanika. Nie udało się zagotować, ale ponowie próbę jutro, bo wskazówka idzie do czerwonej kreski i nadal się nie gotuje, co oznacza, że kilka kółek naokoło osiedla nie wystarczyło.
      Szczerze to nie pamiętam, aby przy dodawaniu gazu z wydechu szła siwo biała para, ale zawsze jak już jakaś się pojawiała to panikowałem i zjeżdżałem na bok od razu gasząc auto. Para ta jak najbardziej wydostawała się z pod maski w momencie zagotowania, a płyn chłodniczy był koloru ala cegła budowlana, który wszystko opluł.

      - z A/C czy bez zauważyłem, że i tak silnik sie zagrzewa powyżej połowy.
      - powietrze z kratek po włączeniu na max gorąco leciało i tak zimne, dopiero po wciśnięciu gazu na postoju spowodowało, że było powietrze ciepłe (nie gorące)
      - węże przy chłodnicy, górny twardy bardzo gorący, dolny ciepły, da się utrzymać rękę (przed wymianą chłodnicy oba bardzo gorące i twarde)
      - temperatura nie spadła po odpaleniu ogrzewania, dopiero spada jeżeli doda się gazu, czyli mam zapowietrzony system cały czas

      Dorzucam zdjęcia jak to wygląda pod maską.
      węże.jpg
      Wycieki:
      286407627_834875551255278_433687416298877_n.jpg301962662_821470115872362_4074071494629422594_n.jpg

      Comment


      • #4
        Na wolnych obrotach włącz klimę i zobaczy cz pracują dwa wentylatory. Jeżeli tak a silnik się grzeje to trzeba uzupełnić i odpowietrzyć porządnie układ. Jak dalej będzie się grzał to może problem z pompą płynu jest.
        Kup ze trzy puszki brake cleanera i umyj porządnie wszystko z tego oleju. Nigdzie nie jeździj tylko niech silnik pracuje, zlokalizuj wycieki.

        Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
        problemy z wyciekiem oleju zaczęły się już po wymianie oleju na 5W-30 full syntetyk w 2020 r.,
        To była pierwsza wymiana po zakupie? Jeżeli tak, to być może poprzedni właściciel (zapewne młody) zalał "doktorka" żeby zagęścić olej.

        Co do wycieków to jeszcze zobacz na ostatnim zdjęciu jest okrągły czarny kapselek. Tam jest oring. Wymień ten kapselek z oringiem bo to częsty problem w VII gen. Czy wszystkie śruby od pokrywy są dokręcone? Czy nie jest gdzieś gwint zerwany? Nie dopierdzielaj tylko śrub na maks bo urwiesz. Jakiej marki uszczelka była użyta? Na "kancikach" uszczelki było dane po kropce silikonu?

        Skąd jesteś? Może znajdzie się ktoś chętny z forum żeby auto obejrzeć w celu diagnozy.

        Zaślepka 35 zł z wysyłką
        Last edited by pablo_see; 02-09-2022, 21:34.
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          Na wolnych obrotach włącz klimę i zobaczy cz pracują dwa wentylatory. Jeżeli tak a silnik się grzeje to trzeba uzupełnić i odpowietrzyć porządnie układ. Jak dalej będzie się grzał to może problem z pompą płynu jest.
          Działają oba, odpowietrzenie układu pomaga, ale nie na długo, bo później w zb. wyrównawczym płynu jest pod sam korek.

          To była pierwsza wymiana po zakupie? Jeżeli tak, to być może poprzedni właściciel (zapewne młody) zalał "doktorka" żeby zagęścić olej.
          Była to pierwsza wymiana, ale na spokojnie dało się jeździć autem przez rok bez żadnych wycieków, jedynie co to troche sporo oleju zjadało.

          Czy wszystkie śruby od pokrywy są dokręcone? Czy nie jest gdzieś gwint zerwany? Nie dopierdzielaj tylko śrub na maks bo urwiesz. Jakiej marki uszczelka była użyta? Na "kancikach" uszczelki było dane po kropce silikonu?
          Ciężko mi powiedzieć, bo jedyne co wtedy zrobiłem to dałem do mechanika i byłem zadowolony, że mogę odebrać po kilku h.

          Skąd jesteś? Może znajdzie się ktoś chętny z forum żeby auto obejrzeć w celu diagnozy.
          Jestem z Poznania, poczytałem jeszcze forum w międzyczasie i znalazłem chyba dobrego mechanika w okolicy, którego dużo osób poleca.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
            odpowietrzenie układu pomaga,
            Rozwiń proszę..
            Jak wykonujesz owo "odpowietrzenie"?
            Na zimnym silniku z rana, przed odpaleniem odkręć korek chłodnicy i zobacz jaki masz tam poziom płynu.
            Może okazać się, że płynu w chłodnicy jest mało, to musisz dolać DO CHŁODNICY i jednocześnie mieć odpowiedni poziom w wyrównawczym zbiorniczku.
            Czy jesteś pewien, że po rozgrzaniu silnika wentylatory załączają się aby wystudzić chłodnicę ?
            Może tu tkwi problem..

            Na moje, to mechanik zrobił Cię "w trąbę" i nie wymienił uszczelki pod deklem zaworowym.
            Przy jakiejkolwiek interwencji nie byłoby takiego syfu w tych okolicach.
            Ze zdjęć nie wynika, że cokolwiek tam było robione.

            W jakiej okolicy Poznania mieszkasz?

            Comment


            • #7
              https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/...strukcja?p=216
              Według tego PDFa robiłem odpowietrzanie, strona 216.
              Na moje, to mechanik zrobił Cię "w trąbę" i nie wymienił uszczelki pod deklem zaworowym.
              Sam już nie wiem, bo uszczelke starą mi pokazywał i mówił, że nie wie dlaczego mogłaby przeciekać.
              Czy jesteś pewien, że po rozgrzaniu silnika wentylatory załączają się aby wystudzić chłodnicę ?
              Jestem pewien, nawet słychać moment, w którym się załączają.

              Jestem z okolic Winograd

              Comment


              • #8
                Okolica Poznańska zawsze była dość bogata w mechaników od Hond, Poszukaj wg opinii.
                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                Była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów u mechanika
                temat banalny ale jednak nie taki oczywisty. Skoro była wymieniana, to pytanie czy oddał Ci starą?? ...kolejne pytanie czy użył silikonu w miejscach jak wskazałem:
                erling.jpg
                i najważniejsza sprawa jakiej firmy została użyta uszczelka? Ty kupowałeś czy mechanik kupował? Co konkretnie to było? pytam bo, nie każda uszczelka uszczelnia!! tak! sam się o tym przekonałem. Uszczelka to uszczelka niby co może być nie tak? a jednak. Polecam tylko i wyłącznie uszczelki z ASO albo firmy ELRING i co ciekawe cena tej ELRING jest taka sama jak innych uważanych za markowe.
                Jak się przyjrzałem np Blueprint i Elring to była różnica w samej grubości gumy.
                Więc jeśli nie wiesz co zostało założone a nie jest to Elring lub ASO i nie jest posmarowane mimo wszystko w miejscach wskazanych to będzie ciekło.
                Więc mechanik mógł o tym nie wiedzieć, wsadził coś co nie działa.
                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                Sam już nie wiem, bo uszczelke starą mi pokazywał i mówił, że nie wie dlaczego mogłaby przeciekać.
                mówię, zapytaj go czy wie że jedyna uszczelka która działa to Elring lub ASO? jak wsadził co innego będzie 100% ciekło.

                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                w momencie zagotowania, a płyn chłodniczy był koloru ala cegła budowlana
                kolejna wskazówka:
                pytanie: płyn może mieć kolor cegły - zależy od producenta płynu, ale kluczowe czy płyn jest klarowny - przeźroczysty?? jak to jest mętna rdzawa breja no to bardzo niedobrze.
                Musisz cały układ co tylko się da - co sięgniesz odpiąć, po kolei pozdejmować obejmy z każdego odcinka układu i przepłukać woda z węża ogrodowego pod ciśnieniem sprawdzając czy nie ma oporów przy tym płukaniu.
                Sprawdzić musisz wszystkie obejmy jak będziesz je zdejmował i ponownie zakładał czy mocno opinają węże na króćcach.

                Dalej:
                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                - powietrze z kratek po włączeniu na max gorąco leciało i tak zimne, dopiero po wciśnięciu gazu na postoju spowodowało, że było powietrze ciepłe (nie gorące)
                ślicznie zeznajesz...
                czyli widzisz sam że gdy wciśniesz gaz powodujesz zwiększenie obrotów pompy wody czyli jej wydajności i co nie co potrafi się przemieścić do nagrzewnicy i jest nieco cieplejsze ...a powinno mieć 105stC.
                Czyli obiegu nie ma!
                dalej:
                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                - węże przy chłodnicy, górny twardy bardzo gorący, dolny ciepły, da się utrzymać rękę (przed wymianą chłodnicy oba bardzo gorące i twarde)
                gdy wskazówka jest na Max (idzie na Max) to zazwyczaj dolny wąż chłodnicy jest letni/ciepławy. Normalnie i prawidłowo działający układ chłodzenia ma tak że jak górny jest bardzo gorący to dolny jest też mocno gorący a wskazówka stoi w połowie. Czyli znowu widać że płyn nie ma obiegu.

                Dalej:
                Zamieszczone przez Wermix Zobacz posta
                - temperatura nie spadła po odpaleniu ogrzewania, dopiero spada jeżeli doda się gazu,
                no więc właśnie, dając gaz, wzrastają obroty silnika czyli i pompy napędzanej paskiem wzrasta wydajność pompy i szybciej goniona jest ciecz po obiegu.
                Czyli co? powoduje że na niższych obrotach nie ma przepływu.

                dalej:
                Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                To była pierwsza wymiana po zakupie? Jeżeli tak, to być może poprzedni właściciel (zapewne młody) zalał "doktorka" żeby zagęścić olej.
                dokładnie tak, oraz być może dorzucił coś do układu chłodzenia.
                Masz do wymiany moim zdaniem:
                1. cały płyn w układzie. (ale w tym przypadku to nie ma polegać na spuszczeniu starego i nalaniu nowego a całej operacji: - spuszczeniu płynu, przepłukaniu każdego odcinka układu chłodzenia jaki tylko da się rozpiąć, najlepiej wymienić termostat. Sprawdzić wszystkie obejmy. Dopiero zalać płyn. Jak tego nie zrobisz to będziesz się z tym bawił i bawił i bawił...
                2. zmienić uszczelkę na Elring lub na uszczelkę z ASO. Nie muszę tłumaczyć że krawędzie przylegania pokrywy i bloku mają być idealnie równe gładkie i odtłuszczone, plus silikon w miejscach wskazanych. Jak tak nie zrobisz, to lepiej nic nie robić.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  proponuję jak najszybciej spuścić płyn chłodniczy, zalać układ wodą DESTYLOWANĄ/DEMINERALIZOWANĄ z dodatkiem jakiegoś markowego środka do płukania układów, pojeździć z taką mieszanką "jakiś czas" - np z miesiąc (zanim będzie zagrożenie przymrozkami) i dopiero wymienić na płyn chłodzący, żeby Cię mróz z wodą w układzie nie złapał..
                  Można się domyślać, że po wypłukaniu pojawią się wycieki które poprzedni właściciel chciał ukryć..
                  Wszystko możliwe..

                  Comment


                  • #10
                    Jedziesz do Checkera z Kubalina? Byłem u niego kilka razy z Civiciem i zawsze mi pomógł

                    Comment

                    Working...
                    X