Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda Civic 7 1.6 D16V1. Dziwna odcinka obrotów na 4000 RPM.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda Civic 7 1.6 D16V1. Dziwna odcinka obrotów na 4000 RPM.

    Witam, w od jakiegoś miesiące w mojej Hondzie civic 7 1.6 D16V1 Lpg pojawiła się dziwna odcinka na równo 4 tysiącach obrotów, bez znaczenia jaki bieg jest wbity. ( odcinka bardzo podobna jak nie taka sama jak na końcu skrzyni)

    W aucie mam zamontowane lpg, ale nie ma znaczenia na jakim paliwie jedzie, bo i tak się może pojawić, więc instalację gazową raczej wykluczam.

    Czasami wejdzie wyżej np. na 5k obrotów i zacznie się odcięcie, po puszczeniu gazu do tych 3,5 tysiąca i daniu ponownie gazu znów zablokuje się na 4 tysiącach.

    Co ciekawe nie zawsze się pojawia ta odcinka i czasem normalnie jedzie do końca skrzyni bez problemu.

    Na kompie były sprawdzane błędy i był tylko błąd obwodu spalania czujnika stukowego, ale okazało się, że był odłączony i po podłączeniu błąd znikł, a problem został więc raczej to nie było to.

    Zawór Vtec czysty.

    Ma ktoś może jakieś pomysły/sugestie ?

  • #2
    A możesz wogole wkręcić silnik na wyższe obroty na postoju? Sygnał z przepustnicy jest dostępny w pełnym zakresie?

    Comment


    • #3
      U mnie kiedyś w d16v1 było podobnie włączył się tryb awaryjny bo się okazało że nie ma oleju heh. Po dolaniu do odpowiedniego poziomu wróciło do normy.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Bartek5601 Zobacz posta
        Na kompie były sprawdzane błędy i był tylko błąd obwodu spalania czujnika stukowego, ale okazało się, że był odłączony i po podłączeniu błąd znikł, a problem został więc raczej to nie było to
        ta sprawa wcale nie musi być załatwiona.
        Z treści wynika, że czujnik spalania stukowego gdy jest odłączony (wyjęta wtyczka) to max 4 tys obr ale z kontrolka Check Engine. Gdy jest zapięty to 4 tys. obr o bez kontrolki CE.
        Problem może stanowić sam czujnik bo to że gdy jest zapięty to nie znaczy że na 100% jest sprawny. Oznacza jedynie że Komputer silnika go "widzi" ...a czy on podaje prawidłowe informacje to inna sprawa. np. jeśli czujnik ten jest zamiennikiem to tak, dokładnie jak opisujesz się dzieje czeka nie ma auto nie jedzie . To jest oryginał czy zamiennik? (niektóre zamienniki w Hondzie nie chcą dobrze działać, skoro tam ktoś grzebał to podejrzewam jakieś chiński badziew. Jak potrafisz to ustal to - czy czujnik jest oryginałem?).
        Może być też powodem takiego stanu rzeczy pompa paliwowa, czasem tak bywa że podaje ciśnienie ale za słabe.
        Może być też nie sam zawór v-tec a prawidłowa jakość oleju, lepkość SAE i ilość oleju silnikowego.
        Może też być wina przepustnicy po stronie powietrznej.
        Możę być też że nie regulowano zawórów? jaki interwał regulacji przy zasilaniu LPG stosujesz? zalecane jest tu co 40tys dla PB dla LPG co 20-30tys.

        mimo że nie świeci CE zrób samodiagnostykę, zobaczymy co pokaże.

        podobne tematy:
        Lokalizacja czujnika spalania stukowego w D16V1

        Last edited by rambo7; 05-05-2022, 10:26.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X