Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwny stukot na biegu jałowym

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwny stukot na biegu jałowym

    Witam wszystkich
    w ostatnich dwóch tygodniach zauważyłem, że na biegu jałowym spod maski słychać coś jakby stukanie. Problem pojawia się przy rozgrzanym silniku.
    Pół roku temu regulowałem zawory, jednak nie zauważyłem żadnych problemów. Samochód odpala normalnie, nie wyczułem spadków mocy.
    Czy może to być objaw zużycia rozrządu? Rozrząd był wymieniony w okolicach 130 tyś km, obecnie na liczniku 173 tyś km.
    Last edited by pawel9303; 18-10-2021, 18:50.

  • #2
    tak z opisu na pierwsza myśl przychodzi panewka. Czy podczas przyspieszania stukanie się wycisza? czy zostaje i stuka proporcjonalnie do obrotów silnika?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Spuścić olej silnikowy do czystego naczynia, rozciąć filtr oleju i dokładnie obejrzeć pod kątem obecności opiłków. Jeżeli czysto panewka odpada. Przy tym przebiegu panewka mało prawdopodobne, chyba, że ktoś zamulał na niskich obrotach i z dużym obciążeniem.

      Comment


      • #4
        Przede wszystkim to trzeba dobrze obsłuchać... nie słysząc gdzie konkretnie stuka ciężko jest cokolwiek powiedzieć.. czasem może zawór tak tłuc.. a może też panewka, a może też być wyrobiony sworzeń korbowodu... zgaduj zgadula w naszym przypadku.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Niech wrzuci filmik z pracy na biegu jałowym. Może odpalić silnik bez paska osprzętu.

          Comment


          • #6
            W trakcie jazdy z poziomu kierowcy nie słyszę tego stukania - próbowałem w trakcie jazdy wsłuchać się w dźwięk silnika przy otwartej szybie.
            Postaram się nagrać filmik w momencie jak silnik będzie rozgrzany.
            Last edited by pawel9303; 19-10-2021, 16:26.

            Comment


            • #7
              Udało się ustalić winowajcę dziwnych dźwięków. Po dokładnym obsłuchaniu samochodu i zajrzeniu pod spód, okazało się że przyczyna leży w układzie wydechowym. Wibracji dostaje pokrywa dolna rury wydechowej w jej początkowej długości. Widać ją mniej więcej na wysokości początku progów (za kołem przednim). Wibracje te przenoszą się na cały układ wydechowy, ale też słychać je pod maską.

              Comment

              Working...
              X