Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak kręcić D14Z6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak kręcić D14Z6?

    Mówi się "Honda lubi obroty". To powiedzenie powstało dzięki VTEC, czy chodzi ogólnie o Hondy?

    Przy ilu obrotach zmieniać biegi w zwyczajnym D14Z6?

    Jak jeździłem Yariską z instruktorem, to musiałem zmieniać przy 2k. W Civicu czuję, że to jednak za mało.

    Podczas stabilnej jazdy trzymam go w okolicach 2.5k (na 2/3/4 biegu) - pytanie, czy nie za nisko?

    Maksymalnie co wkręciłem to jakieś 5.5k na redukcji przy wyprzedzaniu.
    Chętnie bym go czasem przegonił jak na filmikach (na rozgrzanym silniku oczywiście), ale jestem chyba trochę przewrażliwiony na jego hałas, słusznie?




  • #2
    Silniki Hondy lubią wysokie obroty ponieważ w ich wyższych partiach dopiero dostępny jest moment obrotowy. Silnik spokojnie możesz kręcić do odcięcia i nic mu nie będzie, zauważ że do samego końca obrotów dostępna jest moc. Taka jest charakterystyka wysokoobrotowych silników
    Nie ma sztywnych reguł przy jakich obrotach zmieniać biegi, samochód musisz "wyczuć", chodzi o to żeby nie dławić silnika ponieważ jest to gorsze niż jazda przy odcince . Ja jak jeżdżę spokojnie, nie potrzebuję gwałtownie przyśpieszać to jeżdżę w dolnej partii obrotów, ale jeśli potrzebuję gwałtownie przyśpieszyć to "zrzucam" z dwa biegi w dół i "ciągnę" do odcinki.
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #3
      Mam ten sam silnik i też uczyłem się jeździć na Yarisce. Faktycznie, Honda nie lubi za niskich obrotów. Podczas spokojnej jazdy po mieście staram się ją trzymać w okolicy 2k, biegi zmieniam 2,5-3k. Zwłaszcza na 1 i 2 biegu ją nieco przeciągam. Ostatnio wybyłem w dłuższą trasę i na autostradzie 4-5k utrzymywałem. Hałas trochę przeszkadzał, ale da się przyzwyczaić. :P

      Szkoda tylko, że silnik trochę odmówił posłuszeństwa i w poniedziałek jedzie do mechanika na rozbieranie klawiatury. Oby to były tylko zawory...

      Comment


      • #4
        Podoba mi się taka filozofia kręcenia :P

        A tak z ciekawości: wersje z VTEC są bardziej przystosowane (pod względem żywotności) do "brutalnego" kręcenia, czy nie ma pod tym kątem większych różnic w porównaniu do silników bez VTEC?

        Comment


        • #5
          Raczej nie ma różnicy.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez JanuszTracz Zobacz posta
            Podoba mi się taka filozofia kręcenia :P

            A tak z ciekawości: wersje z VTEC są bardziej przystosowane (pod względem żywotności) do "brutalnego" kręcenia, czy nie ma pod tym kątem większych różnic w porównaniu do silników bez VTEC?
            W silnikach Hondy nie ma mowy o "brutalnym" kreceniu, silnik jest tak zbudowany żeby dobrze działać w całym zakresie obrotów. W ogóle japońska filozofia jest taka że uzyskują moc dzięki obrotom. Wcześniej miałem Nissana Almere N16 przez 7 lat i również silnik miał moc do samej odcinki i często przy tej odcince jeździłem Dbać o stan oleju, wymieniać go co 7-10 tyś. km, dogrzewać silnik do odpowiedniej temperatury i możesz latać na odcince cały czas
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment

            Working...
            X