Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciśnienie sprężania 1,6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciśnienie sprężania 1,6

    Witam,
    Sprawdzałem ostatnio ciśnienie sprężania w moim civicku 1,6. Wyniki wyszły w miarę równe, między 14,5 a 15 kg/cm kw. Wg serwisówki (jaką znalazłem) ciśnienie powinno być niższe, maksymalnie 1,3 Mpa. Robiłem ostatnio uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana. Myślicie że to może być przyczyną takiego ciśnienia? Czy przyczyną mogą być zapieczone pierścienie?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

  • #2
    Zapieczone pierścienie to spadek ciśnienia.
    Jeśli to nie błąd pomiarowy to wzrost ciśnienia jest spowodowany planowaniem,lub uszczelka o mniejszej grubości.
    Ja bym się jedynie cieszył,bo na pewno auto lepiej jeździ.

    Comment


    • #3
      Trochę mnie zaskoczył ten wynik. Miernik jest chiński, używałem go wcześniej, wydawał się wiarygodny
      Planuje założyć gaz. Obawiam się że z takim ciśnieniem wcześniej silnik się zużyje a chciałbym jeszcze trochę pojeździć.

      Comment


      • #4
        Zakładaj i się nie martw.
        Żeby gaz zaczął mu doskwierać to musisz zdrowo przekroczyć 12 cr, a nie masz pewnie nawet 10.
        Poza tym masz czujnik spalania detonacyjnego,więc możesz być jeszcze bardziej spokojny.
        Jedyne co zrób to zmniejsz przerwę na świecach do 0.9mm a potem upalaj ile wlezie.

        Comment


        • #5
          Sorry że tak męczę temat. Skrót cr to compression ratio? Jak obliczyłeś że mam 10?

          Comment


          • #6
            Nie obliczałem,szacowałem na oko.
            Możesz sobie sam określić w przybliżeniu.
            Masz 9.4:1 ,d16y8 ma podobna komorę spalania i cr 9.6
            Możesz więc podstawić sobie dane dla y8 do kalkulatora ,a od wyniku końcowego ująć 0.2.
            Nie będzie to ideał,ale dla ogólnej orientacji wystarczy.
            Dodam że miałem już cr ponad 12.5 w swoim silniku i napełnianie o niebo większe jak d16v1,do tego upalane na maksa dzień w dzień i dół zrobiony wiele lat temu dalej ma się swietnie.
            Co do głowicy to miałem wiele "eksperymentalnych" ,więc swego czasu zmieniałem jak rękawiczki,ale nie dlatego ze padały.
            Od paru lat mam prawie 12:1 i głowica działa jak nowa.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Jedyne co zrób to zmniejsz przerwę na świecach do 0.9mm a potem upalaj ile wlezie.
              W przypadku LPG wskazane jest zmniejszenie przerwy na świecy z nominalnej do 0,9mm? Co to daje?

              Comment


              • #8
                Mieszanka z gazem potrzebuje większego napięcia do przebicia się iskry.
                Zmniejszając szczelię powietrzną nie musi się ono podnosić i wyładowanie jest przy tym samym napieciu co na benzynie.
                Nie niszczysz w ten sposób instalacji zapłonowej.
                Dodatkowo nie zmniejszasz ładunku iskry z powodu upłynności na samym izolatorze środkowej elektrody.
                Zwiększone napięcie to zwiększone straty ,bo wraz ze wzrostem napięcia ładunek nie rośnie,ale za to łatwiej mu uciekać przez pokryty osadami izolator,więc jego mniejsza część zostanie zużyta na iskrę.

                Comment

                Working...
                X