Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Check Engine, wyższe obroty, czasem gaśnie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Check Engine, wyższe obroty, czasem gaśnie

    Witam. Jakiś czas temu jadąc autem wkręcając go na obroty, gdy doszło do 4 tysięcy, zaczął się dławić i wyskoczył Check Engine, moc spadła, przy redukcji biegów, mocno go dławiło, aż w końcu stanął i miałem problem z odpaleniem. Odpaliłem go i już jeździł normalnie z Checkiem. Potem sytuacja taka sama przy skręcie, wyskoczył Check, samochód zgasł i gasł co chwilę. Wczoraj po przejechaniu 180 km, zgasł mi pod samym blokiem na miejscu parkingowym już na luzie, wyskoczył check i standardowo obroty wtedy były na poziomie 1500 po odpaleniu i spadały po chwili na tysiąc. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pisałem w innym wątku, że Temperatura zaraz po odpaleniu znajduje się w połowie połowy skali, czyli w 1/4 całego zakresu. Szybko rośnie i nie ma możliwości, żeby spadła podczas włączenia nawiewu na full z ciepłym powietrzem. Leci gorące powietrze, ale temperatura na desce nie spada. Wymieniłem czujnik temperatury plynu, ale bez zmian. Czy winowajcą może być termostat, który się nie otwiera? Wskazówka dochodzi szybko do max. drugiej kreski przed czerwona i już bardziej nie rośnie. Wentylatory się załączają ale nie wiem w którym momencie. Czy oba problemy mogą być powiązane? Co się dzieje? Pacjent go Honda stream z 2001 roku z silnikiem 1.7 vtec.

    IMG_20210619_073422.jpg
    IMG_20210613_091516.jpg

  • #2
    Witam.

    Ja bym od termostatu zaczął poszukiwania. Na ciepłym silniku podnieś maskę i sprawdź temperaturę węża wychodzącego z kolektora i wchodzącego do chłodnicy - ostrożnie, bo może być gorący. Jeśli jednak będziesz w stanie trzymać go swobodnie to oznacza, że obieg płynu chłodniczego jest zamknięty, czyli termostat do wymiany.

    W Hondzie nie miałem jeszcze potrzeby, ale w Citroenie wymieniłem sam. 2 śruby i jedna opaska na wężu. 20 min roboty jak nic się nie pozapiekało.

    Powodzenia.

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Dzięki serdeczne za odpowiedź. Właśnie chciałbym pójść tym tropem, rozgrzać go i sprawdzić przewód. Najbardziej martwi mnie właśnie to wskazanie temperatury zaraz po odpaleniu, chyba nie powinno tak być, że po odpaleniu jest na 3 kresce od dolu? Szybko dosyć rośnie, a nie widziałem żeby spadała o o włączeniu nawiewu na full i ciepłe powietrze. Chyba, że za krótko.

      Widziałem właśnie w Hondzie, że termostat wymiana się bardzo prosto. Dokładnie tak, jak napisałeś.

      Comment


      • #4
        Na wskazanie czujnika temperatury może mieć wpływ np. jego fizyczne miejsce w układzie chłodzenia. Nie wiem gdzie on jest niestety. Jeśli jesteś w stanie go zlokalizować to go odłącz i zobacz co się zmieni. Może dokonał żywota jak termostat padł.

        Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Masz na myśli zapewne czujnik temperatury plynu?
          Ja go wymieniłem i wskazówka na takim samym poziomie jest po odpaleniu. Po odłączeniu na starym i nowym czujniku, obroty idą lekko do góry na 1.5 tysiąca.
          IMG_20210620_125414.jpg

          Comment


          • #6
            Może z powodu niesprawnego termostatu podaje zbyt duże wskazania i sterownik głupieje. Może to celowy zabieg konstruktora, żeby zmusić do zainteresowania się termostatem w trybie pilnym.

            Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              A może mieć wpływ na te objawy o których pisałem? Chodzi o check i gasnięcie tak bardziej sporadycznie? Bo zdarzyło się to kilka razy tylko. Jak powinna wyglądać lub jak wygląda u Ciebie wskazówka temperatury tuż po odpaleniu?

              Comment


              • #8
                Nie zwracałem nigdy uwagi przyznam szczerze. W drugiej części dnia będę jechał to Ci napiszę jak to u mnie wygląda.

                Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • #9
                  Super, dzięki

                  Mam prośbę. Gdybyś mógł, to zrobiłbyś zdjęcie jak 1yglada po odpaleniu i nagrzaniu. Będę wdzięczny

                  Comment


                  • #10
                    Zrobiłem test i w notatniku w telefonie spisywałem swoje spostrzeżenia:

                    1. Po odpaleniu wskazówka wyżej, czyli na 3 kresce od dolu.

                    2. Po ok. 4 min. i zatrzymaniu, wskazówka 2 kreski przed czerwoną, temperatura 62.4 stopnie.

                    3. Po chwili wąż 71.5 stopnia, oba węże podobnie gorące, dolny ciutke mniej.

                    4. Powietrze z kratek cały czas gorące.

                    5. Po zatrzymaniu po chwili temperatura 78.3 stopnia i włączyły się wentylatory. Ponowny pomiar za jakąś minutę i już 79.1 stopnia.

                    6. Wskazówka temperatury ani nie spadła po jeździe z nawiewem na max. ani nie podskoczyła.

                    Comment


                    • #11
                      No to chyba termostat sprawny.

                      Temperatura w wężach to może do 90 stopni dochodzić. Ciekawe, że tak szybko się wskazania podnoszą. Możliwe, że są 2 czujniki temperatury - jeden daje sygnał deskę rozdzielczą, a drugi na sterownik. Może wymieniłeś nie właściwy.

                      To co się z obrotami dzieje to może być sprawa wtórna.

                      Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Też wydaje mi się że termostat jest okej. Zastanawia mnie właśnie również, co podaje informacje na deskę. Czujnik opisany był jako czujnik temperatury plynu, który pewnie też odpowiedzialny jest za pracę wentylatora.

                        Comment


                        • #13
                          Spróbuj gdzieś schemat dorwać. Czasem ludzie mają takie książki jak "Sam naprawiam" poskanowane. Tam są takie rzeczy. Wtedy będziesz miał jasność, co się porobiło...

                          Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            Co to za duble
                            Witam serdrcznie. Wątek tak na prawdę dotyczy Hondy Stream z 2001 roku, jednak wiem, że jest ona bliźniacza z modelem Civic 7 generacji. Chodzi o to że sprzedający zapewniał, że to wymiany jest czujnik cieczy. Wymieniłem go, a sytuacja identyczna. Po odpaleniu auta, wskazówka automatycznie jest w połowie, połowy zakresu. Szybko jednak idzie do góry, po włączeniu nawiewu i ciepłego powietrza, temperatura na desce nie spada. Dochodzi do 2 kresek przed czerwoną i dalej już nie rośnie. Czy winny

                            Comment


                            • #15
                              niby różne tematy ale o tym samym...
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X