Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujące obroty po czyszczeniu przepustnicy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falujące obroty po czyszczeniu przepustnicy

    Cześć,
    Jakiś czas temu postanowiłem samodzielnie wyczyścić przepustnice w 1.6 (razem z demontażem klapki), ponieważ pedał gazu strasznie się przycinał. Przez pewien czas po czyszczeniu było okej, jednak teraz gdy zatrzymuje się na skrzyżowaniu na rozgrzanym silniku obroty najpierw utrzymują się na poziome około 1000rpm potem spadają do 700 i znowu lekko podskakują. Dodatkowo od razu po odpaleniu samochodu na zimnym obroty wahają się około 1500rpm chociaż to mnie mniej martwi niż to opadanie na biegu jałowym. Obawiam się trochę, że problem może się pogłębiać i w końcu dojdzie do sytuacji, że silnik będzie gasnąć podczas zatrzymania. Przy montażu przepustnicy dosyć mocno dokręciłem śruby i bardzo starannie podpinałem wężyki. Może problemem jest zła adaptacja położenia przepustnicy? Albo gdzieś niezauważalnie naciąłem wężyk podciśnieniowy?

    Każdy krok wykonywałem z tej fotorelacji https://www.civicforum.pl/showthread...rokowego-D16V1

    Czytałem, że problemem może też być silniczek krokowy, ja go tylko zdemontowałem z przepustnicy, wyczyściłem i dalej się z nim nie bawiłem

    Wolałbym to załatwić samemu niż oddawać od razu do mechanika bo jednak to ja nawarzyłem sobie tego piwa. A może ktoś miał podobną sytuacje i podzieli się rozwiązaniem

  • #2
    przejedź się gdzieś po obwodnicy z wysokimi obrotami silnika, (nie musi być duża prędkość) chodzi o to by obroty silnika popracowały kilka razy do odcinki, w takim trybie przejedź około 10km. Jak wrócisz po takiej trasie, nie gaś silnika, zostaw niech pracuje na biegu jałowym. Ogrzewanie daj na Max Zimno, poczekaj na załączenie wiatraka chłodnicy. Jak się załączy wiatrak chłodnicy, otwórz ogrzewanie na Max gorąco. Z nawiewu musi lecieć gorące powietrze, w zb. wyrównawczym powinno być pod kreskę max płynu.
    Gdy będziesz stał i działał j/w i silnik pracował obserwuj obroty.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Foscini Zobacz posta
      Cześć, Może problemem jest zła adaptacja położenia przepustnicy...
      https://www.civicforum.pl/showthread...icy-i-krokowca

      Comment


      • #4
        Zdejmowałeś czujnik z niej?
        Kręciłeś zderzakiem?
        Jeśli zmieniłeś nastawy to będziesz musiał to naprawić bo nigdy nie będzie dobrze.
        Masz czym się podpiąć,ew miernik?
        Last edited by m26; 07-05-2021, 10:37.

        Comment


        • #5
          Gdy będziesz stał i działał j/w i silnik pracował obserwuj obroty.
          Z nawiewu grzało gorące powietrze i obroty utrzymywały się około 700-750 rpm. Jest lepiej niż wczoraj bo wtedy spadały do 650 potem znowu 750 i tak zostawały. A jeżeli chodzi o płyn w zbiorniczku to wszystko w normie

          Tutaj raczej chciałbym uniknąć wymiany przepustnicy, nie dałoby się jakoś podczyścić tego czujnika?

          Zdejmowałeś czujnik z niej?
          Kręciłeś zderzakiem?
          Jeżeli chodzi o to czy rozbierałem jakoś dalej silniczek krokowy to nie, odkręciłem go tylko od przepustnicy i wyczyściłem kanaliki w nim, a w samej przepustnicy zdjąłem tylko klapkę i też wyczyściłem kanały. czujników nie zdejmowałem tylko odpiąłem wszystkie przewody. A jeżeli chodzi o elektronike samochodową to jestem totalnie zielony mam w domu multimetr i ewentualnie mogę pożyczyć od sąsiada tester diagnostyczny jeśli o to chodzi

          Comment


          • #6
            Pożycz tester i odczytaj położenie lub napięcie przepustnicy na puszczonym pedale gazu.
            Rozumiem że nie czyściłeś motylka jakimś skrobakiem czy papierem sciernym.

            Comment


            • #7
              Dzisiaj pożyczę tester. Przepustnice czyściłem środkiem do czyszczenia układu powietrza i szmatką, wiec nic tam nie wyszczerbiłem

              Comment


              • #8
                Ok.zobaczymy co pokaże tester.

                Comment


                • #9
                  Jeśli zrobiłeś adaptację przepustnicy po czyszczeniu, to obroty Ci falują, bo gdzieś ciągnie lewe powietrze. Sam w ostatnich miesiącach przerabiałem ten temat.

                  Zakładam również, że masz wyczyszczony zawór EGR. U mnie dodatkowo były zatkane kanały EGR i czyścili mi je fachowcy od Hond (trzeba zdjąć kolektor dolotowy). Jeśli masz zauważalny pobór oleju od dłuższego czasu, to na pewno układ EGR jest do czyszczenia.

                  Jedyne co możesz zrobić sam:
                  - upewnij się, że nie ciągnie Ci lewego powietrza (przewód od podciśnienia - podłączony jest z tyłu przepustnicy i jest wpięty w kolektor dolotowy, uszczelka pod przepustnicą, uszczelka pod silnikiem krokowym),
                  - nie przestawiałeś przepustnicy? (TPS i silnik krokowy mają być nie ruszane, jedyne co możesz zrobić to wymienić uszczelkę pod krokowcem)

                  Jeśli zrobisz to co wyżej i jest ok, to wyczyść EGR łącznie z kanałami. Ewentualnie można spróbować innej przepustnicy, tym bardziej, że nie są jakieś drogie.

                  Jak coś to mam uszczelki do krokowca, oryginalne Hondy :-)

                  A, no i dodam, że jeśli nie ma błędu TPS i jego zerowe ustawienie nie pokazuje 9,4%, to nie ma to żadnego znaczenia. ECU u mnie zaadaptował się nawet z zerowym położeniem 1,9%. Opisywałem moje doświadczenia w wątku o gaśnięciu silnika.

                  Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
                  Last edited by C-Fan; 09-05-2021, 16:05.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez C-Fan Zobacz posta
                    Jeśli zrobiłeś adaptację przepustnicy po czyszczeniu, to obroty Ci falują,
                    Nie ma adaptacji do przepustnic z linką.

                    Zamieszczone przez C-Fan Zobacz posta
                    A, no i dodam, że jeśli nie ma błędu TPS i jego zerowe ustawienie nie pokazuje 9,4%, to nie ma to żadnego znaczenia.
                    Ma duże znaczenie,dlatego zespół przepustnicy jest sprzedawany w komplecie z ustawionym fabrycznie TPS.

                    Po pierwsze jeśli TPS nie był odkręcany a pokazuje co innego to znaczy że sam zderzak jest przestawiony z powodu regulacji,skrzywienia ,lub wyrobienia się w miejscu podparcia wkrętem.Wtedy żeby skorygować ilość powietrza regulator działa w innym położeniu niż planowane,to też powoduje falowanie.Trzeba przestawić uchylenie przepustnicy do odpowiedniego napięcia żeby wróciło do normy.


                    Zamieszczone przez C-Fan Zobacz posta
                    ECU u mnie zaadaptował się nawet z zerowym położeniem 1,9%.
                    Zaadaptuje się,ale to nie znaczy że wszystko jest dobrze.Przy depnięciu do końca nie masz na wskazaniu pełnego uchylenia,więc niektóre kolumny w mapach nie istnieją.Po za tym za każdym razem jak odłączysz baterię wszystko zaczyna się od początku.

                    Comment


                    • #11
                      Dzięki za wyjaśnienia m26. Ja w innym wątku opisywałem moje problemy z gaśnięciem silnika po serwisie, który miał rozwiązać problem z falującymi obrotami.

                      Niestety przestawili mi niepotrzebnie TPS i silnik krokowy. Wymiana przepustnicy na taką z fabrycznymi ustawieniami rozwiązała problem.

                      Ja wróciłem wtedy do ustawień fabrycznych z TPS, ale nie było żadnej reakcji na plus.

                      A co do wskazań TPS nie lepiej użyć do tego celu OBD2?

                      Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez C-Fan Zobacz posta
                        A co do wskazań TPS nie lepiej użyć do tego celu OBD2?
                        Oczywiście że lepiej.Pytałem o miernik ,w razie gdyby dostępu do interfejsu nie było,bo też można sobie poradzić ,tylko trzeba się bardziej przyłożyć.Ale że dostęp jest to super.
                        Najgorzej jest jak ktoś ruszy i przepustnicę i TPS,bo wtedy trzeba kombinować żeby wrócić.Jak przynajmniej jedno jest na miejscu to nie ma problemu.

                        Comment

                        Working...
                        X