Cześć,
Jakiś czas temu postanowiłem samodzielnie wyczyścić przepustnice w 1.6 (razem z demontażem klapki), ponieważ pedał gazu strasznie się przycinał. Przez pewien czas po czyszczeniu było okej, jednak teraz gdy zatrzymuje się na skrzyżowaniu na rozgrzanym silniku obroty najpierw utrzymują się na poziome około 1000rpm potem spadają do 700 i znowu lekko podskakują. Dodatkowo od razu po odpaleniu samochodu na zimnym obroty wahają się około 1500rpm chociaż to mnie mniej martwi niż to opadanie na biegu jałowym. Obawiam się trochę, że problem może się pogłębiać i w końcu dojdzie do sytuacji, że silnik będzie gasnąć podczas zatrzymania. Przy montażu przepustnicy dosyć mocno dokręciłem śruby i bardzo starannie podpinałem wężyki. Może problemem jest zła adaptacja położenia przepustnicy? Albo gdzieś niezauważalnie naciąłem wężyk podciśnieniowy?
Każdy krok wykonywałem z tej fotorelacji https://www.civicforum.pl/showthread...rokowego-D16V1
Czytałem, że problemem może też być silniczek krokowy, ja go tylko zdemontowałem z przepustnicy, wyczyściłem i dalej się z nim nie bawiłem
Wolałbym to załatwić samemu niż oddawać od razu do mechanika bo jednak to ja nawarzyłem sobie tego piwa. A może ktoś miał podobną sytuacje i podzieli się rozwiązaniem
Jakiś czas temu postanowiłem samodzielnie wyczyścić przepustnice w 1.6 (razem z demontażem klapki), ponieważ pedał gazu strasznie się przycinał. Przez pewien czas po czyszczeniu było okej, jednak teraz gdy zatrzymuje się na skrzyżowaniu na rozgrzanym silniku obroty najpierw utrzymują się na poziome około 1000rpm potem spadają do 700 i znowu lekko podskakują. Dodatkowo od razu po odpaleniu samochodu na zimnym obroty wahają się około 1500rpm chociaż to mnie mniej martwi niż to opadanie na biegu jałowym. Obawiam się trochę, że problem może się pogłębiać i w końcu dojdzie do sytuacji, że silnik będzie gasnąć podczas zatrzymania. Przy montażu przepustnicy dosyć mocno dokręciłem śruby i bardzo starannie podpinałem wężyki. Może problemem jest zła adaptacja położenia przepustnicy? Albo gdzieś niezauważalnie naciąłem wężyk podciśnieniowy?
Każdy krok wykonywałem z tej fotorelacji https://www.civicforum.pl/showthread...rokowego-D16V1
Czytałem, że problemem może też być silniczek krokowy, ja go tylko zdemontowałem z przepustnicy, wyczyściłem i dalej się z nim nie bawiłem
Wolałbym to załatwić samemu niż oddawać od razu do mechanika bo jednak to ja nawarzyłem sobie tego piwa. A może ktoś miał podobną sytuacje i podzieli się rozwiązaniem

Comment