Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dylemat po remoncie silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dylemat po remoncie silnika

    Witam.Kupiłem rok temu honde z silnikiem d16w7.Poprzedni właściciel lał olej 15w40 więc ja też taki zalałem.Niedawno padła mi uszczelka pod głowicą.Głowica szczelna po planowaniu wymienione uszczelki i uszczelniacze.Czy przechodzić na olej półsyntetyczny czy pozostać przy mineralnym?Co polecacie?

  • #2
    Polecam wymianę oleju na jakiś normalny typu 5W-40 czy 10W-40 zgodnie z zaleceniami producenta. Na pewno nie warto lać mineralnego oleju.

    Comment


    • #3
      Olej SAE 15W-40 mieści się w przedziale SAE dopuszczonego dla naszego klimatu ale ... poprzednik używał tego SAE ze względu na zmęczony silnik, lub co bardziej prawdopodobne na cenę oleju.
      Olej to nie klej i niczego mu nie uszczelnił. Możesz jeździć na oleju mineralnym Honda tego nie zabrania, tylko interwał wymiany na oleju mineralnym to max 4-5 tys km po czym należy go wymienić. Zatem oszczędności są pozorne, a nawet wychodzi za drogo na takim oleju, koszty wymian i filtr to robi się to bardzo drogo. Oleje niewiele droższe półsyntetyczne czy w technologii Hydro-krakowania pozwalają nawet 4 krotnie dłużej używać taki olej, więc z definicji jest taniej i lepiej dla sinika. Im lepsza baza olejowa tym dłużej można go używać. To co sugeruje raybox będzie ok, ja sugerowałbym coś z popularnej klasy SAE czyli 5W-40 i koniecznie trzymaj się wcześniejszych Norm Jakościowych, żadnych eko, longlife ani do DPFu olejów.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Właśnie obawiam się że poprzednik lał minerał ze względu na rozszczelnienie bo silnik był obsmarkany olejem.Mechanik zdjął glowice i tam wszystko będzie nowe czyli uszczelki uszczelniacze.Za bardzo nie wiem jak dół silnika wygląda z panewkami.Dzięki za odpowiedzi ale na 5W40 raczej nie bede miał odwagi przejść

        Comment


        • #5
          Co się Twoim zdaniem stanie jak wlejesz olej zalecany do tego silnika?
          Zobacz tu, https://www.civicforum.pl/showthread...zastosowanie//
          marka to Twoja fanaberia, patrz na normę ACEA A3 i będzie dobrze. Silnik się nie zepsuje od wlania dobrego oleju, to popularny mit, a rak jak rambo7 napisał, olej to nie klej.
          ... a jeśli cieknie to uszczelkę trzeba wymienić i tyle.
          Moja VII gen

          Comment

          Working...
          X