Witam.Kupiłem rok temu honde z silnikiem d16w7.Poprzedni właściciel lał olej 15w40 więc ja też taki zalałem.Niedawno padła mi uszczelka pod głowicą.Głowica szczelna po planowaniu wymienione uszczelki i uszczelniacze.Czy przechodzić na olej półsyntetyczny czy pozostać przy mineralnym?Co polecacie?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dylemat po remoncie silnika
Collapse
X
-
Olej SAE 15W-40 mieści się w przedziale SAE dopuszczonego dla naszego klimatu ale ... poprzednik używał tego SAE ze względu na zmęczony silnik, lub co bardziej prawdopodobne na cenę oleju.
Olej to nie klej i niczego mu nie uszczelnił. Możesz jeździć na oleju mineralnym Honda tego nie zabrania, tylko interwał wymiany na oleju mineralnym to max 4-5 tys km po czym należy go wymienić. Zatem oszczędności są pozorne, a nawet wychodzi za drogo na takim oleju, koszty wymian i filtr to robi się to bardzo drogo. Oleje niewiele droższe półsyntetyczne czy w technologii Hydro-krakowania pozwalają nawet 4 krotnie dłużej używać taki olej, więc z definicji jest taniej i lepiej dla sinika. Im lepsza baza olejowa tym dłużej można go używać. To co sugeruje raybox będzie ok, ja sugerowałbym coś z popularnej klasy SAE czyli 5W-40 i koniecznie trzymaj się wcześniejszych Norm Jakościowych, żadnych eko, longlife ani do DPFu olejów.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Właśnie obawiam się że poprzednik lał minerał ze względu na rozszczelnienie bo silnik był obsmarkany olejem.Mechanik zdjął glowice i tam wszystko będzie nowe czyli uszczelki uszczelniacze.Za bardzo nie wiem jak dół silnika wygląda z panewkami.Dzięki za odpowiedzi ale na 5W40 raczej nie bede miał odwagi przejść
Comment
-
Co się Twoim zdaniem stanie jak wlejesz olej zalecany do tego silnika?
Zobacz tu, https://www.civicforum.pl/showthread...zastosowanie//
marka to Twoja fanaberia, patrz na normę ACEA A3 i będzie dobrze. Silnik się nie zepsuje od wlania dobrego oleju, to popularny mit, a rak jak rambo7 napisał, olej to nie klej.
... a jeśli cieknie to uszczelkę trzeba wymienić i tyle.
Comment
Comment