Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D14Z6 nie odpala, Paliwo do listwy dochodzi, iskra jest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Paliwo jest,ale czy podawane odpowiednio tego nie wiadomo.
    Przypuśćmy ze któryś czujnik kłamie,wtedy auto nie musi odpalać bo może zostać zalane w przypadku i ubogiego i bogatego dawkowania.
    Takie auto można z powodzeniem przeciagnąć żeby odpaliło.
    Iskra na świecy jest wyraźnego niebieskiego koloru?

    Comment


    • #17
      Iskra jest żółta, trochę mnie to dziwi

      Dane z car scanera







      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Nie wiem jak, nie wiem dlaczego, ale odpalił, po długim kręceniu ale odpalił. Swieci się teraz EPS, jak to zdiagnozować?
      Last edited by rambo7; 11-02-2021, 12:20.

      Comment


      • #18
        Problem znowu wraca, są mrozy i auto nie odpala. Błędów brak. Jak go mecze długo, tak około 2-3min na rozruszniku, oczywiście z krótkimi przerwami auto czasem zagada...

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez ldogg Zobacz posta
          sprawdziłem paliwo i do listwy dochodzi, iskra jest na wszystkich swiecach
          no to zostaje jedynie obszar powietrza. Skoro 2 warunki są spełnione tj.: paliwo i zapłon, no to coś z powietrzem.

          Opisz jak uruchamiasz silnik? tzn czy wciskasz pedał gazu? jak dużo?

          Odnośnie informacji z diagnostyki godz 16:28 ..gdzie stoisz ile tam jest mrozu na podwórku???
          Foto 1:
          - napięcie aku 12,7V bardzo dobrze aku mocny,
          - temp. płynu chłodniczego +9stC (a na polu ile jest -9stC? ... przecież piszesz że w mrozy źle odpala ..to skąd pomiar +9stC???)

          Foto 2:
          - temp powietrza zasysanego +10stC (..skąd ??? jak jest mróz!)

          Foto 3 i 4 nic ciekawego nie ma.

          Różnica między odczytami czujników powietrza IAT i czujnika ECT cieczy to około 20stC.
          no nie ma wuja by on się uruchomił.
          Tak jak m26 pisał chyba wyżej... jak masz informację z czujników o warunkach, to ECM komp. silnika ustawia odpowiednie dane do rozruchu. Na tej podstawie ustawia dane do uruchomienia jak dla temp. +10stC.
          Minimalne dawkowanie paliwa jak m26 mówił ciśnienie będzie ale nie musi być takiej ka dla -9stC? które jest w rzeczywistości ...a może i minus na polu masz więcej jak -9stC?

          Spróbuj tak, odepnij czujnik cieczy i odepnij czujnik dolotu temp. (wyjmuj wtyczki) ECM ..a dupa ... jest minus bo EMC przyjąłby +20stC czyli jeszcze gorzej.
          Jak zrobić by czujniki widziały prawdziwe warunki ??
          W tej chwili to jest tak że ECM dostaje informacje z IAT i ECT i nie wie żę one bzdury podają. Jak nie wie to i nie wywala żadnych Check Engine, bo dla niego ECM-komputera jest ok. Dane dostaje i na ich podstawie ustawia silnik do rozruchu.
          Wszystko jest cacy zero kodów wszystko jest powietrze, paliwo i zapłon... ale dane z kosmosu.

          Zamieszczone przez ldogg Zobacz posta
          Problem znowu wraca, są mrozy i auto nie odpala. Błędów brak.
          Honda realizuje proces na podstawie danych z czujników. Nie, wie biedula (bo sama nie potrafi sprawdzić prawidłowości danych) że dane to brednie i nie odpowiadają warunkom rzeczywistym.
          Jak jest na plusie to i czujniki podają informacje plusowe, wtedy ECM podaje prawidłowe dane do rozruchu. Więc jak ciepło - to odpala.
          Dokładnie problem gdy jest mróz, czujniki podają głupoty ...ale nie wiadomo o co chodzi? bo Check Engin nie ma. No nie ma i nie będzie .
          no to już wiadomo...

          Sytuacja jest prosta:
          z dwóch ważnych czujników dostaję info że temp powietrza +10stC temp cieczy +9stC
          Faktycznie jest -10stC albo więcej. (20st różnicy. ECM bierze za pewnik że w zasadzie to silnik jest ciepły, a jak jest ciepły to nie musi dawkować wtryskiem porcji jak dla -11stC.)
          No nie ma takiego silnika co by odpalił.
          Last edited by rambo7; 11-02-2021, 12:38.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            D14Z6 nie odpala, Paliwo do listwy dochodzi, iskra jest

            Zdjęcia są starsze, były robione wtedy kiedy post z nimi był pisany, wtedy auto odpaliło. Dolot mam rozebrany jest gola przepustnica.

            Zaraz zejdę i zrobię nowe zdjęcia jak tylko tel do diagnostyki się naładuje.

            Gazu nie wciskam, bo nawet ze wciśniętym do połowy gazem tez nie odpala. Kurde mam tez ED4 z 91r i tam wystarczy kluczyk lekko przekręcić i już gada, a w tym EP1 cisza.
            Już nie mam siły dobrego auta, chętnie je sprzedam.


            Jak robiłem te zdjęcia z diagnostyki było na dworze właśnie około 9 stopni.
            Last edited by ldogg; 11-02-2021, 12:44.

            Comment


            • #21
              Niestety zdjęcia zrobię wieczorem... Żona zabrała kluczyki [emoji3525]

              Comment


              • #22
                poczytaj tutaj: o tym samym silniku chyba mowa, Ewelina pisze że jak grzeje EGR to silnik odpala... podgrzej swój EGR i zobaczymy czy jest zbieżność zdarzeń
                Silnik podczas mrozów nie chce się uruchomić
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23



                  Temperatura na dworze -9.
                  Wiec chyba czujniki pokazują ok.
                  Próbowałem obłożyć egr gorąca szmata w worku żeby go ogrzać ale nic to nie dało.
                  Jakieś pomysły?

                  Comment


                  • #24
                    A ja kręcisz to słychać że spręża czy obraca się bardziej jednostajnie niż zwykle?

                    Comment


                    • #25
                      Słychać ze jest sprężanie, do chwili aż przytnie rozrusznik, potem jest jednostajne bardziej. Wtedy wyłączam i próbuje jeszcze raz. I tak aż do skutku. Dziś mi odpalił po 43 próbie już prawie aku padał ale w końcu odpalił.

                      I tak czujniki po chwili pracy wyglądały






                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                      Comment


                      • #26
                        Spróbuj go wspomóc drugą baterią,czasem rozrusznik pod obciążeniem wprowadza zakłucenia w instalacji i problem z identyfikacją cylindra.
                        Jak masz kogoś do pomocy to możesz go popchnąć i sprawdzić czy zaskoczy od razu.
                        Miałem kiedyś taki przypadek,auto było chyba we wszystkich okolicznych warsztatach i nic,a na popych czy odizolowaniu i osobnym zasileniu rozrusznika palił natychmiast.Dopiero na wykresie z czujnika wału można było zobaczyć co było powodem.
                        Pomiędzy wierzchołkami ma wykresie pojawiał się "piąty cylinder".

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          .Dopiero na wykresie z czujnika wału można było zobaczyć co było powodem.
                          W jakim oprogramowaniu czy tez jakim testerem diagnostycznym nie za miliony jestem wstanie obserwować takie wartości ?. Wielki szacunek za wiedze m26 , tak poza tym .

                          Comment


                          • #28
                            Oprogramowaniem się nie da niestety.W obwód sygnałowy czujnika wpina się oscyloskop.
                            To kosztowne narzędzie niestety.Sam prywatnie używałem kiedyś wejścia mikrofonowego zewnętrznej karty dźwiękowej podpietej pod lapka.
                            Bardzo wąski zakres pomiarowy i kombinacje z potencjometrami żeby nie przypalić,ale do czujników ABS-u i czujników na 5v wystarczało.
                            Jak lubisz rzeźbę to możesz się pobawić,dzisiaj takie karty są za pięć złotych.

                            Comment


                            • #29
                              mnie dziwi to że temp cieczy z -7stC po chwili jak piszesz ma 58stC, nie wiem jak ta chwila długa, ale to dość szybko poszło. Powietrze w dolocie +11stC.
                              Tyle z obserwacji danych.
                              Uwagi m26 ok , ale ja zapytam o "sposób" Eweliny, czytałeś ten jej problem? Spróbuj... nic nie rób tylko dobrze pogrzej egr i zakręć rozrusznikiem. Jest dobra okazja póki są mrozy to sprawdzić i skonfrontować z przypadkiem Eweliny.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Ta chwila pracy auta to była jakieś 5min. EGR podgrzewalem szmata oblana wrzątkiem ale nic to nie dało.

                                Comment

                                Working...
                                X