Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skąd ten wyciek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skąd ten wyciek

    witam,
    jak w temacie, w październiku była robiona UPG i wszystkie uszczelki , po przejechaniu ok 1000km pojawił sie lekki nalot oleju nad górną krawędzią kolektora ssącego z lewej strony, na uszczelce pod pokrywą było sucho, po jakimś czasie dopiero zaczął się pocić.1.jpg

    ydjecie spod kolektora
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 12-05-2020, 08:24.

  • #2
    Cześć.

    Cieknie spod pokrywy zaworów najprawdopodobniej. Jak sam wymieniałem uszczelkę to też mi ciekło. Przy okazji jakiejś innej roboty mechanik kapnął silikonu w okolice wału i jak ręką odjął...

    Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Po prostu dla pewności, dobrze jest przejechać silikonem z castoramy wokół uszczelki, tym bardziej że powinna być nowa i oryginalna, ale nawet to nie daje gwarancji.

      Comment


      • #4
        Tak to jest jak się daje starą uszczelkę metalową pod obudowę termostatu. Puszcza Ci płyn chłodniczy w kanał od EGRu. I tyle w temacie.

        Comment


        • #5
          Jarko mówisz płyn? płyn inaczej wygląda.
          Foto nr 1 - to na pewno olej, takie rozchodzenie się plamy jest charakterystyczne dla oleju. Poza tym gdyby był to płyn zostawiałby barwny nalot w kolorze płynu. Do tego zaciek jest w okolicy gdzie panuje podwyższona temp, to by wysychał była by wyschnięta plama o zabarwieniu płynu.
          Moim zdaniem to olej.
          Foto 2 - to klasyk
          Zamieszczone przez kravietz81 Zobacz posta
          Cieknie spod pokrywy zaworów
          nie rozumiem podejscia, robił mechanik
          Zamieszczone przez [email protected] Zobacz posta
          robiona UPG i wszystkie uszczelki
          no i nie wszystkie oszczędził 80zł? na uszczelce klawiatury, nie rozumiem takiego podejścia.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Swoją uszczelkę pod pokrywą sam wymieniałem na nową. Niestety to nie wystarczyło. Trzeba było - jak napisałem powyżej - kapnąć silikonu w okolice wałka. Widocznie w tych zakrętach z kątem prostym uszczelka nie układa się jak powinna, nawet nowa... [emoji846] W moim przypadku problem został rozwiązany...

            Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #7
              Ten temat kiedyś już był Montaz pokrywy zaworow w silniku R-seria.pdf

              Comment


              • #8
                IMG_20200606_145915.jpgIMG_20200606_145923.jpgIMG_20200606_145948.jpgIMG_20200606_145959.jpg

                to są zdjęcia przed myciem, wydaje mi się ze to wyciek z uszczelki pod kolektorem albo otworów gdzie wkręca się śruby mocujące kolektor, ale ona chyba własnie nie ma kontaktu z olejem z silnika. czy to możliwe?
                Last edited by [email protected]; 18-06-2020, 22:43. Powód: edycja

                Comment


                • #9
                  IMG_20200617_171814.jpgIMG_20200617_171857.jpg

                  Po myciu, jakies 2-3 tygodnie, w okolicach kolektora olej, a na uszczelce pod pokrywą sucho

                  Comment


                  • #10
                    na pewno uszczelka klawiatury to nie będzie. Wygląda na to że olej potrafi się przecisnąć uszczeką głowicy. Niewiem czy to wina uszczelki? czy niewłaściwej siły dokręcenia?, może powierzchnia głowcy przy wymianie UPG nie była splanowana jak należy.
                    Ładnie teraz wszystko widać, chyba bym na twoim miejscu pojechał do mechanika co to składał i tak na spokojnie zapytał bym bo (bez ataku) co o tym sądzi i jakie widzi rozwiązanie, w konte4kście że to on składał?
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Jeżeli, chodzi o mechanika to był to domowy mechanik, nie zawodowy ale w swoim zyciu trochę sprzętu ponaprawiał, czyli tata . doświadczenie w wymianiu UPG w hondzie juz miał bo u siebie w starym Roverku z silnikiem hondy wymieniał i tam jest ok . Ostatnio też coś wspominał że to może własnie cieknie spod uszczelki UPG i że może ją spróbować dokręcić?? mi się wydaje że skoro np płynu hłodniczego nie wywala to czemu olej wywala? ciśnienie wody chyba jest większe niz oleju, chyba ze jestem w błędzie. i tu nasuwa sie pytanie czy dlaczego olej cieknie a nie wywala płynu? ps głowica raczej powinna być dobrze splanowana. i jeszcze jedno czy możliwe jest że przez tą uszczelkę przedostaje się olej do komory spalania, bo pierścienie też były wymieniane a spalnie oleju jest na poziomie 1l /17000km

                      Comment


                      • #12
                        fajnie mieć ojca mechanika, mona sporo wyciągnąć z doświadczenia. Czy dokręcenie coś da? trudno powiedzieć, i tak skręcał kluczem dynamometrycznym, raczej nie na oko. Skoro się przeciska (raczej to jest olej, bo płyn by wysechł na obudowie słupka) Dokręcenie chyba nic nie da, można coś przedobrzyć.
                        Zamieszczone przez [email protected] Zobacz posta
                        ciśnienie wody chyba jest większe niz oleju, chyba
                        no, ale to sam przecież wiesz jakie jest ciśnienie . Ciśnienie w układzie chłodzenia jest jakie? 1,1Bar ... masz tak napisane na korku? no masz takiego ciśnienia nawet nie ma bo jak by było, to by wywalało płyn.
                        Kompresja na cylindrach jest około 10 razy wyższa.
                        Zamieszczone przez [email protected] Zobacz posta
                        tu nasuwa sie pytanie czy dlaczego olej cieknie a nie wywala płynu?
                        to jest dobre pytanie.
                        Zamieszczone przez [email protected] Zobacz posta
                        czy możliwe jest że przez tą uszczelkę przedostaje się olej do komory spalania,
                        jest taka możliwość.

                        To wygląda tak jakby cały kołnierz kolektora ten co leci od 1 do 4 nie miał uszczelki, moim zdaniem tam powinna być? to wygląda tak jak by wypychało olej nie głowicą a brakiem uszczelnienia kolektora wydechowego. Potem cieknie po bolku na uszczelkę głowicy i upg jest mokra. Wcale to nie musi być upg. Olej widać, potrafi się wyciskać z otworów śrub mocujących kolektor wydechowy, dziwnie te dziury są mokre. Jak by olej wypychany był UPG to nie ma takiej opcji aby "wędrował" do góry do śruby mocowania kolektora.
                        Zamieszczone przez [email protected] Zobacz posta
                        pierścienie też były wymieniane a spalnie oleju jest na poziomie 1l /17000km
                        czy się nie pomyliłeś? to by oznaczało że masz silnik w stanie lepszym niż fabryczny. 1L na prawie 20 tys km? to mona powiedzieć że kompletnie nie bierze oleju.
                        Ja bym chyba najpierw odkręcił kolektor, wymienił uszczelkę na nową - nie zakładał starej. Dokręcił z odpowiednią przewidzianą Nm siłą, umył to miejsce i pojeździł 2 tygodnie.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Uszczelka pod kolektorem, była wymieniana na nową. jeżeli chodzi o zużycie oleju to jest to ok 1l/1700 km, ostatnio zaczęło mi się wydawać że spada zużycie, pewnie jestem za dużym optymistą. chyba będzie trzeba wymienić na nową uszczelkę pod kolektorem i zobaczyć

                          Comment

                          Working...
                          X