Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wypadanie zapłonu

    Witam.

    Od ponad miesiąca moja Honda Civic VII 1.4 90KM ma problemy z wypadaniem zapłonu na różnych i losowych cewkach. Blisko pół roku jeździłem bez problemów z autem (na jesień zrobiłem luzy zaworowe i wymieniłem filtr od gazu (osobno)). Jednego dnia w drodze do pracy nagle zaczął migać mi check engine i poczułem mniejszą moc silnika. Pojechałem do mechanika (jednego z tańszych w moim mieście, żaden specjalista), sprawdził błąd, brak zapłonu na dwóch cewkach. Uznał, że to niemożliwe, usunął błąd w komputerze. 2-3 dni rzeczywiście było wszystko ok, aż nagle znowu to samo, z tym, że dodatkowo samochodem trzęsło (objawy typowe dla pracy nie na wszystkich cylindrach). Ten sam mechanik, znów dwie cewki - "niemożliwe". Pozamieniał je miejscami i jedną wymienił na nową, która teraz jest w slocie 3 i wymienił świece. Znów ze 2 dni jest w porządku i znów pojawia się problem. Jadę do tego samego mechanika. Pokazuje 3 cewki, jeśli dobrze pamiętam 1,2,3, czyli w tym ta jedna nowa. Poddał się. Później kilka wizyt u innego mechanika, droższego, który pasjonuje się trochę Hondami. W skrócie usuwał tylko błędy, patrzył i sluchał szukając przyczyny, ale ostatecznie stwierdził, że możliwości jest wiele i nie wie od czego zacząć. Błędy które między innymi wyłapał to brak zapłonu na 3,4, brak zapłonu na wszystkich 1,2,3,4 i brak zapłonu na samej 3 (która jest nowa). Zlecił mi też wizytę u gazownika. Spojrzał w komputer, nic nie zobaczył. Pojeździłem na samej benzynie i tu ciekawostka - przez 100 km spaliło mi pół baku benzyny, a problem też się pojawiał. Gazownik pożyczył mi moduł, który wyłącza gaz, przywraca do stanu fabrycznego z sama benzyną. Teraz jeżdżę i sprawdzam, czy dalej mi tak dużo pali, ale problemy dalej są. Kiedy jeździłem na gazie, na 33 litrach przejeżdżałem ponad 400km, a wcześniej przed wymianą filtra ponad 300km.

    Generalnie problematyczne jest to, że momenty kiedy zaczyna migać check engine są bardzo losowe - potrafią pojawiać się na postoju, na wolnych prędkościach i szybszych. Potrafi być ok przez 100 km, a potrafi złapać kilka razy na krótko na 10 kilometrach. Potrafi trząść kilka sekund, kilkanaście, minutę, a czasem (ostatnio) dłużej - przez odcinki około 10-15 km non stop (więc mam wrażenie, że im dłużej eksploatuje, tym usterka się pogarsza). Ostatnio problem raczej pojawia się już codziennie (przynajmniej raz na jakieś 20 km). Zdecydowanie rzadziej ale też silnik potrafi trząść tuż po odpaleniu silnika. Na początku to było raczej po przejechaniu conajmniej 10km, a teraz różnie. Momenty kiedy wszystko wraca do normy też są losowe, i nagłe, jak na pstryknięcie palcem wszystko wraca do normy. Potrafi to się stać kiedy stoję na światłach, kiedy jadę wolno, szybko, albo kiedy silnik jest wyłączony przez kilkanaście minut (na zakupach).

    Objawy to wyraźne trzęsienie się samochodu, nierówno pracujący wydech - kiedy auto stoi. Znacząca utrata mocy, ciężko rusza i ciężko przyśpiesza. Czasami problem trwa na tyle krótko, że check engine nie zdąży nawet zamigać + zazwyczaj check engine nie pali się na stałe po ustaniu problemów, dopiero za którymś razem zaczyna palić się cały czas. Jeśli się nie pali - komputer nie zapisuje błędów, nie ma nic w historii. W czasie trwania problemów mam wrażenie, że objawy mogą być silniejsze i łagodniejsze. Wszystko jest bardzo losowe. Kiedy było jeszcze zimniej miałem dodatkowo problem (który już ustał) przy odpalaniu silnika. Generalnie za pierwszym razem zawsze odpala bez zarzutu w sekunde, ale auto wtedy po delikatnym ruszeniu na wolnych obrotach potrafiło mi zgasnąć, a potem odpalenie silnika już było problematyczne. Odpalał długo i co chwila gasł, dopóki silnik porządnie się nie rozgrzał. Teraz jak jest cieplej - tego objawu nie ma. Dodatkowo raz tuż po odpaleniu silnika miałem wrażenie jakbym słyszał jakiś odgłos pikania przypominający coś elektronicznego, który po chwili ustał. Nie wiem czy to było rzeczywiście z mojego auta, ale może warto o tym wspomnieć. Tak samo nie wiem czy to jest normalne, ale tuż po odpaleniu silnika na postoju pracuje na obrotach powyżej tysiąca, rozgrzanym silniku około 500-600, a czasem, na przykład kiedy są te problemy spada nawet do 200-300. Potrafi czasem też zafalować, ale są to raczej pojedyncze przypadki. Autem potrafi szarpać na niskich prędkościach na drugim biegu.

    Przeczytałem kilka wątków na różnych forach o podobnych objawach, ale przyczyny były różne, dlatego postarałem się tutaj opisać problem jak najdokładniej. Czy jest jakakolwiek szansa na zdiagnozowanie przyczyny tego problemu? Mój aktualny mechanik mówi, że może być ich tak dużo, że to loteria i albo przy naprawie trafi albo nie. Co byście mi polecili? Może udanie się do jakiegoś konkretnego miejsca w Łodzi? Albo kolejność w jakiej mechanik by wymieniał części, żeby koszty nie były olbrzymie, aż trafi na faktyczną przyczynę? Odpowiem też na wszystkie dodatkowe pytania o ile pozwoli mi na to moja wiedza. Z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek pomoc i porady!

    Pozdrawiam,
    Piotr.
    Last edited by zalewskip; 06-05-2020, 19:52.

  • #2
    Witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Skoro się napisałeś tzn że nie szukałeś tematu na forum o tym problemie Reg pkt 3.


    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Zlecił mi też wizytę u gazownika.
    dość późno można złapać że bolid ma instalację LPG, czyli mamy gazolot.
    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Pojeździłem na samej benzynie i tu ciekawostka - przez 100 km spaliło mi pół baku benzyny
    no jak Sonda lambda podaje głupoty i dawka paliwa jest duża to normalne.
    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    problematyczne jest to, że momenty kiedy zaczyna migać check engine są bardzo losowe - potrafią pojawiać się na postoju, na wolnych prędkościach i szybszych.
    problemy z sondą lambda właśnie tym się objawiają. Nie ma reguły. Właśnie to jest reguła.
    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    silnik potrafi trząść tuż po odpaleniu silnika.
    Jak sonda nie działa to strzela. Jak się rozgrzeje silnik już nie strzela, ale masz cały cyrk który opisujesz.
    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Objawy to wyraźne trzęsienie się samochodu,
    Dokładnie wszystko się dzieje to co opisujesz jak jest uszkodzona Sonda lambda.
    Sonda lambda podaje do Komputera silnika informacje. Informacje te są potrzebne Komputerowi po to aby na ich podstawie dobrał odpowiednią mieszankę paliwoow- powietrzną.
    Jak Sonda jest popsuta to Komuter o tym nie wie.
    Skąd ma wiedzieć? ..Sonda jest podpięta, Komp Sondę widzi ale to nie Prom Kosmiczny Atlantis (który nawet analizuje swoje czujniki) i czuwa nad tym czy sonda jest sprawna czy nie.
    Dziwię się i jestem bardzo zdziwiony ze żaden mechanik na to nie wpadł. To jest elementarz, to nie wiem... oni rowery naprawiają? To jest podstawa pracy silnika spalinowego... może oni wcześniej składali meble?
    Jeśli Sonda podaje bzdurne informacje do ECM (komputera silnika) to ECM dobiera na podstawie głupot - durnowaty skład mieszanki.
    Dzieje się to losowo, to i losowo się wszystko pierdzieli... i mechanik ... poległ. Zero myślenia ...
    JAk tak się dzieje to, telepie budą, wypadają zapłony, i to dowolnie raz na 1 raz na 3 potem 2 ponownie 1 itd.
    Sonda nie podaje kodu błędu dla Sondy... no to co się dzieje? Na jakiej podstawie silnik dobiera informację jaką porcję gazu wtrysnąć do prawidłowej pracy na LPG? Jak jest za mała to telepie silnikiem, jak za duża to przepala za dużo pali.
    Masz totalnie rozregulowaną instalację i do tego niesprawną sondę lambda.
    Sonda Lambda w benzyniaku wytrzymuje około 170tys km, na LPG 2 x której. Kiedy byłą wymieniana sonda?

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    nierówno pracujący wydech - kiedy auto stoi. Znacząca utrata mocy
    jak se tam ECM nie umie poradzić i na podstawie informacji z popsutej lambdy dawkuje ile mu się podoba i kiedy chce to normalne.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    ciężko rusza i ciężko przyśpiesza.
    jak MIESZANKA paliwowo powietrzna nie jest dobrana prawidłowo - to normalne. Kto ustala mieszankę ECM na jakiej podstawie? - informacji z sondy lambda.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Jeśli się nie pali - komputer nie zapisuje błędów, nie ma nic w historii.
    Oczywiście, bo... Komputer próbkuje sygnały w tempie 100 próbek na sek.
    Jeśli wyłapałzapłon bo dawka była nieodpowiednia to mrugnął CE, ale po chwili jak piszesz, (nie ma reguły) nagle złącza dobrze dawkować... sygnał ECM odebrał jako prawidłowy i wyłączył System OBD usterkę tzn sam zgasił kontrolkę CE.
    ECM non stop pracuje aż mu czacha dymi... tak próbuje oponować sytuację, tylko to jest komputer on będzie robił to.. co mu każą, a każą mu robić to co podają mu jako pewne informacje czujniki. Jak czujniki gadają głupoty to i on będzie robił głupoty czyli silnik pracuje jak opisujesz. Normalne. On nie ma prawa zrobić inaczej.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Generalnie za pierwszym razem zawsze odpala bez zarzutu w sekunde, ale auto wtedy po delikatnym ruszeniu na wolnych obrotach potrafiło mi zgasnąć, a potem odpalenie silnika już było problematyczne. Odpalał długo i co chwila gasł, dopóki silnik porządnie się nie rozgrzał.
    nie silnik tylko Sonda lambda. Ona pottrzebuje temperatury do pracy. a silnik musi napalić w garach aby to co wydali wydechem zagrzało sondę by prawidłowo pracowała.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Teraz jak jest cieplej - tego objawu nie ma.
    no. dokłądnie.
    Dlatego na zimnym lepiej się położyć i zapalniczką podgrzać te sonde . Po co dręczyć rozrusznik on też padnie od tego kręcenia.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Tak samo nie wiem czy to jest normalne, (...) rozgrzanym silniku około 500-600, a czasem, na przykład kiedy są te problemy spada nawet do 200-300.
    i ten mechanik to wiedział co tu piszesz??? i co ... zaćmienie miał?
    Obroty spadają i on wymienia cewkę?

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Czy jest jakakolwiek szansa na zdiagnozowanie przyczyny tego problemu?
    ale tu nie ma czego diagnozować.
    Na przyszłość to najpierw forum potem mechanik, bo mechanik to cie puści z torbami i auta nie naprawi.

    Zamieszczone przez zalewskip Zobacz posta
    Mój aktualny mechanik mówi, że może być ich tak dużo, że to loteria i albo przy naprawie trafi albo nie.
    niech wróci do składania mebli .. nie wiem co on tam robił wcześniej ..ale katastrofa ... nie mechanik.

    Zadanie masz takie.
    Pojechać do mechanika i powiedzieć mu co jest grane. ale zanim pojedziesz, to musisz mieć wiedzę, bo on jej nie ma.
    Czyli czytasz wszystkie tematy (wszystko jedno w jakim dziale) dot Sondy lambda.
    Jak poczytasz - będziesz miał wiedzę. To mu powiesz co trzeba zrobić.
    Najlepiej żebyś go przypadkiem nie pytał jaka ma być sonda? bo on nie wie, tu poczytaj, dowiedz się wszystkiego i mu powiedz.
    Ty masz pojechać do niego z taką wiedzą że w zasadzie nic od nie go nie potrzebujesz tylko skorzystać z jego kanału.
    To wszystko co od niego potrzebujesz.

    Tematy W dziale LPG czytasz.
    Tematy w dziale diagnostyka 6, 7, 78 gena czytasz.
    Jak mechanik nie ma wiedzy i nie pojęcia ... to chociaż Ty miej.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Odnośnie wypadania zapłonu, w moim przypadku winne były wtryskiwacze gazu...dużo na nich przejechałeś? Na początku nie brałem w ogóle tego pod uwagę, wymieniałem cewki, świece regulacja zaworów...a wystarczyło ścisnąć wężyki od wtrysków po kolei, i znalazł się winowajca, jak po ściśnięciu wężyka nie będzie żadnej reakcji w obrotach tzn. że wtrysk padł, czasem się odblokuje i jest dobrze, ale po chwili znów wyskakuje błąd itp..także jednym zdaniem: w moim przypadku za wypadanie zapłonu odpowiadały wtryskiwacze gazu, po wymianie problem znikł. Chociaż piszesz że próbowałeś na benzynie jeździć i problem nie znikł...to może jak wskazuje kolega to problem sondy w Twoim przypadku..ech te przypadki, ten sam objaw inna przyczyna
      Last edited by Barti82; 17-05-2020, 08:21.
      Mój szarak

      Comment

      Working...
      X