Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Auto Gaśnie po wysprzęgleniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto Gaśnie po wysprzęgleniu

    Witam wszystkich, mam problem z moją hondą. Problem polega na tym że po rozpędzeniu auta do okolo 80 km/h i po wysprzegleniu auto spada z obrotów i gaśnie, czasami jeszcze spadnie do okolo 500 rpm i sie wyratuje. Dzieje się to na silniku zimnym i tak okolo do 60 stopni. jak juz sie rozgrzeje na dobre obroty po wysprzęgleniu spadają lecz samochód nie gaśnie. szukałem o tym w necie i nic konkretnego nie znalazłem co by pomogło. Moj samochód to civic 2002r 1.4 hatchback. W ostatnim czasie wymieniłem w związku z tą sprawą : Map sensor, czysciłem przepustnicę nie pomogło. Bardzo proszę o pomoc jak ktoś ma jakiś pomysł lub może coś takiego się przytrafiło.

    Pierwszy wpis dział powitań, nie witamy się w dziale technicznym, piszemy poprawnie w j. polskim. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Last edited by rambo7; 13-02-2018, 08:54. Powód: Regulamin pkt 2, 5.

  • #2
    Kiedy i w jakich okolicznościach pojawił się ten problem? Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej - jakie daje wskazania na zimnym silniku. Najlepiej po nocy, poprzez komputer i program.

    Comment


    • #3
      dokladnie nie powiem od kiedy poniewaz ostatnio zaczalem to obserwowac jak po dojechaniu do skrzyzowania auto gaslo. Kiedys mi sie juz to zdarzało ale nie sprawdzalem tego jednak jakis tydzien temu zaczalem robic pewne proby i wyszlo ze na niedogrzanym gasnie zawsze po wysprzegeniu. Wskazania sprawdzę jutro z rana tak jak mowisz.

      Comment


      • #4
        Może to pomoże w znalezieniu źródła problemu jakkolwiek trochę inna sytuacja - zdarzało mi się tak na ciepłym swego czasu, z tym że mam LPG i powodem była zdaje się uboga mieszanka na wolnych obrotach (gazownik wyregulował i jest ok)

        Comment


        • #5
          A czujnik IAT jest ok?

          Comment


          • #6
            szczerze powiem nie wiem, w jaki sposob go sprawdzic moge?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Damiaaan11 Zobacz posta
              szczerze powiem nie wiem, w jaki sposob go sprawdzic moge?
              Odepnij IAT i sprawdź bez niego jak się jedzie.

              Comment


              • #8
                Tylko jak kolega odepnie IAT, to potem CE mu wyskoczy i jak nie będzie miał dobrego programu to sobie nie skasuje.
                IAT i ECT powinny po nocy pokazywać temperaturę powietrza, jaka jest na dworze.

                Comment


                • #9
                  W sumie mogę powiedzieć że też mam podobny problem.
                  Samochód jedynie rozgrzany (po przejechaniu około 20km), ale... przytrafiło to mi się 3 razy w ciągu półtora roku. Czyli "średnio" raz na pół roku.
                  Dojazd do świateł/ronda, sprzęgło w podłogę, redukcja dotoczenie się na sprzęgle i silnik gaśnie. Na desce świeci się wtedy jedynie kontrolka ciśnienia oleju i alternatora. Nic więcej. Samochód mogę normalnie odpalić praktycznie po zgaśnięciu. Pierwszy raz był jedynie stresujący bo ja mu w gaz do ruszenia a samochód stoi - nie zauważyłem wtedy że zgasł (głośno było i zaaferowany byłem dojazdem do ruchliwego ronda). Żadnych błędów silnika później nie znalazłem w kompie. W sumie to tak rzadko się przytrafia i nie jest uciążliwe, że odkładam ciągle głębszą diagnostykę w nieskończoność. I nie wiem czy się tym zająć czy zwyczajnie machnąć na to ręką.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                    Tylko jak kolega odepnie IAT, to potem CE mu wyskoczy i jak nie będzie miał dobrego programu to sobie nie skasuje.
                    IAT i ECT powinny po nocy pokazywać temperaturę powietrza, jaka jest na dworze.
                    Też racja, ale można też IAT odpiąć, miernikiem rezystancje sprawdzić, po włożeniu do ciepłej wody końcówki o temp np. 50stopni. Powinno być 1kOhm. Ja tak badałem swój czujnik, według tabeli w manualu.

                    Comment


                    • #11
                      czujnik IAT oraz czujnik temp cieczy na zimnym pokazuja temp otoczenia, gdy auto sie rozgrzewa czujnik temp cieczy rosnie do okolo 90 stopni, a IAT okolo ponad 10 stopni lecz gdy go wyjalem i wzialem do reki to temp rosla do temp ciala. wiec czujniki powinny byc sprawne.

                      Comment


                      • #12
                        moim zdaniem masz nieszczelność gdzieś w przepustnicy, kilka tematów przeanalizuj:
                        Gasnący silnik

                        Gaśnie przy wysprzeglaniu !

                        Spadek obrotów przy dojezdzaniu do skrzyżowania na zimnym silniku

                        Spadek obrotów + bardzo niskie obroty + gaśnięcie przy redukcji i hamowaniu !

                        Problem z obrotami podczas rozgrzewania, gaśnie D14Z4

                        Obroty spadają do 200 po puszczeniu gazu na zimnym

                        Zimny silnik gaśnie na biegu jałowym

                        Silnik prawie gaśnie

                        koniecznie zapoznaj się z Regulaminem forum, mamy wyszukiwarkę tematów i ona bardzo dobrze działa jak pokazałem.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Sprawdź jeszcze wężyk odpowietrzenia skrzyni korbowej jak się zachowuje po odpaleniu silnika i zaworek PCV (zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej) na dole tego wężyka.
                          Choć w sumie nie wiem czy całkowita niedrożność powodowałaby gaśnięcie silnika.

                          Comment

                          Working...
                          X