Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

rozrząd w 1.4 - D14Z6 co należy wymienić

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • rozrząd w 1.4 - D14Z6 co należy wymienić

    Przymierzam się do wymiany rozrządu - silnik 1.4 - model D14Z6-4118121.
    Z rysunku poniżej wygląda mi na to, że wymienia się tylko pasek nr 10 i rolkę napinacza nr 14.
    Jednak widzę, że niektórzy sprzedają komplet z pompą wody.
    W związku z tym pytanie - czy ten model ma pompę wody na pasku rozrządu?
    W ogóle to gdzieś mi się obiło, że w tym modelu jest pompa elektryczna?
    538b8dcbcb8da8b2d7e71bcbb649e420-1056x526.jpg

  • #2
    Ma na pasku rozrządu. Jeżeli pompa jest bez luzu to zastanów się czy ją warto wymieniać i pakować się w koszty. Ja swoją wymieniłem przy przebiegu 200 tyś, teraz mam zamiennik aisin i podejrzewam że tych 200 tyś nie wytrzyma pewnie góra 100 i gdy złapie luz to wracam do starego oryginału, który jest w doskonałej kondycji(bez luzu). Może moja rada wg powszechnych opinii nie jest odpowiednia ale dycyzja należy do ciebie. Silnik jest bezkolizyjny. Tu masz ciekawy artykuł:

    Comment


    • #3
      7 gen. jest kolizyjna. Pompa to też rolka rozrządu,a że ma wirnik z drugiej strony to tylko przemawia za jej wymianą.
      Teraz nie ma luzu,ale nikt nie zagwarantuje że za 50 tysięcy km tego luzu nie będzie.
      Mechanizm zużywania się pompy czasem przypomina dokładnie ten ze zwykłej pralki.
      Do pralki można założyć najparszywsze łożysko za 2zł i wytzrzyma ono tyle samo co to za 40 z górnej półki,bo oba zaczynają szumieć dnia następnego od chwili uszkodzenia uszczelniacza licząc.
      Pompa ma co prawda otworek między uszczelniaczem a łożyskiem,niestety nie jest on w stanie zabezpieczyć go na dłuższą metę przed zatarciem i należy go traktować jako kontrolny.

      Comment


      • #4
        Mój d14z6 jest bezkolizyjny.

        Comment


        • #5
          Ja mam pompę ASAHI, którą mi zaproponowali w Haparts. Na opakowaniu napisane po japońsku i angielsku, więc może rzeczywiście nie jakiś chiński zamiennik.

          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Dasz za to rękę? Do niedawna nie wiedziałem,ale sprawdziłem d16vi i d14z6,oba nie pozwalały na obrót wałka przy tłokach w OT.
            Pytam zatem czy jesteś pewien,bo d14 miało wymienione gniazda i zawory,więc mogło coś się nieznacznie zmienić,choć wątpię.
            Natomiast D16 które też miało nie podpierać zaworów to totalna seria.

            Comment


            • #7
              Po prostu kręciłem wałem przy zdemontowanym pasku rozrządu i zmieniałem pozycję wałka rozrządu by mieć pewność i nie trafiłem na blokadę lub jakikolwiek opór i na tej właśnie podstawie domniemam że jest bezkolizyjny.

              Comment


              • #8
                Trzeba tłok do góry i wtedy kręcić wałkiem. Sprawdzę jeszcze kiedyś na nietkniętym,bo nawet nie pamiętam ile miał luzu,
                1.6 miał go na pewno niewiele.Bardzo dobrze że o tym napisałeś,bo jeśli się to sprawdzi ,to będzie śwetna wiadomość dla tych co mają fabryczny motor,nie planowany, na ori gratach itd.
                Last edited by m26; 16-01-2018, 16:19.

                Comment


                • #9
                  Dobra a powiedzcie mi, ile taka wymiana razem z pompą wody powinna kosztować - części + robocizna ?

                  Comment


                  • #10
                    Robota jest bardzo prosta więc uczciwa cena to 100 zł lecz pewnie musisz się przygotować na wydatek około 200 zł. Przy okazji niech ci mechanik zrobi regulację zaworów bo i tak pokrywę będzie musiał ściągnąć.
                    Last edited by gkill; 26-01-2018, 07:39.

                    Comment


                    • #11
                      Ja w silniku 1.6 płaciłem 220 oryginalny pasek Honda, 200 japońska pompa wody Asahi, ~200 napinacz NSK i robocizna 200 zł.

                      Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Albo tańsze bardzo popularne zamienniki wśród użytkowników hond:

                        Last edited by gkill; 26-01-2018, 09:49.

                        Comment


                        • #13
                          Cześć

                          Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jaki zestaw założyć przy wymianie rozrządu z pompą do silnika D14Z6?

                          Samochód przejechał od poprzedniej wymianie 83 k km w tym 80 k km na gazie z regularną regulacją zaworów co 20 k km.

                          Korzystaj z wyszukiwarki tematów i pisz w odpowiednim temacie.
                          Last edited by rambo7; 06-04-2021, 07:57. Powód: Regulamin forum pkt 5

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Wendal_93 Zobacz posta
                            Jest ktoś w stanie podpowiedzieć jaki zestaw założyć przy wymianie rozrządu z pompą do silnika D14Z6?
                            Jaki chcesz,każdy wytrzymuje deklarowany przebieg o ile montaż jest prawidłowy.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Jaki chcesz,każdy wytrzymuje deklarowany przebieg o ile montaż jest prawidłowy.
                              Okej. Przygotuje zestaw i zapytam o opinię. Moja Honda staje się drugim samochodem w rodzinie i liczę, że będzie w przyszłości wykorzystywana hobbystycznie. A w okolicy majówki będę chciał asystować znajomemu mechanikowi przy wymianie.

                              Comment

                              Working...
                              X