Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

brak błędów " check engine", a silnik nie zapala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
    Pytanie: co to jest "rozrusznik z uszkodzonym wycinkiem" ?
    Wirnik ma koniec każdego uzwojenia przylutowany do "wycinka" komutatora ,dlatego tak się w gwarze warsztatowej nazywa jak rezystancja któregoś uzwojenia (mierzona na 180st) jest inna,albo spotyka się z masą.
    Z jakiegoś powodu niektóre auta (mogę się tylko domyśać) mają tak policzoną podziałkę zęba i taki ich stosunek między rozrusznikiem a wieńcem na kole ,że wirnik zawsze obraca się proporcjonalnie z silnikiem. Tzn. robi pełną ilość obrotów na jeden obrót wału .
    Daje to tyle że kiedy jeden wycinek robi zwarcie to wprowadza przy kręceniu regularne skoki w instalacji,co z kolei prowadzi do tego że komputer widzi to jako dodatkowe impulsy z czyjnika ,nie potrafi zidentyfikować cylindra i nie inicjuje zapłonów.
    Nie będę ukrywał że nie wiem jak to jest w Hondzie,ale kiedy przypadek jest "ciężki" to trzeba sprawdzać wszystko co jest sprawdzalne.
    Skoro jednak pchałeś auto,to wiadomo że to nie jest wina rozrusznika.

    Comment


    • #17
      w kwestii awarii. nie wiem ,czy ma to jakieś znaczenie: 1. specjalista z kompem powiedział, że nie pokazuje mu obrotów silnika podczas "kręcenia" rozrusznikiem, a podobno powinno. 2. podczas autodiagnostyki EPS wyświetla kody "22" i "23" ( z tego co znalazłem, to układ nie odczytuje prędkości silnika i prędkości pojazdu.) może w tym kierunku szukać usterki? co do działań: szukam fachowca, który sprawdzi CKP ( dam stary i nowy ), a przewody będę sprawdzał dopiero popołudniu.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
        może w tym kierunku szukać usterki?
        Nie.

        Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
        szukam fachowca, który sprawdzi CKP ( dam stary i nowy )
        Najlepiej jest mieć to na aucie i oscyloskopem zbadać przebieg bezpośrednio przy kompie.
        Nie ma w pobliżu warsztatu z szyldem Bosch Serwis? Oni mają na wyposażeniu obowiązkowym takie narzędzia.
        Jesteś pewien że wtryskiwacze działają,bo to istotne?

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
          podczas autodiagnostyki EPS wyświetla kody "22" i "23" ( z tego co znalazłem, to układ nie odczytuje prędkości silnika i prędkości pojazdu.)
          no tak: Błedy DTCs 22, 23.
          Jeśli faktycznie jest generowany DTC 23, to możliwe że nie odpalisz auta i nie będzie iskry na świecach, tak wynika z definicji błędu. Z tego powodu nie pokazuje też obrotów wału.
          Więc jeśli jednak nadal się generuje sytuacja:
          Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
          honda jeździła normalnie i nagle "umarła". najciekawsze jest, że czasem pokazuje błąd " czujnika położenia wału " (4), a czasami mimo dłuższej próby uruchomienia nie pokazuje nic. czujnik został wymieniony.
          nadal obstawiam czujnik, jest nie ten co trzeba.
          Zamieszczone przez ibor Zobacz posta
          wracając do awarii. założony jest oryginał CKP " stary" na którym jeździła honda( nowy zakupiony jest zamiennik
          bywały już tematy że zamienniki nie działały. Trzeba by pisać które konkretnie zamienniki działają? Dopóki nie wsadzisz sprawnego OEM czujnika CKP możesz i cały silnik wymienić na nowy i też go nie odpalisz.
          Znajdź kogoś z takim silnikiem, pożycz na chwilę czujnik wsadź, sprawdź iskrę na fajce i wszystko będzie jasne.

          Na tym etapie wiemy jedno:
          Honda zgasła nagle.
          - na starym czujniku OEM iskry nie ma przy tym generowany jest/był kod 23.
          - na zamienniku iskry nie ma i kod też jest generowany.
          - nie wiemy czy na Nowym OEM lub na 100% sprawnym używanym czujniku jest iskra? - tego nie wiemy.

          Zbieżny temat: Nagle gaśnie w korku. Civic VII (2001r) 1.4 Benzyna 90KM
          Last edited by rambo7; 27-12-2017, 12:53.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            To w końcu są to błędy ze sterownika EPS czy co?Bo jeśli tak to nie korzystamy z nich przy definiowaniu usterek dotyczących sterowania silnikiem.
            Potrzebuję schemat tego ,bo gdzieś mi poginęły,albo informacji czy EPS dostaje sygnał o obrotach z czujnika czy przez CAN.
            Proponuję wypięcie przewodu sygnałowego i zastąpienie go na próbę bezpośrednim połączeniem czujnika z ECU,to załatwi sprawę diagnozy instalacji,natomiast to czy czujnik jest sprawny dalej jest bez oscyloskopu niewiadome.

            Comment

            Working...
            X