Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dławienie przy przyśpieszaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dławienie przy przyśpieszaniu

    Witam w mojej hondzie d16v1 1.6 od paru tygodniu mam problem podczas przyspieszania. Wciskam gaz i auto przyspiesza i czasem następuje moment jakby brakło mu mocy na sekunde i nagle znowu wszystko wraca do normy. Czasami to wygląda jakby zwolnil i później nagle ktoś wjechał mi dosłownie w tyl i auto ciśnie do przodu. Sytuacja ma miejsce podczas operowania pedałem gazu (bez sprzęgła) i dotyczy wlasciwie najczęściej biegów 1-3. Jak juz się rozpędzi jest ok. Czy ktoś wie co to może być ?
    Mam wrażenie jakby pedał dosłownie się zapowietrzał.

  • #2
    Jeździsz na klimatyzacji?
    Przy załączaniu klimy może nastąpić chwilowy brak mocy. Przynajmniej u mnie jest to odczuwalne.

    Comment


    • #3
      Jeżdżę bez klimatyzacji tzn z wyłączoną.

      Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Na jakich obrotach Ci się to dzieje? Nie, żebym miał rozwiązanie, ale u mnie jest podobna "dziura". Nie jest to szarpnięcie czy gwałtowne zjawisko, ale do ok 2.5 tys. ciągnie normalnie, potem nastaje rzeczona "dziura" (auto przyspiesza, ale słabiej), potem od ok 3.5 - 3.7 tys. obrotów ciągnie dalej. Uznałem, że ten typ tak ma. Doszukałem się też wykresów mocy, które mniej więcej pokrywały by się z tym wrażeniem. Nie wiem natomiast, czy powinno być to odczuwalne. Świece zmienione 5 tys. km temu. Czasem zapala się CE dotyczący recyrkulacji spalin - może tu leży problem.
        Moja VII gen

        Comment


        • #5
          Tak jak kolega wyżej nadmienił, kiedy zmieniałeś świece, ile km na nich zrobiłeś ? Filtr powietrza wymieniałeś ?
          Last edited by Okonio; 19-12-2017, 18:11. Powód: Błąd merytoryczny

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Okonio Zobacz posta
            kiedy wymieniałeś (ile km na nich zrobiłeś) świece i przewody WN
            Przewodów WN się nie da wymienić ,bo takowe nie występują w tym silniku

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
              Przewodów WN się nie da wymienić ,bo takowe nie występują w tym silniku
              Fakt, VII gen., nie VI-ty - jest jak byk, że chodzi o V1 .

              Comment


              • #8
                U mnie jest tak na zimnym. Do 2200 idzie ok, potem 2200-2400 jakby coś zdławiło delikatnie i od 2400 znów ok. Świece wymienione po kupnie ze 2 tys. km temu NGK ZFR6J-11. Filtr powietrza świeży, wymieniany przez poprzedniego właściciela razem z olejem.

                Comment


                • #9
                  Jeśli chodzi o wymianę świec wymieniałem przy przebiegu około 160tys. Obecnie mam zrobione niecałe 260tyś. Parę dni temu miałem wrzuconą do Hondy instalacje LPG ale nie łącze tego ze sobą ponieważ miałem to wcześniej. Nie wiem czy instalatorzy świece też wymieniali, ale podejrzewam, że sprawdzili chociaż ich stan. Filtr powietrza wymieniony też przy tej okazji także nie wiem gdzie szukać. Dławienie występuje głównie przy obrotach poniżej 3tys. Najwięcej około 2tys. Gdy już autko sunie na prędkościach powyżej 40 to można powiedzieć że jest ok. Miałem problem z Egr tzn taki, że check był i dalej jest. Zawór wymieniony na nowy w ASO ale nieprawidłowa recyrkulacja dalej świeci i nie wiem co tam konkretnie zlecić do wyczyszczenia żeby w końcu ten check zniknął. Ciągnie się to w sumie ponad rok już ale jeśli chodzi o Egr to nie łączyłem tego bo wcześniej też się check świecil, a tego problemu nie było.

                  Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    A robiłeś diagnostykę ? Podłączałeś pod komputer ?

                    Comment


                    • #11
                      Nie robiłem, ale podobno przy zakładaniu LPG sprawdzali wszystko i poza tym egrem nic nie ma.
                      Last edited by darekdaryl; 20-12-2017, 20:36.

                      Comment


                      • #12
                        W przyszłym tygodniu ponownie spróbuję rozgrzebać dolot i wyczyścić kanały. W razie poprawy i zniknięcia "dziury" dam znać
                        Moja VII gen

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez darekdaryl Zobacz posta
                          podobno przy zakładaniu LPG sprawdzali wszystko i poza tym egrem nic nie ma.
                          Tere fere. Nawet jeśli świece to nie przyczyna,to i tak podlegają wymianie.
                          Kup nowe zrób przerwę 0.9mm a potem dopiero szukaj innych przyczyn.
                          Gazownik powinien dostać po łbie.Świece 100000 przebiegu a on instalację zakłada.
                          Last edited by m26; 21-12-2017, 07:31.

                          Comment


                          • #14
                            Zwróć uwagę na sondę lambde miałem to samo w innym samochodzie, po wymianie nawet na używana śmigało jak tralala


                            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Jak tam? Ruszyło coś z tematem?

                              Mi udało się w końcu dostać do kolektora dolotowego, a konkretnie kanałów EGR. Paaaanie! Sadzy co niemiara, kanaliki prawie w całości przytkane...
                              Do rzeczy - po skręceniu wszystkiego z powrotem spodziewałem się różnicy, ale nie aż takiej, jaką zastałem na jeździe próbnej... Moc przyrasta dużo bardziej liniowo, zwłaszcza przy "średnim" przyspieszaniu, czyli np na 3-cim biegu od ok 2 tys obrotów z gazem mniej więcej w połowie, może w 3/4. Jeżeli dobrze się wczuję to da się zauważyć minimalne momenty "zawahania", ale nie jest to ta "dziura", którą było wyraźnie czuć. Auto się rozpędza, a moc liniowo przyrasta, bez szarpnięć. Mam co prawda odczucie, że nieco mniej tej mocy jest "w dole", ale silnik na średnich obrotach pracuje dużo bardziej kulturalnie, czyt. ciszej . Zmieniło się też zachowanie silnika na wolnych obrotach - poprzednio rozgrzany miał je troszkę za niskie, ok 650 obr/min. Teraz trzyma prawidłowy zakres.
                              Nie mam niestety zdjęcia zapchanych kanałów, jest natomiast stara uszczelka (ilość sadzy na samej uszczelce daje pojęcie o tym co się tam działo):
                              uszczelk.jpg

                              I wyczyszczony kolektor:
                              kolektor.jpg
                              Brudny wyglądał tak samo, z tym że nie było widać kanałów, a ciasno upakowaną tam sadzę.

                              I teraz - nie wiem czy Twoje szarpanie jest porównywalne do tego co ja miałem, natomiast po wyczyszczeniu całości odczułem u siebie dużą poprawę.
                              Moja VII gen

                              Comment

                              Working...
                              X