Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

olej silnikowy na krótkie dystanse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • olej silnikowy na krótkie dystanse

    Wiem że to temat rzeka i już wiele o tym było pisane lecz ja mam ciągle wątpliwości. Do naszej generacji najlepiej 5w30 lub 5w40 A3. Mój civic 1,4 z podtlenkiem lpg jeździ na 0w30 A3 a przy następnej zmianie miałem zapodać już 0w40 lub 5w40, nie bierze oleju. Ponieważ samochód przekażę do użytku żonie to mam dylemat jaki olej zastosować. Jak widać od wielu lat temperatura zimą rzadko spada poniżej -20 stopni celcjusza więc zgodnie z instrukcją 5w spokojnie da radę, lecz ja mam dylemat ponieważ mój styl jazdy zmienia się pomału na raczej normalny wręcz spokojny a żona zamula strasznie, delikatnie przyśpiesza, rzadko kiedy przekracza 3000 obr. a głównie tak około 2500 obr., nie dogrzewa silnika lecz kabinę bo jest strasznym zmarźlakiem, jak jedzie na zakupy w naszym małym miasteczku to też nie zważa na dogrzanie silnika tylko jedzie tam gdzie trzeba, nie robi dodatkowych kilometrów by dogrzać silnik. Na wiosnę kupuję kolejne auto i civic przejdzie na stałe na użytek żony, której auto głównie służy do dojazdów do pracy(7 km w jedną stronę). Proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego. Zmienić na 0w40 czy też 5w40 a może pozostać przy 0w30?

  • #2
    5W40, jeśli silnik niedogrzany, bo po 5000 km krótkich miejskich odcinków i tak zrobi się z niego 5W30. Ja kupiłem honde zalaną 5W30, ale wlałem 5W40, bo jeżdżę po mieście, ale czasami wyskakuję na ekspresówkę i tam znowu są większe prędkości.

    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      Pozostań na 0W30 ACEA A3.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Twoje kryteria nastawione są na warunki krótkich dystansów i szybkiego dogrzania silnika. W związku z powyższym każdy olej nawet z grupy Eko będzie dobry. Czyli nie bałbym się nalać oleju lekkiego biegu i pro eko o niskich oporach płynięcia. Krótkie trasy to większe spalanie, szczególnie w zimę. W rozważaniach zostaje skupić się na SAE, a każde SAE które zastosujesz 5W czy 0W w warunkach naszej zimy są identyczne. Różnica jest przy -35stC a takich zim u nas nie ma. Górna granica jest bez znaczenia gdy auto będzie użytkowane w takich warunkach jak pisałeś. Podałeś dość szeroki zakres SAE a to się wiąże z ceną za dany olej. Najdroższe będą SAE 0W-30 i 0W-40 jeśli uznasz że warto dać taką kasę to na pewno z korzyścią dla silnika. Jednak jeśli zdecydujesz się na standard SAE 5W-30 (nawet bez znaczenia które ACEA) to też będzie bdb wybór.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dziękuję serdecznie.

          Comment


          • #6
            W końcu wybór padł na A3 0w40 ze względu na to że czasem ja będę dosiadał tego civica i kręcił wysoko a na długiej trasie będą prędkości rzędu 100-150 km/h.

            Comment


            • #7
              Czemu 0W? Producent dopuszcza taką lepkość?

              Comment


              • #8
                Producent dopuszcza 0w20,0w30, 0w40, 5w30, 5w40, 10w30, 10w40, 15w40, obecnie 0w30, nie bierze oleju. Na początku posta napisałem że żona będzie zamulać na krótkich dystansach, ona przełącza biegi między 1500-2000 obr, więc lepiej się sprawdzi 0w, choć 5w30 i 5w40 też nie wykluczam.
                Last edited by gkill; 05-03-2018, 12:33.

                Comment


                • #9
                  Mam podobny dylemat z tym, że inny silnik 1.8i vtec z 2006 roku oraz mieszkam w UK a więc temperatury bardzo umiarkowane. Samochód użytkowany głównie w mieście na odcinkach 5-10 km.

                  Comment

                  Working...
                  X