Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.4 Is d14z6 olej 10w60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.4 Is d14z6 olej 10w60

    Siema. Zbliża się mi się wymiana oleju i nie ukrywam że dolewam go sporo bo litr na 2 tys km robiłem remont lecz nie robiłem szlifu i wymiany tłokow tylko pierścienie panewki i głowica. Lalem 5w30 10w40 5w50 i każdy pije. Myślę nad 10w60. Uważacie to za rozsądne? Nie chce go zatrzeć.

  • #2
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    Lalem 5w30 10w40 5w50 i każdy pije. Myślę nad 10w60
    Ja bym od razu wskoczył na ŁT43.

    Comment


    • #3
      olej to nie klej, a już SAE 10W-60 na pewno nim nie jest.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Ja bym od razu wskoczył na ŁT43.
        M26 jak zwykle sarkastyczny

        Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
        Myślę nad 10w60. Uważacie to za rozsądne? Nie chce go zatrzeć.
        Oczywiście to nie jest rozsądne rozwiązanie w naszej strefie klimatycznej. Jeśli "bierze" olej to trzeba znaleźć przyczynę, samo " żonglowanie " lepkością oleju nic nie da ponieważ parametr lepkości określa w jakich temperaturach olej zachowuje swoje właściwości
        Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

        Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
        sigpic

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          olej to nie klej, a już SAE 10W-60 na pewno nim nie jest.
          Czyli bezpiecznie cz niebezpiecznie?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
            Czyli bezpiecznie cz niebezpiecznie?
            Nie jest to dobre rozwiązanie, nie zabezpieczy Ci silnika póki się nie rozgrzeje
            R7 chodziło że ten olej nie uszczelni Ci silnika i w magiczny sposób nie przestanie on "brać" olej
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • #7
              dolewasz 1 L na 2000km, podjąłeś "działanie zapobiegawcze" lejąc coraz wyższe SAE - bez spodziewanego skutku i teraz chcesz wlać kolejny o jeszcze większym SAE.
              W jakim celu ta operacja? parcie w wysokie SAE - czy ma na celu zmniejszyć zużycie oleju? (no pisałem że olej to nie klej, olej nie uszczelnia silnika a smaruje. Jeśli bierze to brał będzie bez względu co nalejesz).
              Jeszcze nikomu nie udało się zatrzeć silnika na oleju 10W-60 gdy jest w granicach wymaganego poziomu. Generalnie to nie znam nikogo kto zatarł silnik gdy olej jest w silniku.
              Zacznijmy od początku... o co chodzi, co chcesz uzyskać?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Przy dobrym mrozie wykończy dół i osadzenie wałka po jednym autostradowym pałowaniu.Tego nie widać ani nie słychać ,ujawni się w lecie.
                Z 5 lat temu ta sama historia była na innym forum,gdzie po zimie na w60 wytarły się wszystkie nowe ACL-e na korbach.
                W silniku bez wymiennika ciepła to nawet nie zaczynaj.

                Comment


                • #9
                  Wydałem sporo pieniędzy na ten samochód i na marne poszły bo oczekiwałem innego efektu że nie będzie pił, koleś od głowicy mi namieszał w głowie że jak robię górę to dół też trzeba. A mechanik mówił żeby nie ruszać dołu i że będzie dalej brał a zrobienie góry zmniejszy i tak o 60 % a dół o 40 %. Zrobiłem już 50 tys km od remontu i dalej chlipie więc nie jestem zadowolony że muszę dolewać go aż tyle. Chyba będę musiał dolewać puki nie sprzedam, bo na swapa nie bede tracic kasy i tak juz duzo mnie pochlonelo kasy bo nie tylko silnik robilem.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
                    koleś od głowicy mi namieszał w głowie że jak robię górę to dół też trzeba.
                    I dobrze radził,bo to tylko dodatkowe kilkka śrub,a przeważnie głowica bierze njmniejszy udział w spalaniu oleju,to ludzie wmawiają sobie dla pocieszenia że uszczelniacze wystarczą. Mechanik czegoś się nie dopatrzył widocznie,albo zrąbał robotę.

                    Comment


                    • #11
                      Też tak myślę bo nawet jakby pierścienie były gorszej marki to niemożliwe żeby auto piło tyle oleju

                      Comment


                      • #12
                        czyli branie oleju jak było tak jest, oczekiwałeś że po remoncie brał nie będzie. Czyli nie olej, nie zmieniaj oleju na wyższy SAE zostań przy standardzie a nawet aby zmniejszyć koszta spokojnie SAE 10W-40 wystarczy.
                        Czytałeś pewnie ten wątek, jak nie to przeczytaj, może będziesz miał wsparcie duchem że nie jesteś sam. Remont silnika Civic 1,4 VII gen
                        natomiast myślę że możesz a nawet wrócić do mechanika co to robił i niech skomentuje sytuację.
                        Powinieneś wrócić do tego mechanika co to robi i niech skomentuje sytuację, przecież nie robił tego aby sobie pogrzebać w silniku, robił to mając CEL. Cel nie został osiągnięty, więc grzebać bez efektu a kasa poszła to nikogo nie nastraja pozytywnie.
                        Nie ma co tu mędrkować, każdy by się męczył gdy nie ma efektu i nie ma kasy.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Mój też bierze i mam to gdzieś dolewam raz na dwa miesiące szkoda mi kasy ładować w remont silnika bo w tak starym aucie wartym 8 tysięcy gdzie jeszcze buda nie jest w idealnym stanie to głupota. Znam wielu gości co ładowali kupe kasy w stare samochody warte 5-6 tysięcy a potem i tak po pewnym czasie sprzedawali komuś albo na złom. Nówki się nie zrobi ze starego grata. Już lepiej było kupić droższe auto niż kupić rupiecia i wsadzić w niego drugie tyle a potem i tak się rozpadnie.

                          Ja tak uważam a ty rób jak chcesz. Mi by było szkoda kasy. Jak auto jeździ i nic się z nim złego nie dzieje to dolewaj oleju i tyle. Nówki z niego nie zrobisz.

                          Comment


                          • #14
                            Ja tak samo dolewam, co około 1000 km muszę dolać 0,35-0,40 litra oleju. Przy corocznej wymianie po prostu zakupuje 7 litrów oleju 10w40. Czy takowe użytkowanie może mieć pogłębiające skutki(coraz wiekszy wyciek)?

                            Comment


                            • #15
                              A cieknie ci olej? Ja nie mam wycieków żadnych. Przepala go skurczybyk

                              Comment

                              Working...
                              X