Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpie silnikiem na niskich obrotach. Nie wiem co to może być?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpie silnikiem na niskich obrotach. Nie wiem co to może być?

    Witam wszystkich.
    Jestem posiadaczem Hondy Civic Sedan 1.6 z 2003r.
    Od trzech miesięcy walczę z szarpaniem silnika. Podczas jechania w korku na 1 biegu w granicach 1000 obrotów(samochód się toczy ja nie dotykam gazu) zaczyna szarpać silnikiem wrażenie jest takie jak by ktoś łapał z tyłu za samochód i puszczał, łapał i puszczał. Wcisnę gaz powoli poszarpie i przestanie na wyżach obrotach. Natomiast kiedy dodam ostro gazu jest odczuwalne większe szarpnięcie i zjawisko jakby przydławienia silnika. Jadąc dzisiaj po dużych dziurach na 1 bez dotykania gazu, tak zaczęło szarpać że aż zapach z lusterka mi zleciał. W ostatnim czasie samochód został przejrzany pod kątem: regulacja zaworów,świece,sonda lamda, ciśnienie pompy,przepustnica,listwa wtryskowa- wszystko okazało się ok. Mechanik który to sprawdzał stwierdził że to może być coś z komputerem i wysłał mnie do elektromechanika.

    Co wy o tym myślicie?
    Co to może być?
    Co jeszcze powinienem sprawdzić?

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule wątka słów "pomocy" i "problem" w działach technicznych nie ma innych wpisów. Sabotujesz nam w ten sposób wyszukiwarkę. Temat zedytowałem.
    Last edited by rambo7; 02-11-2017, 06:52. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    A nie sprawdziłeś aparatu zapłonowego i kabli? Mi tez autko szarpało i po wymianie aparatu, problem ustał. Cewka mi zardzewiała ze starości i przerywała czasami.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
      A nie sprawdziłeś aparatu zapłonowego i kabli? Mi tez autko szarpało i po wymianie aparatu, problem ustał. Cewka mi zardzewiała ze starości i przerywała czasami.
      W tym silniku nie ma aparatu ani kabli zapłonowych. Występują pojedyncze cewki na cylindrach.
      Wracając do tematu to trzeba stwierdzić czy szarpanie pochodzi od silnika czy może od skrzyni (półosie).

      Comment


      • #4
        Witam.
        Dzięki za podpowiedzi.
        Będąc u mechanika coś wspomniał o pół osiach ale jego zdaniem to może być coś z komputerem. Zasugerował mi wymianę poduszki pod skrzynią. Wymieniłem. Obawy jakby zelżały ale nadal szarpie. Podczas toczenia się do świateł na 1 bez gazu czasami występuje taki mały kangurek. Kiedy dojeżdżam tak na luzie albo z wciśniętym sprzęgłem objawów takich nie ma.
        Jak myślicie zaprowadzić Hondę do tego elektromechanika czy dać sobie z tym spokój?
        Czy możecie mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z okolic Ząbek pod warszawą który mógł by zdiagnozować jednoznacznie mój problem.

        Comment


        • #5
          Tu co (2-i) ma takie jazdy z samochodem kangury/szarpania.... ja już zwiedziłem kilku mechaników i kończyło się na wystawianiu łapy po $ a szarpanie dalej jest....

          Comment


          • #6
            Zdzich85 Podłączałeś go pod komputer ? Jakieś błędy ?

            Comment


            • #7
              Tak.
              Honda została podłączona do komputera. 0 błędów.

              Comment


              • #8
                No to trzeba na piechotę w takim razie.
                W innym aucie, którym jeździłem, mając podobne objawy, winny okazał się zawór EGR.
                Są tu na forum też tematy ze zużytymi/zatkanymi egr w 1.6. Tylko raczej pokazuje się Check i wywala błędy.
                Last edited by Okonio; 02-11-2017, 13:39.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Zdzich85 Zobacz posta
                  Podczas jechania w korku na 1 biegu w granicach 1000 obrotów(samochód się toczy ja nie dotykam gazu) zaczyna szarpać silnikiem
                  nie jeździ się w taki sposób, moje benzyniaki robią dokładnie tak samo. To nie jest diesel, dieslem tak można jeździć, ale nie benzyniakiem. Ja nie znajduję w tym opisie nieprawidłowości. Moment obrotowy tego silnika jest zbyt niski aby traktować to jako nieprawidłowość.
                  Jeśli było zrobione:
                  Zamieszczone przez Zdzich85 Zobacz posta
                  W ostatnim czasie samochód został przejrzany pod kątem: regulacja zaworów,świece,sonda lamda, ciśnienie pompy,przepustnica,listwa wtryskowa- wszystko okazało się ok
                  szczególnie pod kątem pompy paliwa i czyszczenie przepustnicy to nie ma podstaw do żadnych działań naprawczych.
                  Jeśli w takim momencie jazdy jak opisujesz (wykonaj test) wciśniesz pedał gazu do podłogi i auto rozpędza się do czerwonego pola bez ani jednej "czkawki" to z pompą paliwa jest ok.
                  Jedyne co bym ponownie zrobił to nie
                  Zamieszczone przez Zdzich85 Zobacz posta
                  W ostatnim czasie samochód został przejrzany (...)przepustnica
                  "przejrzenie" to nie jest żadna robota, konkretnie wykonaj czyszczenie przepustnicy. Adaptacji robić nie trzeba wystarczy że pojeździsz 2 dni i się nauczy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Gdzieś ktoś pisał żeby innych świec niż te poniżej z linków NIE INSTALOWAĆ bo właśnie silnik po jakimś czasie zaczyna szarpać/przerywać :
                    Tak więc tylko Denso i NGK



                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Bartek_75 Zobacz posta
                      Gdzieś ktoś pisał żeby innych świec niż te poniżej z linków NIE INSTALOWAĆ bo właśnie silnik po jakimś czasie zaczyna szarpać/przerywać :
                      Tak więc tylko Denso i NGK



                      https://allegro.pl/swiece-ngk-izfr6k...003316003.html
                      To prawda. I nie chodzi tu tylko o Hondy ale generalnie wszystkie współczesne auta. Ze świecami NGK i Denso nigdy nie ma problemu, a świece innych producentów (Bosch, Beru, Champion itd.) są totalną loterią - albo będą działać bez zarzutu albo będą generować problemy. Moim zdaniem oszczędność w tym aspekcie jest totalnie nieopłacalna.
                      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                      sigpic

                      Moja była Hanula... niestety ;(

                      Comment


                      • #12
                        tak jak piszą chłopaki, świece mogą się przyczyniać do takiego efektu szczególnie gdy dobrane świece to tzw. zimne, jeśli takowe są założone to przeszedłbym na tzw. ciepłe, zazwyczaj to standardowe w dedykacji dla danego silnika, no i sugeruję nie używać niczego prócz NGK.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Ja do swojego d16v1 włożyłem NGK ZFR6J-11, czyli te odprowadzające więcej ciepła. Na zimę powinno się stosować ZFR5J?

                          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                            Ja do swojego d16v1 włożyłem NGK ZFR6J-11, czyli te odprowadzające więcej ciepła. Na zimę powinno się stosować ZFR5J?

                            Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
                            A ja już w 3 aucie mam denso k16tt (2x honda + scenic)

                            Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Witam.

                              Mam świece NGK, wymienione zostały rok temu.
                              Problem szarpania zaczął się tak od ok 1,5 roku.

                              Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X