Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciężkie uruchamianie silnika tylko na zimnym silniku.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciężkie uruchamianie silnika tylko na zimnym silniku.

    Witam wszystkich forumowiczów

    Problem jak w temacie, po wymianie czujnika silnik ma problem z rozruchem na zimnym silniku. Za to problem z samym czujnikiem minął. Czyli auto nie zatrxymuje się w czasie trasy. Czego to może być przyczyna? dodam że obecny czujnik to zamiennik z allegro, pewnie chiński. Czy może któraś z cewek słąbo pracuje, albo może przez to że podczas składania po wymianie czujnika zamieniłem cewki miejscami?

    W dziale technicznym się nie witamy! powitania - dział przywitań - nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji. Kategoryczny zakaz pisania w tytule wątka słów "pomocy" i "problem", w dziale technicznym 99,9% to problemy lub o pomoc. Sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów! Temat zmieniam.
    konieczna poprawa!
    Last edited by rambo7; 23-10-2017, 18:40. Powód: Regulamin pkt 2. i 5.

  • #2

    Witamy witamy.
    Może nyć to wina czujnika.A przed wymianą odpalał normalnie?
    Pozycja cewek nie ma znaczenia.Jeśli otwory w czujniku maja luz,to dobrze by bylo dosunąć go jak najblizej koiła.
    Uzupełnij dane w profilu,bo nie wiadomo co to za silnik.

    Comment


    • #3
      Przed wymianą auto opalało normalnie, czujnik jaki wcześniej był to mitsubishi. Dane uzupełnione

      Comment


      • #4
        zazwyczaj jest tak że czujnik nie pozwala uruchomić silnika gdy ten jest rozgrzany,
        Zamieszczone przez rygiel6 Zobacz posta
        Czyli auto nie zatrxymuje się w czasie trasy.
        jak sam stwierdziłeś, czyli musiało być rozgrzane. Inna sprawa że Hondy bardzo "alergicznie" reagują na zamienniki szczególnie słabej jakości.
        Jeśli wprost jak napisałeś jest różnica w stos. do tego co było wcześniej to regułą jest nie grzebać w nowych obszarach a skupić się na tym co było ostatnio robione, a ostatnio był wymieniany czujnik wału. Zapoznaj się z podobnymi wątkami jak np: Nagle gaśnie w korku. Civic VII (2001r) 1.4 Benzyna 90KM
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Jakiś tydzień temu rozbierałem zamiennik od Omegi b 2.0,bo to jest auto czególnie wybredne jeśli chodzi o ten czujnik.
          Drut nawojowy był grubszy,przez co generowany impuls był słabszy, nie było w nim diody gaszącej impuls zwrotny
          i najciekawsze-czujnik był uzwojony odwrotnie!!!
          Daje to tyle że impuls rozpoznawany był przez komputer w inym miejscu,bo generowany był odwrotnie,czyli w momencie kiedy wycinek na kole opuszczał czujnik a nie na niego wjeżdżał.Odwrócony wykres nie pozwalał na prawidłową identyfikację cylindra przez ECU.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            jak sam stwierdziłeś, czyli musiało być rozgrzane. Inna sprawa że Hondy bardzo "alergicznie" reagują na zamienniki szczególnie słabej jakości.
            Jeśli wprost jak napisałeś jest różnica w stos. do tego co było wcześniej to regułą jest nie grzebać w nowych obszarach a skupić się na tym co było ostatnio robione, a ostatnio był wymieniany czujnik wału. Zapoznaj się z podobnymi wątkami jak np: Nagle gaśnie w korku. Civic VII (2001r) 1.4 Benzyna 90KM
            U mnie na pewno jest to ten czujnik. Wcześniej jak miałem problemy z czujnikiem to auto zatrzymywalo sie w trasie i wyskakiwał bład silnika. Po diagnostyce były to błędy P1261 i P1362 a one odpowiadają ca ten czujnik.

            Zapomniałem dodać że jak auto zatrzymywało się w trasie, to po odłączeniu klem na 1-2 min błąd się resetował i dalej mogłęm jechać 50-100 km.
            Last edited by rambo7; 24-10-2017, 06:53. Powód: po sobiestosuj edycję.

            Comment


            • #7
              no to mamy definicje:
              DTC: P1261 - Cylinder No. 1 High To Low Side Short - wtryskiwacz nr 1 wtryskuje mocno/słabo.
              DTC: P1362 - TDC SENSOR 1 NO PULSE - Okresowe przerwy w obwodzie czujnika TDC.

              Zatem kluczowe ... co teraz?
              Zakładam że nie czujnik bo wymieniony i auto nie gaśnie.
              Problem jest po stronie wtryskiwacza nr 1 dawkuje różnie
              Czyli: Uszkodzony wtryskiwacz paliwa/ Uszkodzony moduł wtryskiwacza paliwa/ Wężyk wtryskiwacza paliwa jest otwarty lub zwarty - ograniczony przepływ/ Obwód wtryskiwacza paliwa złe połączenie elektryczne.
              Zamieszczone przez rygiel6 Zobacz posta
              po wymianie czujnika silnik ma problem z rozruchem na zimnym silniku.
              zbieg okoliczności i ciężko pali z wtryskiwacza powodu 1 cylindra.
              Wiemy że to nr 1, czyli pierwszy od rozrządu. Były takie przypadki i wystarczyło przeczyścić wtryskiwacz. (no chyba że coś elektrycznie nie styka).
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                DTC: P1261 - Cylinder No. 1 High To Low Side Short - wtryskiwacz nr 1 wtryskuje mocno/słabo.
                Przepraszam za mój błąd.... numer tego błędu był 1361 a nie 1261

                Comment


                • #9
                  aa to ważna zmiana: jeśli był P1361 Kody błędów Civic 7 generacja
                  to DTC P1361: lub (P1362) - Okresowe przerwy w obwodzie czujnika TDC. (rozrządu).
                  oraz DTC P1362: lub (P1361) - Okresowe przerwy w obwodzie czujnika TDC.(rozrządu).
                  oba od czujnika czyli tu ok, ... ale nadal zagadka z uruchamianiem?
                  Czy obecnie generowane są jakiekolwiek kody błędów? czy tylko występuje sytuacja z ciężkim uruchamianiem silnika?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    poza problemem z uruchomieniem silnika na zimnym silniku wszystko jest ok, żadnych błędów, auto nie gaśnie, nie dusi się, nie traci mocy, nie spada z obrotów, wszystko jest normalnie, jak odpale silnik i przejade powiedzmy z 2 km i go wylacze to auto odpala juz normalnie, tuż po przekręceniu kluczyka. Może świece akurat mi może poszły? albo ten czujnik jest jakiś niedorobiony hehe

                    Comment


                    • #11
                      Sprawdź sobie w takim razie czy rano na zimnym silniku ETC i IAT ma to samo wskazanie,bo może to zbieg okoliczności jedynie.
                      Proponuję też jeśli masz jeszcze,odpalenie auta na starym czujniku,to definitywnie załatwi sprawę diagnozy.

                      Comment


                      • #12
                        no to jeśli nie ma kodów to tak jak sugeruje m26, świece zostaw w spokoju. Twój silnik do uruchomienia potrzebuje informacji o warunkach atmosferycznych. Dane te dostaje gdy przełączysz kluczyk na zapłon -ONII. Wtedy ECM zbiera dane z czujników które wymienił m26. Jak zauważyłeś wcześniej tego nie było - teraz jest. Tak samo jak wcześniej było lato a teraz jest jesień. Jeśli twoje czujniki na podstawie których ECM dobiera skład mieszanki i ją dobiera niewłaściwie bo np. czujnik cieczy czy powietrza zasysanego podaje głupoty np. że jest temp cieczy +20stC albo powietrze w dolocie ma +18stC no to w takich warunkach klimatu gdzie masz 6-8stC rano no to nie poda takiej dawki paliwa i takiem mieszanki paliwowo-powietrznej nie zrobi aby się to zapaliło.
                        Jak zauważyłeś silnik jak się rozgrzeje to jest lepiej tzn. że jak czujniki o których mowa już pracują w temperaturze roboczej IAT -nieco cieplejszego powietrza z pod maski a ECT wie że ciecz ma już temp roboczą to mu łatwiej podać mieszankę jak trzeba. Twój system diagnostyki to nie prom kosmiczny - czyli nie prowadzi analizy sprawności czujników. Polega na danych z tych czujników i jeśli czujnik podaje głupoty to ECM przyjmuje je jako pewnik! a to gówno prawda. ECM nie widzi że czujnik jest rozkalibrowany - widzi go odczytuje dane i takie dane do wtrysku dobiera (na podstawie tej informacji z czujnika).
                        Nie sugeruję tym samym że czujnik jest do wymiany ale to nie jest tak że jak ciężko pali to: świece, kable itd. nie nie ! Musisz się zastanowić co w procesie jest nie tak. Do uruchomienia silnika potrzeba powietrza, paliwa i iskry. Jeśli czujesz że to mogą być świece to wykręć i sprawdź jakość iskry? my nie wiemy jakiego rodzaju masz świece? może w lato były ok by były tzw zimne? może teraz są zbyt zimne gdy się warunki atmosferyczne zmieniły. Generalnie zalecałbym więcej analizy niż grzebania po omacku albo na chybił trafił.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Dziękuje za zainteresowanie Jak znajdę trochę czasu to spróbuje rozwiązać ten problem, a później dam znać czy się udało i co było przyczyną, bądź dalej będę potrzebował Waszej pomocy

                          Comment


                          • #14
                            Witam ponownie po jakimś czasie, co do mojego problemu został rozwiązany, a przeszkodą był chiński czujnik, po zamontowaniu pierwotnego (tylko że wyczyszczonego środkiem do elementów elektronicznych, ponieważ był cały ubrudzony pyłkiem pewnie od paska rozrządu) , auto normalnie odpala i jeździ, nie wiem jeszcze czy są z nim jakieś problemy co wcześniej ponieważ nie miałem możliwości jeszcze wyruszyć w trasę ponad 200 km. Ale na zapas mam kupiony czujnik z ,, Blue Print'' który na pierwszy rzut oka wygląda jakościowo jak ten który mam zamontowany.

                            Comment

                            Working...
                            X