Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 Dziwne odgłosy zwłaszcza na zimnym silniku.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 Dziwne odgłosy zwłaszcza na zimnym silniku.

    Witam. Od kilku miesięcy mam Civica z motorem D16V1 i jak go rano odpalam po dłuższym postoju to z silnika wydobywa się takie ciche chrobotanie ciężko ten dźwięk określić. Słychać to tylko wtedy jak wyłącze radio i wszystkie nawiewy.Najgłośniej słychać ze środka pojazdu po wyjściu na zewnątrz jest to praktycznie nie słyszalne. Jak się nagrzeje odgłos ten przycicha ale wciąż jest słyszalny. Silnik pracuje normalnie ma bardzo dobre osiągi świeży olej i regulowane zawory w ASO Honda.

    Generalnie silnik jest bardzo cichy ale to delikatne chrobotanie mnie irytuje i najgorsze że nie wiem co to jest. Miał ktoś coś podobnego? Myślałem że to ma związek z luzami na zaworach ale byłem na regulacji i nic się nie zmieniło. Ciężko mi w sumie powiedzieć czy silnik pracuje lepiej czy gorzej po regulacji nie widze praktycznie żadnej różnicy. Wolne obroty są też dziwne czasami jak stoje na światłach to silnik ustawia się na około 800obr i czuć lekkie wibracje na kierownicy a czasami obroty ustawiają się niżej na około 600-700 i silnik pracuje jakby był zgaszony (bardzo cicho). Temperatura nie ma znaczenia. Wiadomo jak jest zimny to ma około 1300 ale to normalne.

  • #2
    Delikatnych chrobotań może być 100 rodzai,każde od czego innego,tego "na telefon" nikt nie zdiagnozuje.
    To może być na prawdę wszysto,od osłony kolektora,przez wyklepane zawiesie wydechu,po brak ciśnienia w głowicy.
    Nikt z opowiadań nie wysnuje,skoro stojąc przy aucie nie możesz określić epicentrum.Dla "ułatwienia" dodam że jak słychać wewnatrz a z wierzchu nie,to przeważnie nie jest tozwiązane z samym blokiem czy głowicą tylko osprzętem,poduchami,osłonami i wydechem.
    Postaraj się zwrócić szczególną uwagę na rzeczy bardzo zmieniające rozmiary i kształt w miarę nagrzewania.
    Osłony żarowe,wydech (potrafi odejść od linii o 2-3 cm),mocowanie dolne kata itd. bo luźny element potrafi się napiąć i robi się cicho.
    Pproś kogoś niech słucha,a sam naciśnij każdy grat z osobna ręką lub łyżką,czasem coś się niesie i daje mylne wrażenia.

    Comment


    • #3
      No właśnie z zewnątrz niby nie ale jak się podniesie mache do góry to można usłyszeć. Ten odgłos brzmi bardziej jakby coś wibrowało podobnie jakby wziąść kawałek blachy i nią wprowadzić w rezonans coś podobnego albo jakby coś sie obracało i o coś tarło nie wiem. Czasami jak ruszam i dam za mało gazu to silnik na sekunde lekko telepnie i ta blacha co jest z przodu silnika zabrzęczy ale to jest odgłos głośny i wyraźny a tamten cichutki. Wiem że ciężko to zdiagnozować przez internet ale myślałem że to się już komuś zdarzyło.

      Kiedyś w Lagunie rozleciała mi się pompa wody ale wtedy odgłos chrobotania był wyraźny i od razu było wiadomo że coś się sypnęło. Probowałem przystawiać ucho i kombinować na różne sposoby ale nie mogę określić skąd to idzie. Dodatkowo świeci mi się check ale pewnie nie ma z tym nic wspólnego. Może film nagram i by to uchwycił jak myślisz?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez damski89 Zobacz posta
        Może film nagram i by to uchwycił jak myślisz?
        Możesz spróbować,ale szanse są znikome,bo przez natłok zniekształconych dźwięków i brak możliwości określenia kierunku takie coś po prostu się nie udaje.

        Comment


        • #5
          Silnik został uruchomiony na zimno po 8 godzinnym postoju i pracował na około 1300obr/min. Ja stojąc przy otwartej masce słyszałem dosyć wyraźnie to brzdękanie/chrobotanie. Mikrofon też to uchwycił. Od 20 sekundy jest to słyszalne a w około 30 sekundzie słychać to bardzo wyraźnie na kamerze. Może uda się rzucić już jakieś podejrzenia chociaż.

          I tak chyba muszę wybrać się do mechaniora żeby to sprawdził. Mam nadzieje że to nie rozrząd/panewki bo się chyba załamie.

          Film:

          Comment


          • #6
            I jak macie pomysły? Może mnie uznajecie za wariata bo silnik normalnie pracuje?

            Gdzieś czytałem że mogą to być spręzynki od vteca? W sumie w ASO robili mi przegląd więc pewnie by mi powiedzieli że coś jest nie tak.

            Comment


            • #7
              Sprawdź pasek rozrządu, napinacz i dolną osłonę paska. Czasami pęka mocowanie i koło pasowe szoruje po osłonie.

              Comment


              • #8
                No właśnie w ASO mi powiedzieli że coś tam brakuje przy osłonie paska rozrządu nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego. Po przyłożeniu ucha do pokrywy zaworów nie słysze żadnego hałasu mam wrażenie że to od strony napędu rozrządu dochodzi może być tak jak piszesz albo jakaś pompa wody/wspomagania czy coś takiego siada.

                Czasami na zimnym po dodaniu gazu podczas jazdy zaczyna coś głośno klekotać/chrobotać jak się rozpędzam na drugim biegu. Przy otwartej masce robiłem delikatne przygazówki i nasłuchiwałem i raz jak pociągnąłem za linke od gazu to usłyszałem bardzo głośne terkotanie z silnika jak wskakiwał na obroty które ustało po 2 sekundach... Późniejsze dodawania gazu nie wywołały tego efektu ponownie. Odgłos był masakryczny jakby panewki wysiadły a przecież to niemożliwe bo by tłukło cały czas.

                Dzięki za radę na pewno będe musiał to sprawdzić. Poprzedni właściciel robił rozrząd jakieś 35 tysięcy temu jest na to papier więc uznałem że nie musze już się tam dotykać.

                Comment


                • #9
                  No to proponuję posłuchać czy nie jest to napinacz. Najlpiej będzie pozbyć się górnej części osłony,a na drugi dzień będzie ci łatwiej ocenić.
                  Teraz pomoże mu poprawne ustawienie,potem już nic,bo ten silnik i 1.4 w odróżnieniu od wszystkich poprzednich d serii jest kolizyjny.
                  To na pewno nie panewki ani pompa.
                  Na moje ucho to pas rozrządu miota napinaczem,ale niestety to tylko filmik ,więc nic pewnego.
                  Last edited by m26; 14-10-2017, 23:01.

                  Comment


                  • #10
                    Jaki masz przebieg? Mi przy 260 tys rąbnął napęd klimatyzacji. Gdzies dźwięk wydaje mi się zbliżony, ale za cholerę ocenić się nie da bo mikrofon w telefonie masz kierunkowy i do tego przetworzony cyfrowo, wiec jak już padło setki razy wróżenie z fusów. Układ klimatyzacji jest na tym samym napędzie więc technicznie masz kilka elementów które MOGĄ BYĆ PODEJRZANE ale wcale nie musza. powodzenia
                    Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

                    Comment


                    • #11
                      Możliwe że to idzie z tłumika bo jest cały skorodowany i auto głośno buczy przy przyspieszaniu wydech się trzęsie a po zatkaniu rury silnik normalnie pracuje więc są nieszczelności w układzie. Jak się podnosi maskę i odpali silnik to można czasami wyczuć zapach spalin. Jak uporam się z zaworem EGR z którym mam problem i wymienie kompletny tłumik to zobaczymy czy problem ustanie. Jak nie to będe kombinował. Coś przy hamowaniu mi też nie pasowało ale byłem w serwisie i tarcza jest zerdzewiała od wewnętrznej strony i stąd problem. Korozja nie chce się oczyścić więc wymienie niedługo tarcze z klockami i będzie git.

                      P.S Też mam wersje Es7

                      Comment

                      Working...
                      X