Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

W niskich temperaturach nie chce się uruchomić - em2 d17a8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • W niskich temperaturach nie chce się uruchomić - em2 d17a8

    Witam wszystkich
    Od początku ostatniej zimy pojawił się w civie problem z odpalaniem przy niższych temperaturach. Samochód był już chyba u 3 mechaników i nikt nie był w stanie znaleźć przyczyny.
    Generalnie sytuacja jest zależna od temperatury na zewnątrz, im niższa tym gorzej odpala, a jak były dni z naprawdę niska temperaturą to nawet nie próbowałem odpalić. Charakterystyczne jest, że jeżeli silnik już odpali i pochodzi chodziaz 2 minuty to pali na dotyk.
    Rozrząd jest ok, rozrusznik wymieniony, akumulator tak samo, ale nadal nie odpala tak jak powinien (tak przynajmniej twierdzi mechanik, bo honda nadal jest sprawdzana).
    Ktoś miał podobny problem? Już przeszukałem masę informacji na ten temat i powoli się gubie [emoji14]
    Z góry dzięki za wszelką pomoc

    Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

    Jest kategoryczny zakaz pisania w tytule wątka słów "pomocy" i "problem". Temat zmieniłem.
    Last edited by rambo7; 08-05-2017, 22:15. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Czolem. Ja miałem podobny problem z d14z6, który pojawił się nagle. Mechanicy nie dawali rady. W aucie niby wszystko ok a pali różnie. Zastosowałem preparat do czyszczenia wtryskow i układu zasilania paliwem liqui Molly (numer producenta 1971) do benzyny. Przejechałem ok 50 km i jak ręką odjal. Spróbuj tego rozwiązania może pomoże. No i jest tanie 34 PLN za środek

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      silnik uruchamiany jest na podstawie danych - informacji z różnych czujników m.in. na podstawie informacji z czujnika temp cieczy ECT. Jeśli czujnik pokazuje bzdury (np, informuje ECM że jest +18stC a faktycznie +5stC) to ECM dobiera mniejszą ilość wtryskiwanego paliwa. Dopiero jak odpalisz a dowie się z innego czujnika IAT że w dolocie jest zimne powietrze no to koryguje ustawienia i potem już odpalasz normalnie. Jeśli czujnik temp. cieczy chłodzącej jest uszkodzony to. np im zimniej tym większe błędy podaje czyli im zimniej tym mniejsza dawka paliwa, dlatego im zimniej tym gorzej.
      Spróbuj gdy będzie taka sytuacja wypiąć wtyczkę z czujnika cieczy, ECM dobierze jakąś stałą wartość i zobaczymy czy odpali łatwiej? będzie to jakaś podpowiedź co się dzieje. Oczywiście wyskoczy Check Engine, ale sie nie przejmuj za jakiś czas zniknie jak podepniesz wtyczkę. CE nie ma wpływu na pracę silnika więc możesz spokojnie jeździć.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Wlasnie zapomniałem o tym wspomnieć, czujniki temp. cieczy chłodzącej też jest wymieniony. Jeden z mechaników postawił na to, ale nie dało żadnego skutku
        Jak sprawa się nie wyjasni teraz to spróbuję ze środkiem do czyszczenia wtryskow i dam znać jaki efekt

        Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          no bo to "łatwe" wymienić bo większość mechaników to wymieniacze . Kwestia jednej istotnej rzeczy: jaki czujnik wstawił mechanik? jeśli nie oryginalny to równie dobrze możesz wsadzić tam parówkę , taki sam efekt będzie, czyli żaden. Stawiam browara jak wstawił tam OEM czujnik
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Sprawa znowu stanęła w miejscu... Panowie powiedzieli, że nie wiedzą czego to może być przyczyna, ale za to dostałem niezwykle radosną wiadomość, że mam bardzo słabą kompresję na 4 cylindrze

            Wysłane z mojego HUAWEI CAN-L11 przy użyciu Tapatalka

            Comment

            Working...
            X