Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekroczone normy spalin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekroczone normy spalin

    Witam
    Co może być zazwyczaj przyczyną, że przekroczone są norm spalin.
    Dodam tylko, że kontrolka silnika się nie zapala, a przekroczenie wyszło dzisiaj podczas badania diagnostycznego (ma być 100 a jest 120)

  • #2
    Zamieszczone przez Sodekso Zobacz posta
    (ma być 100 a jest 120)
    a czego? podaj jednostkę. ...coś podobnego? i zabrali ci dowód? ?
    Prawo w PL nie przewiduje pomiarów spalin przy badaniu technicznym, co to za nadgorliwiec?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Nie no, Podbił mi przegląd, ale powiedział że normy spalin są przekroczone. Jakie jednostki to nie wiem, bo żona pojechała na przegląd i tylko mi zakomunikowała co pan powiedział
      Dzwoniłem do gościa i w piątek podjadę sam to się dowiem o co chodzi.

      Comment


      • #4
        Masz LPG?
        Kiedy ostatnio była robiona obsługa układu zapłonowego?
        Katalizator jest na miejscu,czy jest emulator?
        Ile popija oleju to auto?
        Pomiar był robiony na silniku gorącym na maxa ,czy stałeś w kolejce aż ostygł?
        Sonda (1) lambda jest uniwersalna,czy oryginał?
        Paliwo jest z jakiejś normalnej stacji,czy z "beczki"?
        Masz jakiś skaner żeby popatrzeć co pokazują ETC i IAT ? Jeśli masz to podłącz rano popatrz przed odpaleniem silnika czy wskazania mają takie same i czy w przybliżeniu jest to porównywalne z rzeczywistością.
        Czy kontrolka CE działa normalnie,a jesli tak to czy jest obecnie aktywna?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Kiedy ostatnio była robiona obsługa układu zapłonowego?
          w 2003 są cewki zapłonowe nie ma aparatu.
          Pewnie zobaczył ładną kobietę i musiał "coś gdzieś wsadzić", wolna była tylko rura wydechowa .

          Bardzo fajny artykuł: https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-spalin/l4q07b

          wykończą nas: https://www.pb.pl/od-wrzesnia-2017-n...-diesla-810603

          "UE jest pierwszym i jedynym regionem na świecie, który wprowadza takie pewne metody pomiarów. I to nie koniec" - oświadczyła komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska.
          to ta od "sorry taki mamy klimat".
          Last edited by rambo7; 26-04-2017, 08:49.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            w 2003 są cewki zapłonowe nie ma aparatu.
            Świecie dalej zostały,a to w zasadzie one dają to że paliwo nie pali się jak trzeba,pomimo że silnik pracuje idealnie.W skrajnych przypadkach paliwo dopala się w kacie a nie silniku,to daje nadtopienie wkładu ,zgon i kod.

            Comment


            • #7
              zgadza się, ale dla tej sytuacji o której piszesz Kod przyjdzie z obszaru KAT'a. Natomiast
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Kiedy ostatnio była robiona obsługa układu zapłonowego?
              tu nie zrobi tak jak to się w aparacie robiło. OBD samo czuwa jak cewka szwankuje to będzie informacja automatycznie.
              ... swoją drogą gdyby mi moja wróciła z diagnostyki i takie rzeczy powiadała też bym się zainteresował gdzie była... .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Hehe, Widzę, że dobrze się bawicie
                Autem jeżdzę ponad 4 lata. Co rok robię przegląd LPG no i obowiązkowy przegląd diagnostyczny. Zawsze wszystko było dobrze na diagnostyce. Pierwszy raz jakieś zastrzeżenia były. Od kupna z wyjątkiem termostatu nic nie wymieniałem w aucie, bo nic się nie dzieje.
                Tak jak pisałem wyżej, w piątek podjadę do tego pana z diagnostyki i dowiem się o co kaman. Z punktu widzenia mechanika ważne jest czy te normy są przekroczone na benzynie i LPG czy tylko na LPG. HOWGH !

                Czasem, raczej rzadko i najczęściej jak zatankuje na innej stacji niż zwykle wyskakuje CHECK. Jednak zawsze znika po 1-2 dniach
                Kupiłem taki najtańszy skaner i jest to błąd PO171 Ale tak jak mówię wyskakuje bardzo rzadko. Przecież jak mi się wydaje Lambda powinna "wyłapać" złe spaliny i wyświetlić błąd.
                Last edited by rambo7; 26-04-2017, 19:37. Powód: po sobie stosuj Edycję

                Comment


                • #9
                  Błąd nie jest równoznaczny z przekroczeniem norm spalin,przekroczenie normy nie jest równoznaczne z błędem-to po pierwsze.
                  Pan z diagnostyki jest tylko urzędnikiem który wykonuje pomiar-to nie wykwalifikowany mechanik i duzo do powiedzenia na temat przyczyn miał nie będzie.
                  Zamieszczone przez Sodekso
                  Co rok robię przegląd LPG
                  Który opiewa na wielkie "G",bo na wymianie filtrów i kontroli szczelności się kończy,poza tym wczoraj bylo dobre ,a dzisiaj może jest zrąbane.

                  Zamieszczone przez Sodekso
                  błąd PO171
                  To jest już powód do tego żeby coś z tym zrobić. Auto dostaje od instalki gazowej zlą dawke gazu,wiec sonda to pokazuje a komputer robi sobie korekty czasu wtrysku do czasu az wskazanie będzie w normie,tylko ze jak przełączysz potem na benzyne,to auto pamieta korekty z czasu jak go gasiłes na gazie i stosuje je do benzyny.To jest powód przekroczenia normy,bo żeby zrobić sobie nowe korekty to trzeba pojeździć.
                  Błąd ktory masz wyskakuje równiez w sytuacji kiedy zrobienie tak wielkich korekt jest juz poza mozliwościami sprzętowymi i programowymi samochodu,co potwierdza tylko to ze gaz jest u Ciebie do bani.Albo sa źle dobrane wtryskiwacze,albo program xle skonfigurowany,ew. cos juz jest zuzyte i parametry sie rozjechały.
                  Dodatkowo takie rzeczy jak LPG,CNG ,podtlenek czy inny holzgas to jest info ktore powinno sie znaleźć w profilu,ew. na samym początku posta,bo to jest podstawa do trafnej diagnozy.

                  Zamieszczone przez Sodekso Zobacz posta
                  Z punktu widzenia mechanika ważne jest czy te normy są przekroczone na benzynie i LPG czy tylko na LPG.
                  Z punktu widzenia mechanika ważne jest do czego została stworzona glówna jednostka sterujaca,w tym przypadku benzyna,bo komputer LPG korzysta z tego co ECU benzynowe robi z odczytami czujników,czyli bazuje na sygnalach ktore podawane sa na wtryskiwacze benzynowe. To czy czasy wtrysków gazowych zostaną takie same jak benzynowych(a to jest priorytet zeby sie prawie idealnie zgadzały) jest zależne juz na samym początku od instalatora dobierajacego przekroje dysz lub wtryskiwaczy.

                  Comment


                  • #10
                    Proszę o zamknięcie tematu. Nie ma sensu kontynuować, diagnoza jest postawiona. Mam do bani instalacje LPG. Idę szukać jakiejś nowej, nie do bani

                    Comment

                    Working...
                    X