Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piski chyba z okolic silnika - pasek? czy rolki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Piski chyba z okolic silnika - pasek? czy rolki?

    Czołem

    Od jakiegoś czasu ( powiedzmy ok 3 miesiące ) słyszę piski dochodzące z przodu auta, pojawiają się zwykle podczas przyspieszania ( gwałtowniejszego ) oraz podczas skręcania. Początkowo myślałem że gdzieś obcierają wentylatory nawiewu gdyż w kabinie dźwięk nie jest głośny i wydobywa się jakby z wentylacji ( ale to pewno dlatego że wpadają tędy dźwięki z zewnątrz ). Jednak dzieje się tak także przy wyłączonym nawiewie. Rozrząd + pasek od alternatora ( czy też klimy ) wymieniany w maju 2015. Sprzęgło wymienione w październiku 2015 ( + łożyska skrzyni ). Dziwna sprawa gdyż piszczenie najsilniejsze jest przy mniejszych prędkościach, tzn np przy ruszaniu oraz podczas zakrętów, jazdy pod górkę lub z górki - jakby w momencie gdy auto nie jest w poziomie ( wiem że wychylenia podczas zakrętów i przyspieszania są małe ale wtedy właśnie się to dzieje ). Czy macie jakieś pomysły? Muszę jeszcze sprawdzić czy dzieje się tak samo na luzie czy tylko gdy auto jest na biegu.

  • #2
    Trzeba zajrzeć do paska od wspomagania, najprawdopodobniej .
    Mogą to też być poduszki poduszki mcphersona opcji jest wiele, nie podałeś nic o aucie jaki model itd, przez to ciężko odpowiedzieć .
    Ale obstawiam na pasek od wspomagania.

    Comment


    • #3
      Racja, przepraszam, VII 2004r 1,4 90km, przebieg 124000

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez drgonzo78 Zobacz posta
        Racja, przepraszam, VII 2004r 1,4 90km, przebieg 124000
        W takim razie wracamy do poprzedniej odpowiedzi . Albo poduszka albo pasek. Jak jednak okaże się że nie to to będziemy myśleć dalej

        Comment


        • #5
          Na pewno to nie pasek od wspomagania, bo w 1.4 i 1.6 jest wspomaganie elektryczne. U mnie popiskiwaly sworznie wahacza. Po ich wymianie jest cisza (wymienialem komplet tulei wahacza + sworznie).
          Było Honda Civic VII EU8 D16V1
          Jest Seat Leon Cupra R310

          Comment


          • #6
            Właśnie też sobie myślałem co to za pasek, że ten typ chyba nie ma wspomagania na pasku. Sworznie były wymieniane ok 2 lata temu i jakiś miesiąc temu byłem w warsztacie sprawdzić sztywność zawieszenia i były ok. Piszczenie najsilniejsze jest przy przyspieszaniu na 2 pierwszych biegach oraz w zakrętach w lewo. Czy to nie może być kwestia sprzęgła? Wiem że niedawno wymieniane ale może jakoś felernie zamontowali?

            Comment


            • #7
              wspomaganie jest elektryczne - to jasne. natomiast pasek owszem jest napędza on alternator i sprężarkę klimy (gdy jest załączona).
              Każdy pasek bez auto mechanizmu napinacza (sprężyny) tak jak w tej benzynie trzeba napinać wstępnie a potem (po np 1000km km) wtórnie.
              Czyli prześledź wątki: Pasek alternatora - regulacja napięcia paska alternatora
              oraz poczytaj ten wątek by nie ukręcić gwintu śruby jak jeden mechanor koledze tutaj: Śruba alternatora Honda civic 1,6 urwana śruba regulacji napięcia paska
              Pasek musisz mocniej napiąć - jest ewidentnie za lekko napięty.
              Last edited by rambo7; 10-01-2017, 11:54.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Dzięki za cenną radę, dam znać czy to pomogło. Pasek wielorowkowy był wymieniany w maju 2015 ale rzeczywiście od tego czasu nie był napinany.

                Comment

                Working...
                X