Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 olej- dolewać czy zmienić?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.6 olej- dolewać czy zmienić?

    Witam, mam do Was pytanie. Mój civic popija sobie trochę oleju. W sumie poczytałem trochę wątków o tym i nie wiem czy do dużo czy mało (zależy kogo zapytać)- jakiś 1 litr na 4tys. Właśnie rozpocząłem nową butelkę na dolewki i się zastanawiam czy zlać ten litr do końca i wymienić całkiem olej i przy okazji zerknąć czy wszystko ok czy dolewać aż do 10 tys? Pytam bo mam zalane castrol 5W30 a poprzedni właściciel lał Valvoline 5W40 i podobno nie pił oleju. Czy taka różnica gęstości może zrobić realną różnicę w apetycie na olej? Silnik ma koło 190 tys zrobione, myślę realnego przebiegu. Biorę pod uwagę, że większość robiona po autostradzie z prędkością 130-160 więc obroty były spore, ale po mieście też lubi popić a nie kręcę go jakoś specjalnie. Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez fan Zobacz posta
    Pytam bo mam zalane castrol 5W30 a poprzedni właściciel lał Valvoline 5W40 i podobno nie pił oleju. Czy taka różnica gęstości może zrobić realną różnicę w apetycie na olej?
    Bardziej od apetytu na olej zainteresuj się zażywaniem się silnika.
    Silnik pod rzadziznę ma mniejsze luzy,wydajniejszą pompę i zwiększone ciśnienie.Na mrozie jeszcze ujdzie,ale któregoś gorącego dnia ,zapuka do Ciebie któraś panewka.

    Comment


    • #3
      Jeżeli w silniku masz olej Valvoline 5W40 to taki powinieneś dolewać, jeżeli chcesz wlać inny olej to musisz zwrócić uwagę na parametry oleju i ustosunkować się do tego co jest napisane w instrukcji. 5W30 od 5W40 różni się gęstością rzędu tysięcznych po przecinku więc tu nie chodzi o gęstość, tylko lepkość, im większa lepkość oleju tym większe opory stawia olej przy płynięciu - olej o większej lepkości wolniej rozchodzi się po silniku, ale lepiej trzyma się powierzchni smarowanej. Różne oleje mają różne specyfikacje, parametry itp.. od tego jaki wlejesz olej może zależeć ilość ubytku podczas pracy.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Jeżeli w silniku masz olej Valvoline 5W40 to taki powinieneś dolewać.
        W silniku był valvoline 5W40, po kupnie wymieniałem cały olej i mechanik stwierdził, że lepszy będzie castrol 5W30, ma dobre opinie więc mu zaufałem. Główne pytanie polega na tym, czy robić dolewki aż mi się skończy olej na dolewki (na oko będzie jakieś 7-8tys od wymiany) i wymienić na 5W40 czy dokupić oleju i dolewać do 10-15tys przebiegu od wymiany? I ewentualnie co sprawdzić przy wymianie jak już auto będzie stało? Wycieków żadnych nie widać, nic nie dymi z wydechu, ogólnie bez problemów.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez fan Zobacz posta
          civic popija (...) 1 litr na 4tys.
          czyli 2L na 8tys / 3L na 12tys / 4L na 16tys.
          Z powyższego wynika że możesz spokojnie nie wymieniać oleju po 15tys. km. Twoja regularna dolewka sprawia że masz non stop świeży olej w silniku. Proponuję po 15 tys km regularnie wymieniać tylko filtr oleju.
          Zamieszczone przez fan Zobacz posta
          Czy taka różnica gęstości może zrobić realną różnicę w apetycie na olej?
          Olej to nie klej! zatem prosta odpowiedź nie powinno mieć wpływu. Kondycja silnika się liczy.
          Generalnie oba oleje co do SAE są zgodne z zaleceniami. Natomiast SAE 5W-30 Castrola to musowo masz ACEA C3 - bo nie ma innych - sprawdź. Czyli jeśli tak jest to nie lepkość ma znaczenie a to że to Eko olej do diesla z filtrem DPF - a to już nie jest zgodne z zaleceniami! Lepkość się zgadza, ale Norma stanowczo NIE! jest całkowicie niezgodna z zaleceniami producenta.
          Oleje 5W-40 zazwyczaj nie są to oleje Normy ACEA C3, dlatego bezpieczniej stosować takie, bo mniejsza możliwość nalania oleju niezgodnego. Być może to ma znaczenie w tym poborze oleju a nie klasyfikacja SAE. SAE nie ma znaczenia takiego jak zalecana Norma. SAE to warunki użytkowania - więc mechanik rozumiem to jest znawca twoich warunków jazdy? tak? on wie lepiej niż Ty w jakich warunkach temperaturowych użytkujesz auto? - wątpię.
          Więc jeśli olej jest niezgodny - no to jest niezgodny i nie ma co gadać czy lać go dalej czy nie? zdecyduj sam.
          Jeśli był Valvoline 5W-40 wszystko jedno Synpower czy MaxLife to na pewno były 100% zgodne z zaleceniami i na pewno na nim jest informacja o Normie ACEA A3/B3 i widać od razu że na Castrolu pisze co innego.
          Zatem nie Castrol jest do dupy tylko ktoś nie ma elementarnego pojęcia o tym co leje do silnika, nie czyta instrukcji i słucha mechanika, nawet jak on chciał dobrze to się facet nie zna!
          Last edited by rambo7; 28-12-2016, 12:34.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Castrol jest bardzo dobrym olejem, POD WARUNKIEM ŻE NIE ZOSTAŁ PODROBIONY

            Znam przypadki gdzie po zmianie oleju z producenta X, na Castrola, zaczęły dziać się cuda.
            Jednym z objawów był właśnie nadmierny pobór oleju. Kolejnym, kopcenie, wycieki z dziwnych miejsc, twarda praca, klepanie zaworów, korba wyszła bokiem...

            Proponuje zlać całkiem Castrola, bo może mieć już nie wiele wspólnego z olejem, wlać np właćnie Valvoline.


            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Proponuję po 15 tys km regularnie wymieniać tylko filtr oleju.
            Jestem przeciwny takim zabiegom.
            Na dnie miski może osadzać się szlam, I wtedy potrafi pięknie zatkać smok, znam również takie przypadki.

            Oczywiście wybór należy do właściciela, ja nikomu nie siedzę w kieszeni
            Last edited by Pikolo; 28-12-2016, 12:36.

            Comment


            • #7
              Masz olej na którym nie powinienieś jeździć,nie powinieneś go tam nigdy wlać.Trzydziestka nie sprawdza się w tych silnikach i tyle.Pożytek żaden,bo spalanie takie samo ,a szkód pięć razy tyle nie licząc ceny samego oleju.
              Zamieszczone przez Pikolo Zobacz posta
              twarda praca, klepanie zaworów, korba wyszła bokiem.
              Tak jak napisalem,silnik ma być stworzony pod taki olej,w przeciwnym razie nie zapewnia on odpowiednio grubej warstwy.
              Olej to nie tylko lepkość,on jest też ściśliwy i jest elementem amortyzującym uderzenia panewki o wał,tłoka o gładź itd,jak ktoś leje wodę,która ucieka bokami przez luzy montarzowe i nie jest uzupełniany w odpowiednim tempie przez wydolniejszą pompę,to sam sobie jest winien.
              Last edited by m26; 28-12-2016, 12:43.

              Comment


              • #8
                SAE 5W-30 był lany przez ASO gdy te auta wychodziły z salonu (2002 i później), jednak wtedy oleje SAE 5W-30 były to oleje stricte pro protection, o Normie ACEA A3/B3 obecnie się to zmieniło! i znaleźć olej o takim SAE wśród olejów Castrola to po prostu nie ma! Jedyne co ma Castrol to ACEA C3 a to jest kompletnie nie do tego silnika! bez względu na SAE.
                Proponuję koledze poczytać co pisze na butelce Castrola którego leje i otworzyć Instrukcję obsługi na stronie o zalecaniach Normach olejowych ... i już będzie wiedział dlaczego bierze.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  @rambo7 wygląda na to, że masz rację https://www.kolegaberlin.pl/product-...W30-1L-VW.html taki dolewam :/ Przy wymianie stwierdziłem po prostu, że mechanik zna się lepiej niż ja bo moja praca nie ma nic wspólnego z samochodami Jak widać nie ma co ufać temu panu i już nie będę korzystał z jego usług. Jak wrócę do domu po świętach olej idzie do wymiany. Valvoline będzie ok, czy są jeszcze jakieś inne godne polecenia?

                  Comment


                  • #10
                    nie chodzi o rację, obecnie spotykamy często twierdzenie że ASO nalewa olej 5W-30 z Normą ACEA C3, no bo qur...a nie ma innego na rynku i mówią że nożna ... Castrol nie robi ACEA A3 taki robi Valvolina albo Schell.
                    Można lać nadal 5W-30 jak ktoś ma zdrowy silnik ale musi zwrócić uwagę na Normę zalecaną ...dla benzyniaka! Castrol już nie robi oleju ACEA A3 dla SAE 5W-30. Koniec, nie ma .
                    Szkoda silnika na oleje SAE 5W-30, bo dziś w zdecydowanej mierze to oleje Eko i wytrzymują na nim tylko nowe auta (na razie).

                    Zamieszczone przez fan Zobacz posta
                    mechanik zna się lepiej niż ja bo moja praca nie ma nic wspólnego z samochodami Jak widać nie ma co ufać temu panu i już nie będę korzystał z jego usług.
                    tak do tego nie podchodź, nie ma co się pastwić nad mechanikiem, zakładamy że chciał dobrze. Ciebie natomiast nikt nie zwolnił od zapoznania się z Instrukcją Obsługi.
                    Następnym razem, gadasz ...panie ! to jest niezgodne ! zatem proszę mi tego gówna nie lać! pisze w instrukcji jak byk! ..pisze! zatem szanuję Pana wiedzę ..ale proszę o oliwę wyłącznie zalecaną wg instrukcji.
                    Jeszcze do tego mechanika pojechać być może będziesz musiał, proponuję nie palić mostów.
                    Wiedzę elementarną wynikającą z Instrukcji ma obowiązek znać i stosować użytkownik, to On odpowiada ostatecznie za to co się stanie w przyszłości.
                    Zamieszczone przez fan Zobacz posta
                    czy są jeszcze jakieś inne godne polecenia?
                    polecenia godne są wszystkie takie które spełniają kryteria zawarte w Instrukcji .
                    Mimo ze na tym oleju napisano że jest również do silników benzynowych, ale nie używaj takich. Jak mówię nowe auto póki nowe wytrzyma (na razie) natomiast Norma C3 jest wymyślona - dedykowana - zalecana - i przeznaczona stricte do silników diesla z DPF.
                    Last edited by rambo7; 28-12-2016, 13:01.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez fan Zobacz posta
                      Valvoline będzie ok, czy są jeszcze jakieś inne godne polecenia?
                      Trochę marek jeszcze jest co robi oleje o specyfikacji ACEA A3, wspomniany Valvoline, czy LM, Motul, Shell, Lotos, Mobil1, trzeba popatrzeć na stronach producentów, sprawdzić parametry, ceny i wybrać. Szukaj oleju o wysokiej temperaturze zapłonu to może mniej silnik będzie ci go brał. Jest taki parametr Noack mówiący o odparowalności oleju, im niższy tym lepiej, ale nie wszyscy producenci umieszczają ten parametr na swoich kartach.
                      Last edited by Grzechu; 28-12-2016, 13:07.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Dziękuję wszystkim za szybkie uzupełnienie mojej niewiedzy Od razu zapytam: czy jak zmienię olej, a pobór utrzyma się na podobnym poziomie to się martwić czy dolewać i jeździć? A i możecie polecić jakiś dobry sklep w necie gdzie nie sprzedają podrabianych olei
                        Last edited by fan; 28-12-2016, 13:30.

                        Comment


                        • #13
                          Dolewać i jeździć. Nic z tym już nie zrobisz, jedynie remont silnika pomoże, albo wymiana całego na jakąś używkę. Odnośnie tego "gdzie kupić" jeśli zdecydujesz się już na konkretną markę to zazwyczaj na stronie jest też zakładka typu "gdzie kupić", "punkty sprzedaży" itp... tam szukaj w swojej okolicy, albo bezpośrednio przez sklep internetowy ( czasem dany producent ma swój oficjalny sklep w sieci ).
                          Last edited by Grzechu; 28-12-2016, 13:37.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            jedynie remont silnika pomoże
                            Nie wiem jaka jest przyczyna brania oleju w tym silniku. Co jest jego bolączką, owal tulei, pierścienie, tłoki... ?

                            Na zapieczone pierścienie zbierające, są zabiegi które mogą pomóc.

                            Jednym z nich jest, zrobienie płukanki przed wymiana oleju.
                            Drugim, można wykręcić świece i podlewać środkiem rozpuszczającym nagar, np naftą

                            Zaznaczam, to możliwości rozruszania pierścieni. Nie pomogą w przypadku wyrobienia rowków w tłokach, bądź jajowatych cylindrów.
                            Last edited by Pikolo; 28-12-2016, 19:59.

                            Comment


                            • #15
                              poprzedni właściciel udzielił informacji że silnik na oleju zgodnym z zaleceniami nie brał oleju (domniemać należy że przynajmniej brał mniej).
                              W pierwszej kolejności zmień olej, na zgodny z zaleceniami.
                              Rozważ od razu cenowo/kosztowo co będziesz dolewał gdy trzeba będzie dolewać.
                              Jeśli wybierzesz olej o lepkości SAE 5W-40 ACEA A3 (taki jaki był) to masz tu test oleju:
                              Garażowe Testy Olejowe.
                              i wynika z nich że mieszanie olejów zgodnych parametrami jest dopuszczalne.
                              Jeśli jednak po jakimś czasie okaże się że nadal bierze to musisz uznać że taki jest stan (kondycja) silnika. Jeśli stosowany był olej dobrej klasy a wynika z przekazanej Ci wiedzy poprzednika że takie właśnie były, to żadna płukanka tu nie pomoże, silnik ma swój przebieg i jest naturalnie zużyty. Płukanki nie odbudują startych pierścieni.
                              Remont silnika wcale nie musi dać oczekiwanych efektów:
                              Remont silnika Civic 1,4 VII gen
                              przeczytaj wątek i zobacz ile kolega wydał kasy i do jakich doszedł na koniec wniosków .
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X