Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kłopoty z odpalaniem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kłopoty z odpalaniem.

    Witam. Od kiedy zrobiło się zimno mam kłopoty z odpalaniem zimnego civica. Wcześniej miałem tak , że rozrusznik zrobił np 2 obroty i auto odpalalo a teraz czasami odpala odrazu a czasami trzeba zakręcić dłużej. Jest też tak czasami że jak krece rozrusznikiem to wygląda jakby zapalił po czym przygasa i nagle wchodzi na obroty. Takie dziwne zjawisko. Co może być nie tak? Może ktoś miał podobnie?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  • #2
    Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
    Co może być nie tak?
    Zima nadchodzi. Zacznij od zatankowania dobrego paliwa po sam korek. Ludzie zapominają, że przy istotnych dobowych zmianach temperatury woda wykrapla się nie tylko na szybach. Również w baku i jako cięższa chętnie daje się zasysać z dna baku.
    W nowych silnikach nie jest to najlepszy pomysł, ale ja mając taki problem szybko wlałbym do baku minimum 0,5l ( na pełen bak nawet litr) niebieskiego denaturatu. Tylko nie dolewać go po zatankowaniu samochodu, a przed. Wlać i wtedy króciec dystrybutora do wlewu, aby rozprowadzić go wirującym paliwem.

    Comment


    • #3
      ja tankuję tylko shell v power więc paliwko chyba dobre. Zeszłej zimy nie miałem takich problemów i nawet przy dużych mrozach autko paliło odrazu.

      Comment


      • #4
        a ile tego paliwa jest w baku zanim jedziesz na CPN/?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Staram się nigdy nie schodzić poniżej 1/4 baku. Robię tak od kiedy mam auto. Zresztą posiadam tez peugeota 306 i tam praktycznie do zapalenia rezerwy wyjeżdżam paliwo a auto odpala zawsze ok. Wydaje mi się, że gdzieś indziej jest problem i myślałem, ze ktoś może już to przerabiał?!

          Comment


          • #6
            szanowni użytkownicy forum. Proszę o pomoc w temacie bo nadal nic. Auto czasami odpala odrazu czasami nie i nadal nie rozwiązałem problemu. gdzie szukać?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
              to wygląda jakby zapalił po czym przygasa i nagle wchodzi na obroty
              sądzę że w tej treści się kryje problem, przygasa po odpaleniu - no to czegoś mu brakuje, albo powietrza, albo paliwa, albo czegoś ma za dużo np. lewe powietrze w przepustnicy a może któryś z czujników IAT temp. powietrza dolotowego albo czujnik temp cieczy chłodzącej?
              Co tam było grzebane rok temu? (lub ostatnio).
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                ostatnio wymieniana była przepustnica, ale przed jej wymianą było podobnie. Cały problem rozpoczął się jak pisałem jak zrobiło się zimno - jesienią 2016 ( w tym czasie nic nie grzebałem w aucie). Ostatnio wymiana świec była i regulacja zaworów. Sprawdzałem też błędy , ale przy pomocy interfejsu elm , ktory łączy sie przez blutooth z androidem. Programy, którymi sprawdzałem - sdprog, torque i dashcommand - pokazały zero błędów. Jak sprawdzić, czy któryś z czujników IAT temp. powietrza dolotowego albo czujnik temp cieczy chłodzącej jest niesprawny? i gdzie je zlokalizować?

                Comment


                • #9
                  na jednym z forów jego użytkownik napisał mi , że przyczyną moich kłopotów z odpalaniem może być przekaźnik pompy paliwa ( ponoć w starszych modelach V i VI gen były takie przypadki). Co o tym myślicie? Gdzie taki przekaźnik jest zlokalizowany? I jak zdiagnozować, że to rzeczywiście on?

                  Comment


                  • #10
                    Znajdź na sieci lub tu na forum manual ( książka serwisowa) do swojej hanki. Tam będziesz miał pokazane gdzie szukać przekaźnika oraz jak go diagnozować.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                      przyczyną moich kłopotów z odpalaniem może być przekaźnik pompy paliwa
                      nie, nie bardzo. Ktoś tam coś podpowiada ale nie bardzo się orientuje. Przekaźnik pompy paliwa szwankuje przy rozgrzanym silniku. Czyli, odpalasz auto zimne zawsze normalnie, bez żadnego problemu, jedziesz i np po 20km tankujesz na stacji, próbujesz uruchomić silnik i... dupa. Jak odczekasz odpowiednio długo to znowu odpali i tak w kółko.
                      Ty nie masz takich problemów, twój silnik
                      Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                      Od kiedy zrobiło się zimno mam kłopoty z odpalaniem zimnego civica.
                      ten wpis świadczy że to nie jest przekaźnik pompy.

                      Skup sięna tym co było napisane nie szukaj problemów tam gdzie ich nie ma!
                      Pytałem co było robione ostatnio? Pisałeś:
                      Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                      ostatnio wymieniana była przepustnica
                      wiem że grzebałeś i czujesz że przepustnica jest zrobiona.
                      ale jeśli jesr tak:
                      Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                      jak krece rozrusznikiem to wygląda jakby zapalił po czym przygasa i nagle wchodzi na obroty.
                      to nie jest zrobiona! rozumiesz? nie jest! - to są objawy wprost mówiące - problem w przepustnicy!
                      Więc mówię! to jest przepustnica ...nadal!
                      to nie jest przekaźnik paliwa ani żaden inny obszar!
                      Last edited by rambo7; 13-04-2017, 08:02.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        ale przepustnica wymieniana niedawno a problem zaczął się na jesieni jak tylko zimno się zrobilo

                        Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          czyżby?
                          Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                          ostatnio wymieniana była przepustnica, ale przed jej wymianą było podobnie.
                          więc było wcześniej...
                          Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                          Od kiedy zrobiło się zimno mam kłopoty z odpalaniem zimnego civica
                          przepustnica.
                          Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                          ostatnio wymieniana była przepustnica, ale przed jej wymianą było podobnie
                          przepustnica.
                          Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                          to wygląda jakby zapalił po czym przygasa i nagle wchodzi na obroty
                          prezpustnica.
                          3:0 dla przepustnicy.
                          Zastanów się nad tymi wpisami jeszcze raz. Wszystkie rzeczy które wypisałeś mają bezpośredni związek z przepustnicą.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            To co mam zrobić? Jakieś propozycje?

                            Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              najwięcej mówi 4-ty cytat, ciężko odpala..... a jak odpali, to klęka z obrotami i się podnosi. To jest coś nie tak z zmieszaną paliwowo-powietrzną. Wyraźnie z tego opisu wynika że zanim zapanują warunki podciśnieniowe w przepustnicy klękają obroty a potem się podnoszą. Czyli zanim zacznie być dawkowane prawidłowo powietrze coś go przydusza.
                              Jak by był problem z paliwem to byłby w ogóle problem z odpaleniem.
                              Silnik odpala, ale widać że ma niestabilne warunki dozowania powietrza.
                              Niestety, przepustnicę kupiłeś używaną? jej stan jest niewiadomą. Kolejna sprawa to uszczelki przepustnicy i silniczek krokowy - tu wszystko musi być szczelne.
                              Poszukałbym kogoś kto się zajmie sprawdzeniem całego układu przepustnicy i obszaru dozowania mieszanki.
                              Trudno mi napisać co konkretnie zrobić. Trzeba rozebrać i złożyć jednocześnie wiedział co i jak ma być ustawione.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X