Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładka d16v1 na k20a3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekładka d16v1 na k20a3

    Chciałbym wykonać przekładkę silnika z wersji type-s i mam kilka pytań dla osób choć odrobinkę znających temat.

    I.
    Podzielę wątek na dwie odrębne sprawy ale zacznę od pytań:
    1)Czy silnik d16v1 można jakoś w miarę łatwy sposób podciągnąć do ok 160-180 km??
    2)Czy jednak kwota przekładki na k20a3 będzie tańsza?

    II.
    Przekładka silnika z d16v1 na k20a2. Tak wiem na starcie kilka osób może mi doradzić by po prostu sprzedać hanie za 8-10k i dołożyć te 5-7k i kupić już wersje z silnikiem k20a3 tempomatem ect.
    Jednak sprawa nie jest taka prosta jakby się wydawała. Jako że nie mogę sprzedać samochodu sprawa mentalna jak i prawna, oraz za dużo mnie już ten samochód czasu i serca kosztował. To to odpada.
    Jakbym się zdecydował na przekładkę to czy idzie ogarnąć temat tempomatu żeby zamontować? Czy raczej cięższa sprawa? (rozważam też kupić angola na przekładkę).
    Jest kilka silników niby ze wszystkim na alledrogo olxach i innych tego typu portalach zakupowych gdzie się ogłaszają że przekładka tj przełożenie silnika, skrzyni i innych badziewi to do 6-8k się zmieszczę. Ile w tym prawdy nie wiem. Oraz loteria w jakim stanie będzie silnik, pół osie, skrzynia ect.

    Więc pytanie czy jest sens się w to pchać? Proszę o jakieś wskazówki, rady, czy ktoś coś podobnego robił, czy po prostu odradzacie tego typu modyfikacji.

    Pozdrawiam:Marcin.

  • #2
    Zamieszczone przez LordMesek Zobacz posta
    1)Czy silnik d16v1 można jakoś w miarę łatwy sposób podciągnąć do ok 160-180 km??
    Oczywiście, że nie Tylko doładowaniem, a doładowywanie seryjnie N/A silnika to niezła rzeźba i marna trwałość, im nowszego tym bardziej. Łatwiej przekładka... ale z przekładką...

    Zamieszczone przez LordMesek Zobacz posta
    po prostu odradzacie tego typu modyfikacji
    Absolutnie tak!!! Za cenę i zachód za przekładką możesz kupić nie tylko Type S, ale nawet Type R EP3. Pamiętaj, że auto to nie tylko silnik. Z nim wiąże się przełożenie całego ukladu napędowego - skrzyni, dyfra, zawieszenia silnika, półosi, etc. oraz masy elektroniki (i ktoś musi to ogarnąć, żeby poprawek było chociaż mniej niż 20...). Będziesz miał zaraz za słabe do hamulce. A potem okaże się, że sztywność nadwozia nie nadąża za mocą i tak bez końca. Absolutnie nieopłacalne przy takich sumach. Jakbyś restaurował klasycznego Mustanga i miał dobrą budę V6 a chciał silnik V8 i aut po restauracji warte sześciocyfrową sumę, albo robił BMW E30 na V8ce do driftu, to tak, to się trzyma kupy. Ale przekładka jak w temacie - sorry, ale to dla mnie kompletny idiotyzm, jak CTR EP3 jest za taki bezcen jak dzisiaj - w dużo lepszych cenach już nie będzie

    Zamieszczone przez LordMesek Zobacz posta
    do 6-8k się zmieszczę. Ile w tym prawdy nie wiem. Oraz loteria w jakim stanie będzie silnik, pół osie, skrzynia ect.
    Powiedzmy, że na start rezerwowałbym 2x tyle... jak sam widzisz, łatwo dojść do wniosku napisanego wyżej... Brutalna prawda jest taka: Twoje auto nie ma potencjału do podnoszenia mocy, to klasyczny dupowóz pełniący inne funkcje. Jak Ci nie wystarcza, nie niszcz go, kup takie, które ma w tym kierunku możliwości (EP3 albo prawie cokolwiek na turbinie).
    Last edited by Alix; 14-11-2016, 18:29.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
      Oczywiście, że nie Tylko doładowaniem, a doładowywanie seryjnie N/A silnika to niezła rzeźba i marna trwałość
      Zrobi jak się uprze,tylko że rozleci się jeszcze szybciej,bo moc jest ,ale dopiero na końcu obrtomierza
      Żeby powiększyć stadninę w N/A ,trzeba się też bardzo napracować,włożyć kasy i również nie liczyć na to że będzie wieczne.
      Alix tu dobrze szacuje,jeśli robisz to dla mocy,a nie dla satysfakcji z jej uzyskania,to odpuść.Jeżeli smary po łokcie i setki godzin wyrzeczeń to nie Twój świat,to będzie to jedynie droga przez mękę.

      Comment


      • #4
        Przekłada d16v1 na k-serie polega na tym samym co w em2 z d17 na k serie. Koszt nie jest jakiś wysoki... może nawet wyjść na zero jaj robisz sam, i wszystkie graty, karoserie silnik stary, sprzedaż. Ja swoją em2 na k20a1 przekladalem w wolnym czasie 2-3miesiące. Ale w kilka osób i siedząc przy tym od rana do wieczora max 2tyg.

        Comment


        • #5
          Najlepiej kupić drugi samochód
          Co potrzeba zrobić
          Jeśli k20a1/2 to sonda waskopasmowa i inaczej pierwsza sondę podlsczysz czyt. łatwiej.
          Jeżeli k20a3 to sonda szerokopasmowa af i tu już trochę inaczej na przekazniku.
          Jeśli chodzi o przekładke silnika
          -odkrecasz wózek/sanki z silnikiem ze skrzynia, hamulcami, amorami, zawieszeniem
          - robisz tak w jednym i drugim samochodzie potem zamieniasz karoserie.
          Ale najpierw trzeba w jednej i drugiej rozwiercic mocowania prawej i lewej poduszki bo k-seria ma z innej strony skrzynię. Wtedy wspawujesz mocowania na swoje podluznice
          Następnie przymiarka, kilka spawow jak mają być łapy i spawasz....
          następnie wiązka w kabinie, to kilka przewodów miejscami przełożyć w kostce c101,
          do tego dołożyć termo włącznik chłodnicy,
          eld-ale nie potrzeba,
          no i ta sonda ale zależy jaki silnik.
          Do tego przekladasz stacyjke z kluczykiem, skrzynkę bsi, i komputer
          Następnie linki z shifterboxem, linka gazu, przewód do wysprzeglika,
          Przespawac dodatkowo mocowanie akumulatora i przedłużyć kable do akumulatora
          Przewód do wspomagania zrobić u kowala nowy i zamontować pod tą maglownice pompę, albo przełożyć od Type r albo Type s wspomaganie elektryczne
          Przekładając wózek z kompletem silnik skrzynia zawieszenie odrazu przekladasz z hamulcami więc też tyle możesz sobie przełożyć.

          Comment


          • #6
            Slowem... wielka rzeźba... Bez urazy, ale nie wiem czy chciałbym takim pospawanym skladakiem jeździć, a już szczególnie szaleć poza torem ze względów bezpieczeństwa - niech no któryś z tych garażowych spawów puści...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Swap to rzeźba i zawsze jakiś problem. Żaden szanujący się mechanik nie będzie naprawiał takiego samochodu - "Paaaanie, bo to już kombinowane to ja tego nie robię". To jedno. Ale pozostaje drugie czyli odsprzedaż samochodu. Masz samochód obecnie za ok 12-14 tyś zł. Wsadzisz 10 tyś zł. Nikt z pocałowaniem 4ech liter nie weźmie go od Ciebie za rok za nawet 13tyś zł. I będziesz go sprzedawał pół roku. A w międzyczasie każde ep3 Cię zrobi na każdym biegu jak dziadka w golfie 1.4.
              Skoro stać Cię na swap to i stać Cię na sprzedaż tego samochodu i kupno ep3.
              Modziłem d16v1 w n/a i to był katastrofalny błąd. Do dziś tego żałuję no ale mam nauczkę na dłuuuuuugi czas

              Comment


              • #8
                Spawania są tylko boczne mocowania silnika, które tylko trzymają silnik żeby się nie wychylal na boki. Cały ciężar jest na sankach/wózku, a to się przekłada z dawcy.
                Oryginalne mocowania poduszek nie są wcale mocno zespolone z karoseria. Są punktowo przylutowane. Te głębiej się rozwierca ale te z brzegu przecinakiem pójdą. To tylko tyle z większych przeróbek.
                Całą resztą jest z dawcy sanki z zawieszeniem, hamulce, zwrotnice, półosie itp. U mnie swap w em2 wyszedł na zero... przy okazji mam dużo nowych części. Kompletny wydech 2.5' chlodnice, paski, itp.
                Patrząc na ceny em2 każdy wie że siedzi tam d17 ale jak jest jakiś z k20 schodzi dwa razy szybciej. (Tu rozmawiałem z osobami które miały i sprzedały ) ale em2 to inny samochód tu nie było dużej gamy silników do wyboru. W twoim modelu oferowali dużo więcej więc jak ktoś będzie miał do wyboru EP3 a coś ze swapem to wybierze EP3. Choć na na ckp było EP2 z k20a1, swapa robiony samemu i poszło w tydzień, nie wiem za ile nie pytałem

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                  Żaden szanujący się mechanik nie będzie naprawiał takiego samochodu - "Paaaanie, bo to już kombinowane to ja tego nie robię".
                  Szanujący się "mechanik" podejmie wyzwanie
                  Pewnie że oryginał lepszy ,ale jak trza to trza.

                  Comment


                  • #10
                    No nie bardzo. Mówię o moich doświadczeniach akurat z przerabianym silnikiem. I serio "ja bym to zrobił ale tu już było kombinowane". Może Ty trafiłeś na ambitnych co lubią zagadki rozwiązywać

                    Comment


                    • #11
                      Ja akurat z tej grupy co rozwiązywała
                      Zawsze to rozrywka,a nie cały tydzień jakieś rozrządy we flocie bo jedziesz taśmowo,albo 2 taczki alarmów,czy inne nudne,powterzające się zajęcia -przychodzi zima to rozruszniki,alternatory,zamki
                      idzie wiosna,to heble zawias
                      lato klimy ,zarżnięte silniki itd a nietypowe roboty to rodzynek

                      Comment


                      • #12
                        Ale przecież to normalny silnik skrzynia i inne podzespoły.
                        Idę do sklepu i wiem że przód mam stream/EP3/RSX i mówię potrzebna mi końcówka drazka, czy pasek czy uszczelka. Druga sprawa wszystko robię sam więc po co mam oddawać mechanikowi? Chyba że bym silnik miał do rozłożenia na pół i złożyć ale wtedy kupuje słupek k24a3 za ~2tys do tego walki k20a2 ~1tys występować na jakimś kompie 1-2tys i 250-270km. Lepiej to wyjdzie jakby padł mi ten. Teraz mi wejdzie każda k-seria. W Civicach VII w d-seri nie ma co wybierać i modzić w N/A.
                        Tako samochód sprawuje się identycznie jak przed swapem. Powiem tak że nawet lepiej bo jest dużo sztywniejszy na grubym stablizatorze, i amorach od streama.
                        A na tor- oczywiscie, chyba nie widzieliście co po torach jeździ. Ludzie kombinują nie od dziś z silnikami nie tylko w hondach, ale vw, audi, lexus, bmw,itp też spawaja łapy itp i te samochody jeżdżą w rajdach, na torach, w driftach...
                        Jak się zrobi jak należy to przeżyje takie spawanie samochód... u mnie wszystko spawane w oryginalnych miejscach, wytrawione spawy, pomalowane, zabezpieczone przed korozja, dodatkowo wyczyściłem korozję tam gdzie była wcześniej...

                        Comment


                        • #13
                          Ja tam jestem za modami,spawami i swapami,o ile oczywiście robione jest zgodnie ze sztuką.Sam mam Frankensteina i sobie chwalę.
                          Jak ktoś lubi i potrafi to dlaczego nie,ale tylko wtedy,bo inaczej nawet niech nie zaczyna,bo klejne fane auto może skończyć pod płotem.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Jak ktoś lubi i potrafi to dlaczego nie,ale tylko wtedy,bo inaczej nawet niech nie zaczyna,bo klejne fane auto może skończyć pod płotem.
                            x2
                            Właśnie w tym problem że za dużo się już naoglądałem "pomników" i rozbebeszonych rupieci co stoją i się kurzą przez kilka lat. A podczas rozmowy z właścicielem widzę w jego oku błysk i opowiada plany, snuje wizje. Na pytanie: "Miszczu a kiedy to to będzie jeździć?" zwykle para uchodzi z płuc bo on sam zwykle nie ma czasu na sen a co dopiero na grzebanie przy "projekcie".
                            Poza tym sporo też takich rzeźb widziałem, akurat to forumowe histerie, że do miesiąca po swapie auto stało już na giełdzie :/

                            Comment

                            Working...
                            X