Dzis w drodze powrotnej do domu, coś mi zaczęło stukać. A parę dni do tyłu założyłem nową instalację gazowa- redaktor kme wtryski baracuda itp. Jak najwyższa półka. Rozrząd kompletny nowy parę tys.km temu zawory regulowane tuż przed gazem. Po trasie około 500KM coś zaczęło stukać. Otworzyłem maskę i zauważyłem odpiety wtrysk. I głównie przez nie uwagę raczej... gazownik nie podpiol mi wtrysku. Znaczy podpioł ale, nie w cisnął i wyskoczył.. z tego co z nim rozmawiałem przez telefon to wtrysk nie pracował i nie podawał gazu, czyli tłok chodził bez spalania. Dodam że jechałem autostradą dość szybko i stukać zaczęło na zjeździe. Na szybko co zdjąłem pokrywę nic się nie urwało. Panewki raczej nie bo by klekotala ciągle a tu tylko przy dodaniu gazu. Albo któryś zawór albo stworzeń tłoka. Co gorsze głowica pęknięta.... a to filmik. Może ktoś coś podpowie przed rozpoczęciem rozbierania https://youtu.be/URgAjp5MDI4
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
D17A9 cos zaczelo stukac..
Collapse
X
-
Panewka raz jeszcze 7gen EM2 D17A9
podepne sieu mnie na 99% panewka...
Civic 7gen Coupe EM2 D17A9, 1:30 silnik powiedział, że byłem zbyt okrutny...
Tak się złożyło, że wyjechałem i nie mam na miejscu speca od Hond... a sam się też nie orientuję co ile zachodu pochłania, wg mojej znikomej wiedzy opcji jest kilka:
- drugie D17 - całe, sam dół, bądź drugie auto na dawce (choć w tym wypadku również nie wiem, czy lepiej blok, czy całość)
- robienie tego, co jest. wymiana wału i panewek? (brak wiedzy)
- k20 lub coś innego co podchodzi (brak wiedzy), raczej tylko kupując drugie auto, bo jak wezmę sam silnik z osprzętem albo i ze skrzynią jeszcze to potem co chwilę jakichś dupereli może brakować i czy "standardowy" mechanik podoła?
dla porownania praca mojego silnika "po"... https://www.youtube.com/watch?v=hnPJH2RGUHY, nic innego jak panewki, co?Last edited by marrccin; 20-07-2016, 23:56.
-
Tak u ciebie to panewka. U mnie jeszcze nie wiem. Jechalem po autostradzie miałem mniej niż pół stan oleju. Olej motul xcess przejechanie około 9tys na tym oleju. Jak zjezdzalem slimakiem we włocławku to zaczęło stukać. Olej poszedł na zakręcie na bok i możliwe że przytarlo. Mi nie gasl, nie świeciło się smarowanie. Na wolnych nie stuka. Silnik rozbieram jutro i zobaczę. Rozmawiałem z kilkoma osobami które rozkładaja silniki i jest szansa że tylko mi wywaliło panewke i nie ma rys wał. Przez to że na równych obrotach nie stuka tylko po przegazowaniu jak silnik ma obciążenie. U mnie jak zastukalo odrazu zgasilem. Jeśli chodzi o naprawę obecnego to tak:
- najtaniej używany wał nominal 500zl, nowe panewki 300 o ile tylko na korbie...
- druga opcja. Zrobić mocny słupek żeby coś później modzić. wał używany 500zł, panewki king race komplet korbowod i główne około 500 zł, nie znam dokładnie ceny. Nowe pierścienie około 200zl. Uszczelniacze zaworów około150zł, uszczelka pod głowicę około 150zl i planowanie glowicy plus robota
Opcja trzecia kupuje streama z irl mój brat ma teścia w irl. Cena około 3tys z przyprowadzeniem
Do swapa żeby zrobić potrzebne kompletny silnik i skrzynia, sanki, mocowania, poduszki, wiązka silnikowa, komp stacyjka z kluczykiem i skrzynka bezpiecz. z imo. Chyba że ktoś ci przeprogramuje kompa pod twoje kluczyki, linki biegów. Jest duży plus z tym że w streamie wychodziły te same silniki d17a2/9 co w em2 nawet licznik jest niemal identyczny. Więc buda streama jest przystosowana do d17 i k20. Wystarczy tylko kupić streama z k20 i te różnice przenieść do em2
Trzeba przerobić z grubszych rzeczy.
-wydłużyć wiązkę silnikowa. Puścić czujnik eld blisko wiązki brzezpiecznikow, bo inaczej lądowanie się będzie świecić.
-wyciąć ze streama mocowania boczne poduszek i przespawac je do em2, bo w k20 jest skrzynia z innej strony i poduszki jakby trzeba zamienić miejscami z lewej na prawą.. chyba że cię stać na dedykowane poduszki/łapy to nic nie trzeba przerabiać
- przełożyć sanki ze streama z zawieszeniem, przegubami z polosiami, zwrotnicami, tarczami 282 mm, wtedy rozstaw 5x114.3, (grubszy stabilizator) i odrazu tył też na 282mm
- przełożyć linki biegów bo wypadają z innej strony i skrócić przewód hydrauliczny od sprzęgła
-zrobić mocowanie dość wysoko zbiorniczka wspomagania bo inaczej pompa daje słabe ciśnienie
- przenieść akumulator
-podłączyć napełnić klima o ile rurki będą pasować długością
-wydech od k20
Dużo pracy ale efekt lepszy niż d17. Jak rozbiorę będę widział czy to panewka na 100%. Myślę że jutro rozbiorę a jak nie to w weekend. Pracuje teraz dłużej bo już zaplanowałam sobie urlop nad morze.... i Morza nie będzie. Jeśli u mnie panewka i wał porysowany to swap na k20. U mnie jak sprawdziłem olej zero opilkow że zmielonej panewki. W sensie jakbyś brokatu dosypal... u ciebie stuka ciągle czyli panewke obrucilo, zamknął się kanał olejowy i nie ma smarowania, więc wał najpewniej porysowany, możliwe że nawet pokrzywiony przez odpalenie z biegu. U mnie na równych obrotach jest cicho więc smarowanie jest, nie obrucilo tylko wyklepalo możliwe że wał ok.
Ja swapa będę robił z bratem. Brata hobby motoryzacja. Miał Hondy przekladal silniki kolektory itp teraz ma corolle z 2zz-ge. Jeśli jest cały komplet to nawet skomplikowany silnik podlaczysz na podłodze i go uruchmisz. Właśnie brat mi pokazał na yt jak 2zz-ge uruchamiaja na podlodze. Cała wiązka akumulator i trochę paliwa i palił. Kwestia tu zrobić żeby i błędy się nie świeciły, więc jak coś poleci to kolega elektronik samochodowy pomoze
Comment
-
Czytając o zmianach k20 to chyba teraz nie dla mnie, nie znajdę nikogo, kto da rade...
Póki co czekam na wycenę remontu silnika w poniedziałek powinienem już wiedzieć ile może wynieść. Normalnie bym się nie zastanawiał i wziął drugie auto, ale... mam kilka rzeczy, których przełożenie było by tak kosztowne jak zamiana silnika jeśli nie więcej :/ wszystkie tarcze, rozrząd, lekki zamach, sprzęgło, zawias... + w moim mam zakonserwowane podwozie + wnętrze skóra... jeśli bym miał garaż mógłbym sobie dłubać przez dwa tygodnie, ale na ulicy niewykonalne...
a tak jeszcze widząc, że się znasz na mechanice 100x bardziej niż ja... co zaważyło na tym, że silnik powiedział dość? olej millers 5w50 zalany pod górną kropkę.
Comment
-
D17 ma dosc wąskie panewki na korbowodzie. Na to składa się kilka przyczyn. Mam porównanie d16y7 ma dużo szersze panewki. A rozkladalem taki silnik
Wąskie panewki - mniejsze rozłożenie ciśnienia oleju.
Pompa oleju w civicach raczej ok daję rade..
Olej jak jest rozgrzany do ponad 100c to jego właściwości marnieja... tym bardziej jak zrobisz na nim ostrej jazdy z 8 tys KM to właściwości przy danych temp. Na pół do świeżego oleju. Obstawiam tu bardziej przegzanie silnika jak u ciebie tak i u mnie. Ja po autostradzie dawałem przez 15minut około 220... u ciebie też zastukalo po zakręcie.. do d17 wchodzi 3.4 oleju. Miałem mniej niż pół około 0.6ł mniej to już mamy 2.8 l do tego jak silnik chodzi to litr krąży w układzie. A jak jeszcze jedziesz na vtecu a vtec jest zasilany ciśnieniem oleju.. więc w misce miałem trochę ponad litr. Wchodząc ostro w zakręt jak i ty... olej leci na bok w tym momencie smok zaciąga powietrza nie idzie smarowanie i przyciera a tym bardziej na tak rozgrzanym silniku. Olej nie tylko smaruje ale też chłodzi. Więc jak jest go więcej w układzie lepiej odprowadzi temperaturę z takich panewek itp. W silniku są elementy które są chłodzone olejem np panewki przecież płyn chłodnicy nie ma tam kanalow, tylko głowicy. Po rozebraniu mojego- panewka na pierwszym cylindrze. Wał porysowany. Rozkrecilem resztę i ten silnik dużo by nie wytrzymał wszystkie panewki żółte już na końcu żywotu. Jak już się zdecydowałeś na remont to drożej wyjdzie niż k20. I nie masz tak twardego silnika jak k20. Jeśli remont to mocniejsze panewki. I nie wiem czy ten olej to dobry wybór przy ciasnym silniku. 5W50 gorzej płynie od 5w40 więc też gorzej odprowadza temperaturę. Jak masz wskaźnik temp. oleju zalej raz nawet Milesa 5w40 i 5w50 i zobacz który szybciej osiąga temp robocza i który do wyższej się nagrzewa. Lepszy będzie najpewniej 5w40 a jak wybierzesz ten na pao i estrach nie zerwie tak szybko filmu olejowego.
Ja zdecydowałem się na swapa. Streama kupuje w Polsce po dogadaniu się z ogłoszenia za prawie 3tys. Wkładam silnik. Swój sprzedaje na części i streama na części blacharskie. I wychodZę na zero. Jak nie masz gdzie to w Warszawie ps garage robi to za3 tys. k20a1/3 ma 156/160 KM i 188/190 nm ciężko będziesz miał dojechać nawet do takiej stock em2 k20 dlubnietym d17a9 przelotem i ssacym od y8
Jak remont to rób pokolei jak pisałem wyżej w poście i lej dobry olej. Stan sprawdzaj, i lepiej jak stan milimetr nad. Jak ostra jazda to zmiana nawet po 7tys no i lepiej nie przegrzewac tego silnika albo zamontuj sobie dodatkowo jakaś chlodnice oleju wtedy też więcej oleju wlejesz.
Comment
-
Zamieszczone przez Maniek_007 Zobacz postaJak już się zdecydowałeś na remont to drożej wyjdzie niż k20.
I nie masz tak twardego silnika jak k20.
Jeśli remont to mocniejsze panewki.
I nie wiem czy ten olej to dobry wybór przy ciasnym silniku. 5W50 gorzej płynie od 5w40 więc też gorzej odprowadza temperaturę. Jak masz wskaźnik temp. oleju zalej raz nawet Milesa 5w40 i 5w50 i zobacz który szybciej osiąga temp robocza i który do wyższej się nagrzewa. Lepszy będzie najpewniej 5w40 a jak wybierzesz ten na pao i estrach nie zerwie tak szybko filmu olejowego.powyzej 100st (prawdopodobnie olej mian co najmniej 130....) juz niewielka roznica w gestosci jest... zrobilem blad, ze latalem na cywilnym oleju, a nie wlasnie na tych z serii motorsport...
Jak nie masz gdzie to w Warszawie ps garage robi to za3 tys.
k20a1/3 ma 156/160 KM i 188/190 nm ciężko będziesz miał dojechać nawet do takiej stock em2 k20 dlubnietym d17a9 przelotem i ssacym od y8
Jak remont to rób pokolei jak pisałem wyżej w poście i lej dobry olej. Stan sprawdzaj, i lepiej jak stan milimetr nad. Jak ostra jazda to zmiana nawet po 7tys no i lepiej nie przegrzewac tego silnika albo zamontuj sobie dodatkowo jakaś chlodnice oleju wtedy też więcej oleju wlejesz., olej wydawalo mi sie ze mialem dobry
, o chlodnicy nie pomyslalem :P... czlowiek uczy sie na bledach niestety... i takie jeszcze pytanko, powiedzmy, ze wleje pol centymetra oleju ponad skale na upalanie na torze, jakies negatywne skutki to bedzie mialo? Chcialbym sie jakos zabezpieczyc przed pustka pod smokiem na zakretach...
Comment
-
1. Obie firmy dobre, ale ja bym chyba wybrał kinga zależy też czy są dostępne. I podstawa to złożyć z manualem, żeby dobrze dopasować panewki. Główne mogą być oem.
2. Wcale że taki 5w40 szybciej by nie padł. To wszystko zależy od konstrukcji silnika i ilości oleju. Czytałem kiedyś wątek, ze w golfie v gti koleś testował valvoline 5w50 i motula xcessa 5w40 i motula miał ciężej zgrzac. Choć to olej hc z dodatkami. Pompowalnosc motul miał lepsza i szybciej odprowadzal widocznie ciepło. Dobry olej choć hc to też fuchs 5w40 xtl ma dobre lepkości a w niskich temperaturach popowalnosc lepszą niż castrol 0w30( brat leje tego fuchsa do 2zz-ge). Jak jest silnik ciasno spasowany to gesty olej wolniej płynie. Patrząc na rekomendacje oleju do Civic coupe 1.7 to na wiekszosci stron producentów olejowych, są zalecenia lania 0w20 0w30 widocznie tak przewidziala honda....
3. Silnik od Type r wchodzi. Jak już zrobisz Swapa od streama to potem robisz co chcesz i wkładasz k-serie po kolei. Tylko słupki zmieniasz i komp.
Obejrzyj sobie co trzeba zrobić żeby mieć k20a2, tu koleś ma customowe łapy nic nie przespawuje i przerabia wiązkę, nie daje nowej pod k20. K20a2 ma wspomaganie elektryczne co też mniej obciąża silnik. Stream czy accord ma wspom. na pompie. Reszta od Type r łącznie z zaciskiem i tarcza 30cm
Ja już nawet rozważam k24a3 190KM i coś koło 230 nm(różnie podają) tylko k24 z accorda nie ma w kompie imo i nie pasuje wiązka z accorda do kabinowej em2, jakbym kupił accorda. Trzeba mieć wiązkę z Civic z k20 albo streama k20. No i skrzynia 6biegowa się nie mieści trzeba 5biegowa od jakiegoś k20 która będzie pasować. A jeśli chodzi o kondycje silnika to dlatego chce właśnie kupić anglika jakiegoś po stluczce one są z małymi przebiegami. I taki k20 będzie mniej zmęczony takim samym przebiegiem z rodzinnego vana niż d17 z coupe dla "młodych"
4. Za dużo oleju też nie dobrze dla uszczelniaczy. Nie wiem jak pół cm nad stan ma się, jak d17 pracuje ale nie powinno zaszkodzić. Co innego 2 cm to nawet jest możliwe stworzyć opór dla wału który chodzi w oleju.Last edited by Maniek_007; 02-08-2016, 00:20.
Comment
-
Maly progres...
Kupilem drugie jezdzace EM2 ze skrzynia, ktora niemilosiernie wyla(zwlaszcza przy zdejmowaniu nogi z gazu), w zasadzie w cenie zlomu. Przebieg 175kkm. Silnik brudny od oleju, bagnet ledwo chwycil olej kiedy po nie przyjechhalem dolalem 1l millersa 5w50 i spokojnie 200km do domu
, pierwsze 500km i pol litra trzeba bylo dolac :P teraz ok 2000km zrobione i wlane juz ok 2.5l
Oczywiscie zadnych wyciekow, przez 4 dni parkowalem w tym samym miejscu na betonie i ani jednej plamki, przez to jeszcze nie zdazylem zmienic oleju xD Na zmiane i dolewki wlasnie zamowilem 10l Motul Sport 5W-50 (https://www.motul.com/system/product...0%20(GB).pdf):
Kod:Viscosity grade SAE J 300 5W-50 Density at 20°C (59°F) ASTM D1298 0.845 Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 107.1 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D44 17.9 mm²/s HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.5 mPa.s Viscosity Index ASTM D2270 186 Pour point ASTM D97 -45°C / -49°F Flash point ASTM D92 244°C / 471.2°F TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/g
ps. docelowo (raczej nie zima) mam zamiar uzywac jakiegos wyczynowego oleju xxW-50, z wysokim parametrem HTHS np. Motul 300V Competition 15w50 HTHS 5.3, Millers CFS NT 10w50 HTHS 4.87, MJ-113 MITASU PLATINUM PAO 5w50 HTHS 4.24, Red Line High Performance 5w50 HTHS 5.0, 15w50 HTHS 5.8, 20w50 HTHS 6.1, jak to u mnie bywa ew, zamiana bedzie zwiazana z cena, jesli jeden olej od drugiego bedzie dwukrotnie drozszy to pass... jesli cena bedzie sie roznila o np 20% wezme ten "lepszy".Last edited by marrccin; 22-09-2016, 12:57.
Comment
-
Przejrzyj temat, ja wsadzam k20.
Teraz tak. Jest sposób na to, że samochód bierze olej. Testowane w fordzie mondeo i pomogło, więc możesz sprawdzić. Jak ci tak olej bierze to nie masz nic do stracenia.
Większość problemów z braniem oleju to zapieczone pierścienie. Sposób na ich ruszenie. Kup oklo 0.5l czystej nafty, zlej olej i zostaw korek otwarty i podstaw jakaś miskę, wykrec swiece, najlepiej ustawić tloki w równym położeniu i zalać nafta. Zostaw na dzień. Potem zalej jakiś olej 5w30 z dobrymi dodatkami czyszczacymi z nowym filtrem np.fuchs 5w30 pro c2 titan gt1. I jeździj spokojnie . Sprawdź ile wziął. Jak pomoze to pomoże. Jeśli jest czarno pod pokrywa zaworów to znaczy że ktoś oleju nie wymieniał i może tak być ze ten nalot się oderwie i zapcha kanały olejowe albo smoka... znam taki temat w innym aucie.
Co do oleju budżetowego to mobil 5w50 peak life. Index lepkości bardzo dobry,lepkości w danych temp. pompowalnosc też dobra, dobry i na normalną jazdę i na ostra. Ale na ten silnik według stron wychodzi olej 0w20. Więc nie wiem czy gestszy olej jest odpowiedni. Gęsty olej wolniej płynie w kanałach na co się przekłada, ze wolniej chłodzi. Często ludzie dobijają silniki wymianą na coraz gestszy olej "bo bierze" a wystarczy albo przepłukać albo remont. Bo przez te dolweki oleju zbiera się na taki remont.
Tu masz ciekawy test olejowy https://bmwservice.livejournal.com/2...thread=1271347
Próbki podgrzane do chyba 400 'c i zdjęcia. To czarne co zostało w próbkach to pozostałości po spalaniu a taka temperatura jest osiagalna w cylindrach, a one są smarowane przez natryski.
Z 5w40 taki wyższych półek to motul 300v, milerss cfs nt, ale dobry też będzie fuchs race pro s, albo liqui moly synthoil high tech 1307. Tylko te syntetyki wymianą co 6-8tys.km
Panewek acl już możesz nie dostać albo jakieś ostatnie sztuki. Lepiej już king racing z serii XP. Jak już masz remont robić to rozbierz obydwa. Może się okazać po pomiarach, że masz lepszy blok w starym, bo tu będą porysowane gladzie cylindrow albo będą owalne, jak tak bierze olej.
Co do wyboru oleju docelowego.
Zamontuj sobie wskazniki ciśnienia i temperatury i zalej olej 5w40, a następna wymianą ba 5w50 i zobacz który przy, powiedzmy 3tys obr. daje lepsze ciśnienia. Drugi test spróbuj zagrzać samochód i który osiągnie większa temp. Zapisz na kartce i porównaj sam zdecydujesz co lać
Comment
-
Dzieki za odp.k20 jeszcze nie teraz...
Przyszlo mi dzis wszystko do zmiany oleju, tylko teraz musi przestac padac :/ zaaplikuje plukanke LM pro (500ml, zazwyczaj uzywalem LM Plus 300ml), pozniej zrobie kilkaset km na tanim oleju WAVE POWER RACING 5W-50, ponowna zmiana oleju, wpadnie chlodnica i czujnik temp. Wleci motul sport 5w50 z ceramizerem...
0w20, wiem moze i na takim oleju auto by dobrze jezdzilo, pewnie mniej palilo, ale przycisne trzy razy i po zabawie... Dynamicznie uzytkuje auto... uwierz mi, autostrady 180-220 to nie problem, jazda na torach, czy rekreacyjnie tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=QHh5wWHqmKw. Szukam olejow z koniecznie podanym parametrem HTHS, bo to ze olej 40 ma lepkosc w 100'C 14cst niewiele mi da jesli przy 120'C spada do 8,8cst... Nawet przy sportowych olejach 16, 20, 30 pisza, ze sa na krotkotrwale obciazenie np na 1/4mili, czy do kwalifikacji... 40 to taki "standard", a ja chcialbym tak zapobiegawczo 50... ktory przy np 120'C bedzie mial jeszcze jakies wlasciwosci...
Odnosnie wyczynowych olejow, ze trzeba je zmieniac czesciej to wynika z charakterystyki jazdy, a nie samego oleju - czesto jest dopisek "wedle potrzeby"
Akurat panewki mam dostepne i acl i king... obydwie firmy do D17 swojej zmocnionej serii produkuja tylko panewki glowne. I nie wiem jeszcze jednego, mam pewnien wybor (pomijajac wersje nadwymiarowe):
- Standard - Extra Oil Clerance
- Standard - Stock Crank
hmm, ktores maja wieksze rowki olejowe i teoretycznie bylyby lepsze?
Comment
-
Przejrzyj manuala d17. Co do panewek jak złożysz na oryginalnych masz pewność, ze to jest dokładnie zrobione. Bo do nominalnego wału d17 honda daje kilka panewek o różnych grubosciach. To wynika z numeru bloku, wału i kazdego z osobna korbowodu. I te panewki dobierasz po numerach albo kolorach i potem mierzysz plastigage szczeliny. I muszą być w zakresie podanym w manualu. Za luźne = małe ciśnienie oleju na panewce i ja obróci. Za ciasne= po rozgrzaniu porządnym przytrze się tym bardziej na gestszym oleju... A panewki acl king itp wszystkie są w jednym wymiarze. Więc nie masz pola manewru odbierania panewek według bloku , wału, itp. musisz to dobrze powierzyć żeby nie było za ciasno i za luźno. Najlepiej główne oryginalne a na krobowody coś lepszego... ale nie znaczy że będzie lepsze.
Jak upalasz samochód to lepiej było inwestować w jakąkolwiek k-serie. Bardzo dużo osób zajezdza d17 a w Stanach to co druga osoba. Tam robią hybryde taka że kupują dół silnika d16v1, który ma szersze panewki, stopki korbowodow, przez co lepiej się rozkłada ciśnienie na panewkach. Do tego dają górę silnika d17a9 albo d17a2, skrecaja i wszystko chodzi na oryginalnym kompie. Dużo osób twierdzi, że to lepiej chodzi od serii. W Polsce dużo osób już tak zrobiło. Jeżdżą ostro na silnikach i nic się nie dzieje a z seryjną d17a9/8/2 możesz mieć znów panewke... a też kilku osobom zdążyło się to po wymianie silnika na drugi albo remoncie.
Comment
-
-
D17 nie jest złym silnikiem, ale jak go zgrzejesz to panewka może pójść. Dużo osób zajezdzilo ten silnik pewnie zazwyczaj z małej ilości oleju, w dodatku starego i zagrzania silnika. Na szybko możesz wrzucić dół od d16v1, dużo mocniejszy...
Z k-seria czeka cię dużo roboty... no i ktoś musi pomóc, pospawac łapy, ustawić silnik, chyba że kupisz dedykowane łapy do em2 na k-serie wtedy kilka dni pracy mniej.
Koszt jak sam robisz, jak u mnie wychodzi na zero, a nawet na plus po sprzedaniu wszystkich części.
Najlepiej kupić cały samochód, streama, Civic VII 2.0 ten 160 KM albo Type R.
Jeśli kupisz streama to większość rzeczy przelozysz, będzie ci tylko brakować
-chłodnicy od EP3
- linki z shiftboxem od DC5
- przedłużyć przewód od wspomagania
Jeśli kupisz Civica obojętnie którego
-w civicu jest wspomaganie elektryczne więc albo przekladasz, albo dokupujesz pompę wspomagania od streama albo innej k-seri
- linki z shifterboxem od DC5
Co do link i shifterboxa od dc5 to możesz kupić ale możesz przedłużyć swoje ale to też spawanie...
Inne części przekldasz prawie kompletnie no i wiązka do przerobienia ale to tylko w jedenej kostce zamieniasz miejscami kable, i musisz pociągnąć nowe kable do
-termo wlacznika wentylatora w chlodnicy,
- pierwszej sondy lambda
- i jak chcesz możesz włożyć eld ale nie trzeba..
Jak masz dwa samochody to jeden możesz powoli przekładać a drugim jeździć.
Comment
-
Jeśliby kogoś jeszcze interesowało:
"Stary silnik został zweryfikowany, poddała się panewka na korbowodzie
pierwszego cylindra. Przez utratę ciśnienia oleju prytarte zostały
panewki główne. Wał wraz z pierwszą korbą nadaje się do wyrzucenia."
A teraz tak, jakieś sugestie by w "nowym" tak sie nie stło? Póki co bédzie, tylko uniwersalna chłodnica oleju, z termostatem 85°C i czujnikiem temperatury uleju. Ole będę wybierał tylko wyczynowe (xxW# 50, moze 60 przed torem), mam panewki ACL, głowne Race, korbowodowe i oporowe "standardowe"( https://m.facebook.com/groups/322622...61153930657350 ), boje sie zakladac... Ponoć " co seria to seria..."
Jakies pomysły? Z czujnikiem ciśnienia oleju jest maly problem, podstawka pod filtr ma jedno wyjście na czujnik, wybrałem temp, mam druga bez termo z dwoma wyjściami, ale chyba nie czul bym sie pewnie z taka kanapka...
Ps. "Nowy" silnik to góra D17A9, dół D16V1Last edited by marrccin; 08-12-2016, 23:14.
Comment
-
Możesz założyć trojnik w miejsce gdzie jest wkrecony oryginalny czujnik. Wtedy wkręcasz oryginalny czujnik ciśnienia oleju, i masz dwa do wskaźników, choć najlepiej czujnik temperatury oleju, wkręcić w miskę olejowa gdzieś z tyłu żeby nie był chłodzony powietrzem z pod samochodu.
Jak jeździ ten frank?
Comment
Comment