Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

PANEWKI KORBOWODOWE Honda VII 1.4 90 km 2001 r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • PANEWKI KORBOWODOWE Honda VII 1.4 90 km 2001 r

    Witam, to znowu ja. Wszystko zostało wymienione w mojej Hondzie prócz panewek których nigdzie nie mogę dostać, dosłownie nigdzie, są one jedynie w serwisie hondy na zamówienie za 700 zł, i trzeba jeszcze doliczyć koszt wyjęcia silnika i sczytanie kodu z wału a to są dosyć drogie koszta. Nie wiedziałem że ta Honda da mi tyle siwych włosów na głowie, oby te zło poprzedniej właścicielki wróciło do niej 5 krotnie. Oryginalne panewki które pasują do mojego czopa mają 530 mm, ja zamówiłem w sklepie 720 mm chyba, ale jak facet mierzył suwmiarka to niby jest ok i że najważniejsze żeby na zamku pasowały czyli te dziurki na których sie trzyma, facet od głowicy powiedziałto samo, że jeśłi będą pasowały na zamkach, to jeśli będzie trzeba to boki można lekko spiłować tak żeby były dopasowane jak te 530 mm czyli oryginalne. Dodam że to nie te główne panewki tylko te korbowodowe. Co o tym myślicie. Przejdzie to? bo jeśłi nie to będę zmuszony płacić grubą kase mechanikowi za wyjęcie silnika, sczytanie kodu z wału i wtedy dowiem się które zamówić w serwisie cały komplet za 700 zła jest ich 7 rodzai. No i oczywiście za robocizne u mechanika, to pewnie mnie wyniesie za same panewki z robotą z 1500 zł. Rozkładam ręce
    Last edited by adamek940225; 14-04-2016, 01:10. Powód: zmiana tytułu

  • #2
    Hej, a co Ci się działo że remontujesz silnik?? podobno takie remonty, to już lepiej kupić silnik, bo to tak właśnie wychodzi, mi coś stuka i klekocze, chyba panewki, albo półką tłoka..zamówiełem cały silnik i zobaczymy
    Mój szarak

    Comment


    • #3

      Napisz do nich,albo zadzwoń,czasem się udaje ściągnąć na zamówienie

      Jest siedem klas pasowania panewek
      13211-PLA-G01 BEARING A, CONNECTING ROD (BLUE)
      13212-PLA-G01 BEARING B, CONNECTING ROD (BLACK)
      13213-PLA-G01 BEARING C, CONNECTING ROD (BROWN)
      13214-PLA-G01 BEARING D, CONNECTING ROD (GREEN)
      13215-PLA-G01 BEARING E, CONNECTING ROD (YELLOW)
      13216-PLA-G01 BEARING F, CONNECTING ROD (PINK)
      13217-PLA-G01 BEARING G, CONNECTING ROD (RED)
      Teraz jeszcze niech mechanik określi które mają być.

      Comment


      • #4
        Panewki na korbowodach są najbardziej obciążone. Nie wiem ile jest wymiarów w d14 ale conajmniej 3. I jak to co dziesietne albo setne milimetra, nie wiem czy ktoś to zrobi dobrze.... za ciasne-rozgrzejesz silnik i się przytra, i obróci, za luźne-przy kilku odpaleniach wyklepie panewke przez to, że za niskie ciśnienie będzie na niej, i też zastuka.
        To nie maluch ze kapitalke co 10-20kkm będziesz robić.
        Rób to na oryginalnych albo wcale. Nie wiem co już tam zrobiłeś ale lepiej na pewno było kupić coś z anglika z małym przebiegiem

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Maniek_007 Zobacz posta
          Nie wiem ile jest wymiarów w d14 ale conajmniej 3
          Przecież masz podane 7 razem z numerami i oznaczeniem kolorem.
          Japoniec jeździ jak jeździ,bo ma takie własnie pasowanie.
          Wszystkie korby,wały i panewki mieszczą się w tolerancji wykonania,ale w zależności od tego jak wielka jest odchylka od wymiaru idealnego,nadaje im sie w procesie produkcji i kontroli specjalne "cechy".
          Choć wszystkie są dobre,to jednak zawsze jakiś odstęp od ideału jest.Przy montazu korzysta sie z tabeli pasowań i w taki sposób lawiruje kodami żeby pasowanie wyszło jak najkorzystniejsze.Wygląda to mniej więcej tak:
          panewki.jpg
          Złożyć silnik każdy głupi potrafi,ale dobrze go zlożyć,to co innego.
          Ja nie bez powodu mam taki podpis na dole,bo jak dla mnie ,to nikt skośnookich w motoryzacji jeszcze dlugo nie przescignie

          Comment


          • #6
            adamek nie złorzecz tak na kobiecinę bo ona pewnie nie miała zielonego pojęcia. A do tego remontu zmień po prostu nastawienie. Podjąłeś się karkołomnego tematu bo przy tym przebiegu nie ma co wymagać od małego silnika. Skoro jednak już zainwestowałeś to zaciśnij zęby i pasa jeśli trzeba i pomyśl że teraz silnik już nie ma przebiegu 250 tys km (o ile dobrze zauważyłem) tylko zero km Czyli jak skończysz remont to masz nowiutki silnik Czyż to nie świetna sprawa ?
            Honda Hybrid 3,4L/100km
            sigpic
            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

            Comment


            • #7
              Nie widać było na pierwszy rzut oka.
              Last edited by m26; 24-11-2016, 11:44.

              Comment


              • #8
                No' konwersacja technicznie ciekawa to i promocja i prezentacja wiedzy nie przeszkadza, poczytać warto .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Oj tam,oj tam

                  Comment


                  • #10
                    m26 nie rozkładałem d14, więc nawet nie zaglebialem tematu ile jest wymiarów nominalnych panewek.
                    K20 np ma kolorami panewki a np. 2zzge toyoty numerami.
                    Ludzie robią szlify w takich silnikach i co, to nie przejeżdża nawet 10kkm.
                    Oczywiście pasowanie panewek robi się nawet jeśli mam te wybrane, drogą selekcji, wedlug manuala i wskazań plastigage-m. I kto to zrobi to prawidłowo... komu będzie się chciało oczyścić wał z oleju i mierzyć wszystko... dużo osób składa ale nie wszyscy prawidłowo, więc te z fabryki będą najlepsze...

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Maniek_007 Zobacz posta
                      nie rozkładałem d14, więc nawet nie zaglebialem tematu ile jest wymiarów nominalnych panewek.
                      Spoko chodziło mi o to że napisałeś o trzech,pod postem z siedmioma pasowniami.Ale to szczegół,pewnie zwykłe niedopatrzenie.
                      Zamieszczone przez Maniek_007 Zobacz posta
                      udzie robią szlify w takich silnikach i co, to nie przejeżdża nawet 10kkm.
                      Kiedyś robiłem w swoim motocyklu,ale napawałem trzopy chromem. To jedyny znany mi Jaaponiec,który jeździł długo po szlifie wału.

                      Comment


                      • #12
                        W porzadku nie spojrzałem na to, sory. W manualach często jest 3-4 wymiary a pojedziesz do aso i jest trochę więcej, chyba że te więcej to nadwymiar.
                        Dla mnie szlif = sprzedanie samochodu, choć łatwiej włożyć drugi silnik. Nie słyszałem, żeby komuś na szlifie, dzisiejszy wysokoobtotowy silnik chodził dlugo. Znam tylko przypadek merca w124 3.0D ale to z opowieści, że właściciel wpadł do rowu w zimę w nocy, wyjechał i nie zauważył, że ma dziurę w misce. Przytarlo, zrobili szlif i samochód dalej na taxowce jeździł...
                        Jeśli chodzi o autora posta... ciekawe co w końcu zrobił

                        Comment


                        • #13
                          Kiedyś szlify były czymś naturalnym,ale do Japończyków nigdy nie było podwymiarów,zawsze albo nominał,albo złom.
                          Może i do czegoś były,ale ja się nie spotkałem.
                          Za to wszystko inne miało nawet po 3 podwymiary książkowe i panewki do tego były normalnie dostępne.
                          Jak już nie było z czego zebrać,to pod panewki szła folia alu i ze 20 tysi jeszcze jechało,ew. zamiast panewki wpadał stary uklepany pas wojskowy i na giełdę-pas wytrzymywał sporo.
                          Mało kto wie,ale podobna taktyka pasowań ,tylko że do tego dochodziła jeszcze selekcja wagowa sworzni tłokowych,występowała w .... Żuku Jak by mi ktoś powiedział,to bym powątpiewał,ale było tam kilkanaście kombinacji
                          Last edited by m26; 24-11-2016, 16:01.

                          Comment

                          Working...
                          X