Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Śruba alternatora Honda civic 1,6 urwana śruba regulacji napięcia paska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Śruba alternatora Honda civic 1,6 urwana śruba regulacji napięcia paska

    Mam problem ze śrubą trzymającą alternator z góry: regularnie mi się sama wykręca i wysuwa niemal w całości z otworu. Nie wiem czy w łapie zerwał się gwint czy ktoś kiedyś włożył tam śrubę o niewłaściwej średnicy, bo mogę tą śrubę wsunąć z powrotem bez kręcenia.... Jakie powinny być parametry tej śruby: długość, fi, gwint i twardość? Jak mierzę suwmiarką na niegwintowanym odcinku przy łbie to pokazuje niecałe 11mm.

  • #2
    coś było tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...sk-paska-chyba
    krzyku dokładnie spisał wymiary śrub oraz co i jak kręcić . Rozumiem że u Ciebie śruba z motylkiem E, swobodnie przechodzi przez tuleje gwintowaną tuż pod śrubą C?
    albo śruba ma zerwany gwint, albo tuleja ma zerwany gwint?
    w każdym razie nawet jak by był zerwany to powiedzmy "po rusku" ktoś brechą może naciągnąć korpus alternatora a Ty dokręcasz B ; C ; D i wszystko powinno trzymać.
    Ewentualnie zrób foto tego miejsca albo wykręć śrubę i sprawdź co tam sie dzieje, bo wygląda to na sprawę typowo mechaniczną.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jemu chodzi o tą górną śrubę, dosyć długa jest, ale jakie ma wymiary to nie wiem, nr kat tej śruby to 31125-P08-J02.

      Jeśli się wkręca i jesteś w stanie ją dokręcić normalnie to jakimś klejem do gwintów można ją posmarować.

      Ogólnie dziwna sprawa, bo u mnie żadna się nie luzuje.

      Comment


      • #4
        Doookładnie, chodzi mi o tą górną śrubę mocującą alternator do silnika. Ona się już nie wkręca, można ją zwyczajnie wbić do końca:/ Eh, najgorsze jest to, że żeby ją wymienić trzeba zaś ściągać pasek..
        No i dalej nie mogę się nigdzie doszukać jej średnicy ani gwintu, choć może się okazać że gwint jest już zjechany. Albo serio jest wsadzona jakaś cieńsza..

        Comment


        • #5
          śruba mocująca alternator to na schemacie to śruba "B" i o tą się rozchodzi - tak ? .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            tak jest, choć na schemacie jest chyba civic 1.7 i nie wiem czy w 1.6 będzie to samo (wg powinno być to samo)

            Comment


            • #7
              ok, ustalone, mocująca - a nie regulacyjna z motylkiem .
              No to masz kłopot. Wyjścia sa chyba takie:
              - zastosować klej do połączeń metalowych - ale na 90% się rozklei bo różnice temperatur silnika nagrzewanie/chłodzenie - klej nie wytrzyma długo.
              - nagwintować zgodnie ze sztuką gwint na nowa większą śrubę, rozwiązanie skuteczne, najlepsze, ale wiąże się z robotą na 1 dzień i nieco z kosztami.
              - zastosowanie krótkiego kołka kotwicznego - metalowego. trzeba to zrobić bardzo ostrożnie i z czuciem by nie uszkodzić / rozsadzić korpusu aluminiowego silnika.
              Mam na myśli takie coś: kotwa rozporowa metalowa jak do betonu: https://www.sukces-zamocowania.pl/katalog/#/102-103
              lub inne kotwy rozporowe, są to rozwiązania zastępcze, ale tam wielkiej siły nie trzeba by unieruchomić alternator, można to rozważyć.
              Last edited by rambo7; 10-01-2017, 11:52. Powód: edit
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                no też jakieś rozwiązanie... żeby nagwintować ten kawałek musiał bym odkręcać kolektor wydechowy, a boję się za to brać... zapieczone śruby, podżarte flansze, skończy się pewnie na dodatkowych kosztach, i masie przekleństw... Myślę czy by nie kupić śruby 110mm i przelecieć nią na całej długości dając z drugiej strony nakrętkę z teflonem. Ale tak czy siak trzeba będzie zrzucić pasek, bo jak tylko wyciągnę starą śrubę to alternator wystrzeli wgłąb komory. Dobrze myślę?

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez waletko Zobacz posta
                  i masie przekleństw..
                  zerwany gwint to pikuś, fakt, ojjj tak, najgorsze są te lecące "urwał..."
                  są jeszcze rozwiązania profesjonalne https://www.youtube.com/watch?v=2uAFuLZ6WhA mozna spróbować, ale poszukałbym kogoś kto byłby w stanie Ci to zrobić jak na filmiku.
                  Najlepiej rozebrać i wyjąć altek by sobie ułatwić robotę, bo tak na gimnastykę na parkingu to szkoda roboty. Rozpoznaj w okolicy kto jest w stanie to zrobić, nawet nie mechanik bo tu trzeba raczej ślusarza.
                  Last edited by rambo7; 10-04-2016, 21:55.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki, spróbuje moze z tym dodatkowym gwintem, ale chyba serio będę musiał to oddać. Dzięki za rady, dam znać jak to się skończyło

                    Comment


                    • #11
                      Witam,

                      Podepnę się pod temat. Czy ktoś mógłby mi podać parametry śruby do regulacji paska klinowego ?
                      Z tego co się orientuję to ta śruba jest niedostępna w sprzedaży ?

                      Comment


                      • #12
                        jeśli masz uszkodzony gwint to i tak musisz ją wykręcić. Weź ją i dobierz w sklepach typu Castorama na półce z śrubkami nierdzewnymi (te na sztuki) w koszyczkach, albo w sklepie z artykułami metalowymi, albo allegro albo na szrocie wykręć z czegokolwiek innego grata - te gwinty zazwyczaj są uniwersalne i drobnozwojne.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Witam,

                          Problem w tym, że nie mam w ogóle tej śruby i dlatego pytam o parametry aby dorobić coś ewentualnie poszukać po Castoramie.

                          Prośba mała. Przywitaj się proszę w odpowiednim wątku
                          https://www.civicforum.pl/forumdispl...aw-si%C4%99%21 - Robimy to raz a porządnie Nie będzie potrzeby zaczynania od witam
                          Last edited by Adaszek123; 22-08-2016, 19:09.

                          Comment


                          • #14
                            a to w takim razie pozostaje szrot, wykręć z jakiegoś niemca wydaje mi się że to śruba 8-ka gwint drobnozwojny.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              zapomniałem napisać jak to się skończyło. Oddałem samochód do mechanika, bo nie miałem czasu sam sie za to zabrać. Powiedziałem mu żeby wsadził śrubę od strony kolektora i skręcił nakrętką... Kur#@a, nigdy juz nie zaufam mechanikowi. Jak przyszedłem po auto to miałem wyciętą dziurę kątówką w blasze z prawej strony, bo jak sie tłumaczył mechanik "od strony kolektora sie nie dało i musiał by odkręcać". Postanowił więc wyciąć dupny kwadracik, by długa śruba sie tam zmieściła. Całość zalał jakimś glutem, który po kilku dniach stwardniał na kamień. Myślałem, że mnie szlag trafi. Jakby tego było mało to dwa dni później na autostradzie przy 180/h usłyszałem wielkie DUP! i coś przetoczyło sie po całym aucie. Myślałem, że coś sie urwało, więc zatrzymałem sie na poboczu, wracam te kilkaset metrów, a na jezdni ucięta kątówką oryginalna śruba alternatora, której mechanikowi nawet nie chciało sie wygrzebać z komory silnika. Jakby ktoś wtedy za mną jechał ....
                              Także przestrzegam przed starymi jełopami, którzy zawsze wiedzą lepiej. Nikt sie tak nie zatroszczy o twoje auto jak ty sam.

                              Comment

                              Working...
                              X