Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie koło zamachowe do VII Coupe EM2 D17A9?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie koło zamachowe do VII Coupe EM2 D17A9?

    Witam chciałbym założyć lekkie koło zamachowe do D17A9, jednakże _bardzo_ nie na rękę jest mi wyciąganie swojego i wysyłanie go do otoczaka, ponieważ nie mogę na tyle odstawić auta.
    Dedykowane lekkie koła zamachowe są dosyć drogie, zatem chciałbym kupić z demontażu, wysłać je do obróbki i już mając drugie dokonać podmianki.
    Teraz tak, czego konkretnie szukać? D17? Na all są aktualnie dwa z modelu taki jak mój, nie znam się ale jakoś nieciekawie wyglądają Przypomniało mi się, że kupiłem zestaw sprzęgła z D16V1 (który ma być kompatybilny z silnikami D17), zatem zerknąłem na zamachy do takowych i trochę inaczej wyglądają. Czy to ma jakieś znaczenie? Czy wystarczy, że znajdę sobie najtańsze do D serii 212mm? Czy może z niektórych niewiele masy można zdjąć?
    Poniżej małe porównanie:

    Koło z D17A9:



    Koło z D16V1:



    Koło D16W1:



    Koło z hondy stream D17, wyglada jak moje w coupe:



    Jakiego szukać? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

  • #2
    jesteś zdecydowany na taki zabieg? przemyślałeś wszystko? rozważyłeś konsekwencje, plusy i minusy? Każde plusy mają minusy . Czyli jak to Wałęsa elektryk ujął "są plusy dodatnie i ujemne" .
    Lekkie koło zamachowe = lepsze wkręcanie się na obroty czyli przyspieszenie ale tylko przy wysokich obrotach, na niskich tracisz sporo Nm po prostu do 3000 wydaje się mułem, ale demona prędkości nie zrobisz. Dużo dłużej musisz trzymać na pół-sprzęgle by ruszyć normalnie, tak że skrzynia silnik i sprzęgło zużywasz 2-3 razy szybciej, o spalaniu w takiej konfiguracji takim silnikiem jak ten o którym mówimy nie wspominam nawet.
    Lekkie koło zamachowe = skrzynia biegów siada 4 razy szybciej. Jak wiadomo VII gen to skrzynie na poziomie projektu już są zrypane. Generalnie słabe.
    Powiem tak, bajer jest , ale chciałbym by tak na weekend było lekkie a na co dzień było normalne, szkoda że tak nie można .
    Jeśli jesteś zdecydowany kup eidetyczne jak masz i po prostu je odchudź u kogoś kto się tym zajmuje.

    oraz:
    Witam, otóż nurtuje mnie pytanie takie jak w temacie, czytałem już sporo na ten temat i wielu twierdzi że Lekkie koło to podstawa każdego tuningu mechanicznego. Interesuje mnie wasza opinia na ten temat,jakie są plusy i minusy, może ktoś jeździ na takim kole? Zastanawia mnie również to czym różni się takie koło: https://www.topendpower.pl/p/pl/exe-hf02/lekkie+koło+zamachowe+exedy+honda+-+civic+ep3fn2+-+k+seria+01-10+3-95kg.html Od fabrycznego odelżonego przez fachowca np.:
    Last edited by rambo7; 07-03-2016, 12:21.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X