Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falujące obroty D17 Honda Stream+LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falujące obroty D17 Honda Stream+LPG

    Witam kolegów
    potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Auto honda stream 1.7 vtec D17b2. Instalacja STAG 300 założona 1,5 roku temu było ok na jesieni pojawiły się pierwsze problemy. Jak auto nagrzeje się to podczas wrzycenia na luz obroty spadają do ok 700 skaczą do 1400 po chwili schodzą do 1100 i znowu do 700 i tak się utrzymują do kolejnego ruszenia. Utrudnia to poruszanie się szczególnie w korku, samochód skacze. Obroty jak się ustabilizują na 700 są stabilne. Zawory ustawione, krokowy i przepustnica czyszczone, świece sprawdzone, komputer zresetowany i zrobiona procedura uczenia wolnych obrotów. Po nauce jest lepiej tzn. podbija do ok 1100 szybiej spadają do 700 (jest to mniej uciążliwe), ale po jakimś czasie się pogarsza.
    Z góry dziękuję za porady.
    Pozdrawiam.
    Last edited by Adaszek123; 03-02-2016, 19:11.

  • #2
    Zapoznaj się w pierwszej kolejności z tematami które występują dla frazy falujące obroty oraz D17

    Poniżej masz przykład tematu który również został odpowiednio zlinkowany. Kolega Misiek podał w 2 poście kilka linków które mogą pomóc:


    Jeśli nie pomoże, będziemy szukali dalej. Pytanie czy pojawia się kontrolka Check Engine?

    I prośba na przyszłość nie tytułuj wątku "Problem" bo, niestety potem wyszukiwarka szaleje bo wyszukuje problemy dla silnika, skrzyni biegów i zużytych klocków.



    P.S Dopełnij też formalności w wolnej chwili
    Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

    Comment


    • #3
      Dzięki za poprawienie tematu. Niestety nie znalazłem takiego samego problemu jak u mnie. U mnie problem występuje tylko podczas wrzucenia na luz (dojazd do świateł) jak silnik jest zimny to ladnie schodzi z obrotów ciepły jak się ustabilizuje też równo pracuje. Odnośnie podpowiedzi w zamieszczonych wątkach to:
      1) sytuacja jest taka sama na PB i LPG mam kabek do staga i mapki wyglądają ok.
      2) krokowiec raczej działa bo jak włącze klime to podnosi obroty
      3) sonda lambda pomierzona działa grzałka też
      4) check zaświecił się jak podłączałem to wyskoczeł kod dokladnie nie pamiętam coś z 4-ym cylindrem (wyregulowałem zawory, przerwe na świecach i był spokój)
      5) mam takie odczucie, że sytuacja nasila się jak jest wilgoć w powietrzu podejrzewałem cewkę ale świeca z tego cylindra jest taka sama jak pozostałe.
      Last edited by stream; 03-02-2016, 19:04.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez stream Zobacz posta
        4) check zaświecił się jak podłączałem to wyskoczeł kod dokladnie nie pamiętam coś z 4-ym cylindrem (wyregulowałem zawory, przerwe na świecach i był spokój)
        Techniczny nie jestem, nie mniej warto byłoby podłączyć go do kompa i sczytać kod błędu. Sam numer w formacie PXXXX. Będzie to jak najbardziej pomocne.
        Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

        Comment


        • #5
          Będe musiał poczekać aż znowu się zaświeci, chciałem wcześniej usunąć usterkę i zaczołem zagłębiać się w temat

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez stream Zobacz posta
            problem występuje tylko podczas wrzucenia na luz (dojazd do świateł) jak silnik jest zimny to ladnie schodzi z obrotów ciepły jak się ustabilizuje też równo pracuje
            czyli jak dla mnie nie ma kłopotu - chcesz mieć taniej - musisz taki stan rzeczy zaakceptować.
            Zamieszczone przez stream Zobacz posta
            sytuacja jest taka sama na PB i LPG
            jeśli na benzynie jest w 100% identycznie? no to może być problem w układzie dolotowym, ale nie wiem gdzie? Czy w samym obszarze podawania powietrza? czy w obszarze informacji z czujników.
            Wygląda na to że układ zasilania paliwem jest sprawny i pracuje stabilnie, bo gdy już się silnik uspokoi to potrafi pracować równo. Kwestia jest tego czasu kiedy chwile to trwa zanim sie ustabilizuje, za taką sytuację odpowiada układ dolotowy, obstawiałbym okolice przepustnicy, do tego poprawność układu chłodzenia - z czujnika chłodzenia idą informacje do ECU o tym ile dawkować paliwa.
            Zamieszczone przez stream Zobacz posta
            krokowiec raczej działa bo jak włącze klime to podnosi obroty
            krokowiec nie ma nic wspólnego z załączeniem klimy w konsekwencji zwiększeniem obrotów. Ta sytuacja krokowiec-klima-obroty nie ma kompletnie ze sobą nic wspólnego.
            Zamieszczone przez stream Zobacz posta
            check zaświecił się jak podłączałem to wyskoczeł kod dokladnie nie pamiętam coś z 4-ym cylindrem
            informacje z ECU to kluczowe informacje w diagnozowaniu problemów i wskazówka do przyczyn. Kod zapisujemy zawsze, nigdy nie słuchamy co mechanik ma do powiedzenia - to nie ma znaczenia co gada, znaczenie wyłącznie ma konkretny Kod usterki w postaci "Pxxxx", potem jest co mechanik to inna interpretacja.
            Zamieszczone przez stream Zobacz posta
            podejrzewałem cewkę ale świeca z tego cylindra jest taka sama jak pozostałe
            noooo więc o tym mówię, to jest błędna interpretacja cewka możę być uszkodzona i można to sprawdzić ale skoro świeca wygląda jak inne to co to oznacza?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              jeśli na benzynie jest w 100% identycznie? no to może być problem w układzie dolotowym, ale nie wiem gdzie? Czy w samym obszarze podawania powietrza? czy w obszarze informacji z czujników.
              Wygląda na to że układ zasilania paliwem jest sprawny i pracuje stabilnie, bo gdy już się silnik uspokoi to potrafi pracować równo. Kwestia jest tego czasu kiedy chwile to trwa zanim sie ustabilizuje, za taką sytuację odpowiada układ dolotowy, obstawiałbym okolice przepustnicy, do tego poprawność układu chłodzenia - z czujnika chłodzenia idą informacje do ECU o tym ile dawkować paliwa.
              Dzięki kolego za podpowiedzi czujnik temp. płynu wymieniłem jak problem się pojawił ale nic to nie zmieniło pisząc o poprawności układu chłodzenia masz na myśli zapowietrzony układ? bo przyznam, że nigdy nie odpowietrzałem (chociaż w środku dobrze grzeje).

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Zamieszczone przez stream


              problem występuje tylko podczas wrzucenia na luz (dojazd do świateł) jak silnik jest zimny to ladnie schodzi z obrotów ciepły jak się ustabilizuje też równo pracuje



              czyli jak dla mnie nie ma kłopotu - chcesz mieć taniej - musisz taki stan rzeczy zaakceptować.
              Chodzi o to, że jak zresetowałem koma i nauczyłem wolnych obrotów to jest znacznie lepiej (nie idealnie ale nie przeszkadza w jeździe) i z biegiem kilometrów problem narasta. Jeśli by trzymał cały czas wysokie obroty tak jak na ssaniu to można normalnie jechać, a jak wzrastają i spadają to jakby dostawał czkawki i człowiek jeździ jak pierwszy raz na nauce jazdy.
              Zastanawia mnie jeszcze czy czujnik położenia przepustnicy mógłby mieć coś z tym wspólnego?

              Comment


              • #8
                co do płynu mam na myśli obieg cieczy, czyli grzeje tj ok. Z twego opisu mi tu pasuje układ dolotu powietrza niekoniecznie czujnik przepustnicy, prędzej jakiś wężyk podciśnienia puszcza, albo coś nieszczelne. Czy jak hamujesz efekt schodzenia z obrotów się powiększa tzn jeszcze niżej schodzą obroty?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Czy jak hamujesz efekt schodzenia z obrotów się powiększa tzn jeszcze niżej schodzą obroty?
                  Nie ma wpływu rozłączałem nawet przewód od serwa tam gdzie jest taki biały łącznik myślałem, że tam jest zaworek zwrotny. Po rozłączeniu od razu widać różnicę po złożeniu wraca do normy. Jeszcze dodam, że jak tak dłużej próbowałem namierzyć nieszczelność silnik pracował to po dodaniu gazu normalnie zaczął schodzić z obrotów już się ucieszyłem, że będzie dobrze, ale na drodze pod obciążeniem spowrotem to samo.

                  Comment


                  • #10
                    Witam, błąd się znowu pojawił P0171 poczytałem trochę i co mi się nasuwa to ktoś pisał że powodem była lubryfikacja instalacji LPG ja nie mam, ale oleju lubi sobie wypić i zastanawiam się, czy to nie może zaburzać pracy MAP sensora?

                    Comment


                    • #11
                      Czyli: DTC: P0171 Fuel System Too Lean. Czyli wątki: https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=P0171
                      Witam, dziś rano po odpaleniu Hani i przejechaniu około 3 km ku memu zdziwieniu zapalił się check engine, natomiast z autem nic się nie działo. Kręci do końca, moc nie spadła. Jako iż wcześniej miałem autko mazde 3 i kiedyś kupiłem do niego OBD ELM 327 dziś miałem okazję sprawdzić czy będzie pasować. Podpiąłem OBD, odpaliłem auto a check razem ze wszystkimi kontrolkami zniknął, ale odczytałem błąd i jest to P0171 czujnik 02(bank 1)- mieszanka zbyt uboga. Czy ktoś miał taki błąd w swoim aucie i

                      no właśnie. Zapaliła się w czasie jazdy (po mieście), nie wiadomo dlaczego. Stary chwyt: wyłącz, poczekaj, ponownie włącz - nic nie dał. W pozycji zapłonu kontrolka się zapala (to normalne - zapala się jak pozostałe), potem z innymi na moment gaśnie, po sekundzie zapala się znowu i świeci również po zapaleniu silnika. Pytania: 1/ co może być przyczyną zapalenia się kontrolki? 2/ czy usunięcie przyczyny wymaga odwiedzenia ASO? Na razie tyle. PS A miała się nie psuć...

                      trzeba prześledzić na czym tam stanęło i zastosować podobne metody.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Dzięki wielkie Rambo7 za pomoc po przeczytaniu pierwszego wątku doszedłem do wniosku, że u mnie też może być problem z sondą lambda. Po założeniu wątku błąd usunąłem błąd (nauka wolnych obrotów) ustawiłem jeszcze raz mapki gazu i wszystko było jakiś czas ok. jakiś tydzeń temu pogłączyłem się do lpg i trochę obniżyłem wykres gazu bo był ponad wykresem od benzyny a tym samym zubożyłem mieszankę. Muszę z powrotem podnieść wykres gazu. Natknąłeś mnie optymizmem bo już powoli mnie to irytowało.
                        Last edited by stream; 01-03-2016, 15:28.

                        Comment


                        • #13
                          sonda lambda zareaguje na niewłaściwe ustawienie mixera lpg. Generalnie musisz wiedzieć że jeśli sonda ma nalatane 150tys km z czego część na lpg to ma prawo się szybciej zużyć. Chciałem Cię nakierować na ten obszar wskazując konkretne wątki. Sądzę że dojdziesz do rozwiązania, ale trzeba czasu i przerobienie kilka ustawień. Ostatecznie sonda do wymiany ,ale mówię sam wiesz najlepiej co i jak z zasilaniem paliwem (LPG / PB) oraz z trwałością sondy (przy lpg) będzie miała krótszą żywotność). Gdyby doszło do tego że będziesz wymieniał Sondę lambda, bardzo dokładnie dobierz sondę i najlepiej oryginalną! Nie kupuj zamienników ani żadnych innych firm jak NGK bo szkoda kasy bo nie działają z Hondą!
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Mapa LPG podniesina mam nadzieję, że to pomoże pozostaje czekać i obserwować. Jeszcze raz wielkie dzięki.
                            Pozdrawiam.

                            Comment

                            Working...
                            X