Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Temperatura silnika 74 stopnie, czy to nie za mało?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura silnika 74 stopnie, czy to nie za mało?

    Witam

    Mam hc. 1.4 90km z lpg, ostatnio byłem u gaziarza i stwierdził że termostat jest do wymiany, bo wskazuje mu na kompie że temp. silnika wynisi jakieś 73-75 stopni. Kiedyś miałem ubytki płynu chłodniczego z węża do reduktora. Moje pytanie to czy ubytek z węża mógł spowodować zapowietrzenie układu? czy poprostu termostat do wymiany? Proszę o radę jak odpowietrzyć układ

  • #2
    w 1,4 VII układ generalnie sam powinien się odpowietrzyć. Uzupełniaj płyn w zbiorniczku nie w chłodnicy. temp. powinna byc w granicach 85stC. Posprawdzaj węże chłodnicy na górze i na dole - jakie są temperatury ? pomacaj na rozgrzanym silniku.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      w 1,4 VII układ generalnie sam powinien się odpowietrzyć. Uzupełniaj płyn w zbiorniczku nie w chłodnicy. temp. powinna byc w granicach 85stC. Posprawdzaj węże chłodnicy na górze i na dole - jakie są temperatury ? pomacaj na rozgrzanym silniku.
      Tzn. węże już są wszystkie ok, a temperatura jest jakies ponad 70 stopni, czyli prawdopodobnie termostat do wymiany

      Comment


      • #4
        piszesz nieprecyzyjnie .... co to znaczy że "węże są wszystkie ok" .. tzn jakie? ... jeśli tak samo ciepłe bez różnicy to na 90% termostat. Jeśli różnica na węzach jest wyraźnie różna i wyczuwalna - to nie jest to termostat.
        Last edited by rambo7; 04-05-2014, 21:14.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          piszesz nieprecyzyjnie .... co to znaczy że "węże są wszystkie ok" .. tzn jakie? ... jeśli tak samo ciepłe bez różnicy to na 90% termostat. Jeśli różnica na węzach jest wyraźnie wyczuwalna - to nie jest to termostat.
          tzn. chodziło mi że nie ma już wycieków z węży. a jak u was z wskazówką temp. w jakim momencie sie zatrzymuje podczas pełnego nagrzania? Ja mam mniej jak w połowie

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
            jak u was z wskazówką temp. w jakim momencie sie zatrzymuje podczas pełnego nagrzania? Ja mam mniej jak w połowie
            czyli wzorowo, dokładnie tak jak ma być w kazdej Hondzie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
              a temperatura jest jakies ponad 70 stopni, czyli prawdopodobnie termostat do wymiany
              Taka temperatura i uszkodzony termostat to nieuniknione zmiany wskazań możliwe do zaobserwowania nawet na wskaźniku. W trasie mniej, a w ruchu miejskim czy przy obciążeniu silnika więcej.
              Dodatkowo termostat zacięty na dużym obiegu to większe spalanie. Można też wyczuć, że po uruchomieniu silnika temperatura węża za termostatem wzrasta równomiernie z tym doprowadzającym płyn z bloku.
              Temperatura otwarcia termostatu to w zależności od producenta 78-82 st. C. Jeśli mierzona jest 75 st. C to nie masz powodu do wymiany termostatu bez potwierdzenia jego uszkodzenia.
              Poobserwuj wskazania temperatury przez kilka dni, sprawdź sposób rozgrzewania układu i dopiero wtedy zadecyduj. Oczywiście zawsze wszystko można wymienić tylko czy ma to sens?
              Różnica pomiaru rzeczywistej temperatury i temperatury otwarcia deklarowanej przez producenta na poziomie 3-7 st. C to za mało na panikę ( 78-75 lub nawet 82-75 )?

              Comment

              Working...
              X