Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dławienie się silnika na niskich obrotach po rozgrzaniu [Civic Coupe 1.7 120 KM]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dławienie się silnika na niskich obrotach po rozgrzaniu [Civic Coupe 1.7 120 KM]

    Mam problem z moją Honda, silnik 1.7 120 KM z 2001 roku. Po rozgrzaniu się silnika (obecnie, gdy na zewnątrz już ciepło, praktycznie po 5-10 km) zaczyna dziwnie pracować. Jadąc na małych obrotach (nie mam obrotomierza, ale na oko jakieś 1,5 - 2 tyś.) co jakiś czas zdarza mu się szarpnąć dwa trzy razy i jedzie dalej w porządku. Problem najmocniej objawia się po przejechaniu dłuższego odcinka na wyższych obrotach i zatrzymaniu na światłach - przez 2-3s jest ok, a potem zaczyna lekko szarpać i silnik zadławia się, jakby coś się przez niego przeciskało i chciał zgasnąć, po czym wraca do normalnej pracy. Najmocniej słychać jego dziwną pracę przy rurze wydechowej, gdy zaczyna się dławić, dziwnie pyka, tak jakby gubił jeden obrót. Ostatnio zauważyłem też, że na postoju dodanie lekko gazu i utrzymanie go w stałej pozycji powoduje wejście na dane obroty i ich nagły spadek na krótką chwilę. Wszystkie te objawy występują tylko po rozgrzaniu. Zaraz po odpaleniu nic takiego się nie dzieje. Początkowo myślałem że to świece, ale po wymianie problem nie zniknął.

  • #2
    Witaj.
    To może być objaw wypadania zapłonu na którymś z cylindrów, ale wskazany jest odczyt z OBDII. Kod błędu okreśłi obszar dysfunkcji.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
      Witaj.
      To może być objaw wypadania zapłonu na którymś z cylindrów, ale wskazany jest odczyt z OBDII. Kod błędu okreśłi obszar dysfunkcji.
      Pzdr.
      Taki błąd nie byłby sygnalizowany kontrolką? Bo nic się nie zaświeca.

      Comment


      • #4
        Zasyfiony krokowiec? Wiewiórka w filtrze powietrza?

        Comment


        • #5
          Filtr powietrza jest czysty. O jaki silnik krokowy chodzi?

          Comment


          • #6
            O silniczek sterujący dopływem powietrza na jałowych obrotach. Znajduje sie przy przepustnicy pod obudową filtra powietrza. Wyczyszczenie go to godzina roboty a na pewno nie zaszkodzi Dodatkowo możesz wyczyścić całą przepustnicę i zawór EGR.
            Ale równie dobrze może to być... cokolwiek innego.
            Zrób samodiagnostykę i zobacz jaki kod ci "wymruga"

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez bluerooo Zobacz posta
              Taki błąd nie byłby sygnalizowany kontrolką?
              Chwilowy błąd nie musi powodować CE. Zostanie zapisany w pamięci ale jeśli nie występuje w sposób ciągły to "widząc właściwe parametry" komp nie sygnalizuje błędu.
              To nie była diagnoza, tylko podanie możliwej przyczyny takiego a nie innego zachowania silnika. Przeskanowanie samochodu jeszcze chyba nikomu tu na Forum nie zaszkodziło, a wiele razy pomogło.
              Stąd propozycja użycia skanera.
              Pzdr.

              Comment

              Working...
              X