Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana rozrządu ,piszczący pasek :)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana rozrządu ,piszczący pasek :)

    Witam

    Jakis czas temu robilem rozrząd(typowe po zakupie autka)
    I od jakiegos czasu(a bedzie to moze z 3msc albo i wiecej) piszczy mi cholernie pasek ;/
    Zauważyłem ze piszczy on tylko jak włacze nawiew w kabinie,zwieksza sie napiecie ,alternator pracuje i piszczy,wylacze nawiewy i przestaje I tak w kólko.
    Podejżewałem że mechanik był cwany i całozył pasek gówniany,albo wgl go nie wymienił O.o(tylko założył stary). Ale juz sam nie wiem,po tych objawach podejzewam tez lozysko na alternatorze , słusznie?
    Chcial bym uslyszec wasze opinie :P
    Dodam ze pasek napinałem,i jest dobrze napiety(dosc sztywny jest) nie ugina sie zbytnio .

    Pozdrawiam

  • #2
    jeżeli stary pasek - wyrobiony wieloklin bym wymienił , i nie czekał ,koszt takiego paska około 20zł
    a klime masz ?
    sigpic moje autko D16W4VTEC
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=23460

    Baggy Honda D14Vtec + Turbo 0.4b


    https://www.youtube.com/my_videos?o=U

    Comment


    • #3
      Klima auto
      Civic VII gen silnik 1,6
      jeden pasek jest tutaj...
      A czy stary to nie wiem..mam podejzenia ze jest to oryginal bo made in UK pisze a mój civic skladany był w UK
      Ale no nie wiem,moze zbieg okolicznosci,bo po pasku nie widać zurzycia

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez CivicVII Zobacz posta
        Zauważyłem ze piszczy on tylko jak włacze nawiew w kabinie,zwieksza sie napiecie ,alternator pracuje i piszczy,wylacze nawiewy i przestaje
        Jesteś pewny że to pasek a nie łożysko dmuchawy? Gdyby był związek obciążenie/napięcie paska, to efekt byłby przy włączeniu swiateł, cofaniu (wsteczny), hamowaniu (stop) itd.
        Mam wrażenie, że szukasz nie tam gdzie tkwi źródło problemu.

        Comment


        • #5
          Hm...dałeś mi nowy trop
          Te łożysko dmuchawy gdzie jest zlokalizowane ? Jutro bede nasłuchiwał skąd dzwiek dochodzi.

          Comment


          • #6
            Włącz zasilanie i dmuchawę (ale nie odpalając silnika), nie musisz nic innego sprawdzać. Wtedy nie pracuje pasek ale dmuchawa będzie piszczeć jeśli to ona jest winna.Dźwięk najwyraźniej powinieneś słyszeć od strony pasażera pod schowkiem.

            Comment


            • #7
              nie no To na bank nie dmuchawa , bo dzwiek dochodzi z pod maski(w kabinie slabiutko slychac) natomiast na dworzu nie slychac co sie mówi :P
              Wiec wracamy do punktu wyjscia i chyba pasek trzeba bedzie wymienic ,napisalem ten post bo moze jakies lozysko padlo a nie wiem zbytnio jak to w hondzie bo niecaly rok mam swoją dopiero :P
              Czy cos przesmarowac itp..
              Całe piszczenie zaczęlo sie niedługo po robieniu rozrządu..
              Last edited by CivicVII; 04-03-2014, 22:18.

              Comment


              • #8
                To wszystko fajnie tylko szukam związku z włączeniem dmuchawy? Nie masz Ty czasem włączonej klimy i po włączeniu dmuchawy nie startuje sprężarka? Pasek tak głośno raczej by nie hałasował. Już raczej rolki napinacza paska wielorowkowego. W dieslach to wręcz norma, że jak ktoś przy rozrządzie nie wymienił wielorowkowego i mikrorolek, to zaraz ma właśnie piszczenie. Znajdź kawałek plastikowego wężyka o sporej średnicy i zrób z niego "stetoskop". Jeden koniec do ucha a drugi w okolice poszczególnych rolek. Zdziwisz Się jakie to precyzyjne "narzędzie diagnostyczne". Tylko uważaj, żeby nie wkręcić go pomiędzy pasek a rolki.

                Comment


                • #9
                  Dobra wszystko sie wyjasniło
                  Przy załaczaniu nawiewu włacza sie klima Co skutkuje pewnie piszczeniem.
                  Czyli obstawiasz do wymiany rolki napinacza paska?

                  Jak mozesz to polec jakąs dobra firme rolek i ew. sklep gdzie dostane to w miare rozsadnej cenie
                  Bo w intercarsie widze ze maja wysokie ceny Chociaz mam tam wysokie rabaty..
                  Last edited by CivicVII; 04-03-2014, 22:49.

                  Comment


                  • #10
                    Posłuchaj co piszczy zanim zaczniesz kupować części. Może sprzęgło klimy slizgać, może rolki. Nie bądź Pan Rockefeller Zaraz do sklepu z czekiem lecisz zamiast ustalić zakres
                    zamówienia Rolki możesz kupić SKF, Rouville, INA. Jeden czort. Ale poczekaj aż sprawdzisz co piszczy. Możesz poszukać na alledrogo, bywają taniej niż w e-sklepach.

                    Comment


                    • #11
                      Pytałem poprostu z wyprzedzeniem
                      Logiczne że pierw dojde co jest winą :P
                      Znajomy mechanik powiedzial mi ze wina lezy po stronie paska,ale to byla taka rozmowa co trwala z 30s wiec nie biore jego opini do serca
                      Jutro napisze z kąd dzwięk sie wydobywa,sprawdze czy bez klimy tez piszczy.

                      Bo z objawów to jeszcze np, jak auto sie toczy wrecz stoi i rusze z dwójk i to wiadomo,obroty są bardzo niskie (silnik sie jak by dusi przez chwilke) to wtedy tez jest popiskiwanie(ale nie piszczy non stop)

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez CivicVII Zobacz posta
                        jak auto sie toczy wrecz stoi i rusze z dwójk i to wiadomo,obroty są bardzo niskie (silnik sie jak by dusi przez chwilke) to wtedy tez jest popiskiwanie(ale nie piszczy non stop)
                        To raczej od strony układu hamulcowego, zanim klocki odbiją od tarcz mogą popiskiwać. Choć rolki też wtedy usłyszysz, bo silnik ich nie zagłusza. To jednak mogą być dwie różne "bajki".

                        Comment


                        • #13
                          Jeszcze wiem jak popiskuja hamulce
                          Dzwiek wydobywa sie z pod maski,jest identyczny jak pisk paska,i równo z silnikiem piszczy ze tak to nazwe,silni wkreci sie na obroty(przekroczy te 1-1,5tys obrotów) i wszystko przestaje
                          Cos jest z tym rozrządem,chce to naprawić bo ten dzwiek mnie irytuje
                          Na cieplym silniku prawie wgl to nie wystepuje, na zimnym to masakra,jeszcze jak po miescie sie jedzie

                          Comment


                          • #14
                            Dzisiaj i wczoraj troche podłubałem przy aucie.
                            Na 99% wina lezy po stronie paska (bedzie albo do wymiany lub zle naciagniety) , po polaniu paska lekko wodą(podczas pracy i piszczenia) pisk ustaje,czyli cos jest z paskiem.
                            Teraz mam takie pytanie, jak powinien byc odpowiednio naciagniety pasek w civicu VII 1.6 ?
                            I gdzie o ile wgl jest napinacz paska?
                            Proszę o odpowiedzi bo moze mam za slabo naciagniety pasek,a tez nie chce z tym przesadzic

                            Comment


                            • #15
                              Czesc,ja na twoim miejscu juz dawno bym wymienił ten pasek ponieważ koszt jest mały a zerwany pasek może dużo spustoszenia zrobić pod maska.
                              Pozdrawiam

                              Comment

                              Working...
                              X