Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka pytań o obroty biegu jałowego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez AdoTe Zobacz posta
    Dodam, że od 15 000km jest założona instalacja LPG (na gwarancji, po przeglądzie).
    Dzięki, już szukam tematów.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    instalacja LPG przy takich mrozach jak były przy przełączeniu (jak za szybko przełączana) może "strzelać w kolektor dolotowy" i najczęściej demoluje silnik krokowy. Z powyższego opisu wynika tylko jedno: silniczek krokowy do przeczyszczenia/naprawy a na pewno do sprawdzenia szczelności. Poszukaj tematy dot.: "silnika krokowego" nawet jak będzie to inny silnik to zasada działania jest identyczna. W opisach będzie pisało co i jak zrobić.
    To taki moim zdaniem klasyczny przypadek, instalacja lpg - mróz - nierówne obroty = silnik krokowy. Jeśli po rozgrzaniu silnika obroty są stabilne to tylko utwierdza przyczynę - silnik krokowy.
    Dzięki jeszcze raz, dzisiaj się tym zajmę. Dam znać czy pomogło .
    Last edited by rambo7; 08-01-2016, 08:20. Powód: po sobie stosuj edycję!

    Comment


    • #32
      Tyle, ze moim zdaniem LPG nie ma tu nic do rzeczy. Przy ujemnych temperaturach nie ma prawa sie tak szybko przelaczyc na gaz. Piszesz ze instalacja ma 15kkm wiec mniemam ze jest to dobra sekwencja... Nie powinna sie przelaczyc na gaz zanim plyn chlodniczy osiagnie 40st (zalezy jak ustawil gazownik)

      Filmik trwa raptem niecale 2 minuty - przy ujemnej temperaturze nie ma prawa przejsc na LPG w 2 minuty na postoju sie nie zagrzeje na tyle by przejsc na LPG.

      Chyba, ze gazownik tak ustawil - nie wierze zeby gaziaz byl takim glupkiem.

      rambo, przy sekwencji i wtryskiwaczach gazowych ryzyko strzalu w kolektor w zasadzie nie istnieje.

      Rozebrac przepustnice i wszystko solidnie przeczyscic.
      The 1st. - EJ9
      The 2nd. - ES7
      The 3rd. - FD7
      The 4th. - CU2
      ------------------------------------------------------------------

      ------------------------------------------------------------------

      Comment


      • #33
        Na filmiku auto jest na benzynie. LPG włącza się dopiero przy dobrze nagrzanym silniku, wtedy obroty już dawno wracają do normy. Jednak czasami (bardzo rzadko), mam wrażenie że podczas jazdy (np. na światłach) obroty spadną i auto się "zakrztusi" (tylko na biegu jałowym). Zajmę się w takim razie silniczkiem krokowym i przepustnicą.

        Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
        Piszesz ze instalacja ma 15kkm wiec mniemam ze jest to dobra sekwencja.
        Instalacja porządna, zakładana w warsztacie z kilkunastoletnim doświadczeniem.

        Comment


        • #34
          Instalacja gazowa nie ma nic do rzeczy bo mam podobnie a auto jest tylko w PB.
          Obroty potrafią falować przez kilka minut w granicach 2-1 tyś obrotów, zdarza się i niżej, czasem auto gaśnie. Przepustnica, krokowy wszystko czyszczone, robiona adaptacja. Sytuacja występuje tylko w ujemnych temp.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez kermid102 Zobacz posta
            Instalacja gazowa nie ma nic do rzeczy bo mam podobnie a auto jest tylko w PB
            "słoma jedzona przez Konia nie ma nic do rzeczy bo koń jest tylko na owies" ... mniej więcej tyle zrozumiałem z tego twojego zapisu.

            Wątków dot. falujących obrotów w przypadku silnika zasilanego wyłącznie benzyną jest multum. Wątków dot. falujących obrotów w przypadku silnika zasilanego benzyną i LPG jest multum. Trzeba poszukać tych wątków i poczytać co tam było pisane, bo można się wyłącznie powtarzać. Silnik spalinowy jest skonstruowany tak że zasada działania w nich jest identyczna i problemy najczęściej w 99,9% są zbieżne grzebiemy i gamy zawsze o tym samym tj, co, gdzie jak sprawdzić itd.
            Co nowego jaki nowy obszar wziąć pod uwagę i co możemy w tym temacie wymyślić?
            Last edited by rambo7; 08-01-2016, 08:32.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Stwierdziłem tylko że instalacja LPG niekoniecznie jest w tym przypadku sprawcą skoro podobne objawy występu w aucie które takowej instalacji nie widziało na oczy.
              Raczej nie mam uwalonego silniczka krokowe który został uszkodzony poprzez ''wystrzał w kolektor''
              Poza standardowymi rzeczami typu silniczek krokowy, przepustnica itp może czujnik temperatury płynu chłodzącego ma na to wpływ ?
              W moim przypadku objawy nie są uciążliwe bo jak już wspomniałem występują tylko przy znacznym spadku temp . Co nie zmienia faktu że jestem ciekawy co
              może powodować takie rzeczy.

              Comment


              • #37
                Jeśli tylko chodzi na PB to sprawdź i przeczyść IAT, czujnik powietrza zasysanego, ten w komorze filtra powietrza wtyczka na 2 piny.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X