Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka pytań o obroty biegu jałowego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Autem jeżdżę od dwóch miesięcy. jeśli chodzi o ogrzewanie to chodzi bez zarzutów (a co ma ogrzewanie do obrotów?)Mam instalację BRC i problem z nią , który opisywałem w innym poście a mianowicie jak jade na gazie i wyrzucam na luz to obroty spadaja mi do 500 by potem się ustalić. Czy wcześniej tak było trudno powiedzieć. Ostatnio wymieniałem łożysko w skrzyni biegów bo szumiała mi na wolnych obrotach i od tej pory na dobrą sprawę zauważyłem te drgania ( wcześniej moze takze były ale nie byłem tak wyczulony).

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
      a co ma ogrzewanie do obrotów?)
      to chyba zasadnicze przełożenie temperatura silnika (ogrzewanie) a obroty silnika, jeśli coś odbiega od normalności to łatwo od razu odnieść ogrzewanie obroty / obroty-ogrzewanie. Uderz w stół a nożyczki podskoczą, jak się ma zainstalowane LPG to trzeba o tym napisać, bo z wpisu #14 to nie wynika a jest to kluczowa informacja.
      Na podstawie ww opisu do tej pory miałem obraz silnika pracującego na benzynie i problemu z obrotami a tak nie jest!!!! chyba że jest ???
      musimy ustalić do czego się odnosimy ...??
      1. Czy do silnika pracującego na PB który nie trzyma obrotów ?
      2. Czy do silnika pracującego na LPG który nie trzyma obrotów ?

      "Doczepiłeś" się do wątku w którym nie ma słowa o LPG... a tu sie okazuje że masz instalację lpg i problem z obrotami - problemy z obrotami silnika na lpg a problemy z obrotami silnika na PB to 2 rożne sprawy.
      Gdybyś o tym nie wspomniał to 3 strony pisania by było w obszarze benzyny... wszystkie podpowiedzi były by z obszaru zasilania w benzynę... czyli bez sensu.
      Last edited by rambo7; 16-11-2015, 12:36.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        jeśli chodzi o drgania silnika to występują na wolnych obrotach zarówno jak jeżdżę na gazie jak i na benzynie. Problem ze spadajacymi obrotami występuje na gazie.
        we wpisie #14 opisałem zjawisko jakie występuje zarówno na gazie jak i na benzynie kiedy stojąc już np. na swiatłach po ustaleniu obrotów zaczynają one spadać do około 750 i wtedy pojawiają się wyczuwalne w kabinie drgania
        Last edited by kadamcz; 16-11-2015, 12:55.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
          Mam instalację BRC i problem z nią , który opisywałem w innym poście a mianowicie jak jade na gazie i wyrzucam na luz to obroty spadają mi do 500 by potem się ustalić.
          to jest kwestia regulacji dawki gazu, to zrobisz u mechanika od LPG, warunki zimowe wymuszają inne dawkowanie niż w lato w upały. Same z siebie ani z żadnych innych czarów te obroty nie wzrosną, tu jest konieczna wizyta na warsztacie plg, jeśli mówimy o zasilaniu w lpg. (trzeba się też liczyć żę spalanie wzroścnie o nawet 20%. Coś za coś albo oszczędzanie albo praca silnika. Nie ma opcji by zrobić 850obr/min przy zachowaniu obecnego spalania lpg.
          Praca silnika na benzynie gdy nie masz innych objawów ciężko mi przyjąć że również spadają do 500obr/min, mówisz do 750obr/min, ok, to już jednak więcej w stos. do lpg.
          Silnik 1,4 ma to do siebie że na wolnych obrotach mimo prawidłowego wysterowania mieszanki (benzynowej) ma tendencje do przysiadania do 750obr/min. Biorąc pod uwagę warunki, odbiorniki prądu jak nawiew, światła, radio, i coś tam jeszcze może takie zjawisko występować). Czy jak wyłączysz wszystkie odbiorniki prądu nic się nie zmienia? nadaj jest i zostaje 750obr/min?
          Aby tutaj podnieść obroty trzeba pogrzebać w przepustnicy, nie wiem czy to jest dobry pomysł, moim zdaniem obroty w granicach 800obr/min jest do przyjęcia.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Nie da się w tym silniku "ustawić" wartosci wolnych obrotów. Komputer sam dawkuje powietrze i paliwo i dąży do takiej wartości jak właśnie piszecie.
            Jak trzęsie buda to mogła się uszkodzic poduszka od skrzyni biegów podczas demontażu. Na pewno rozwazylbym czyszczenie silnika krokowego w przepustnicy.

            Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #21
              ale budą trzęsie tylko jak mi mocno spadną obroty (750) jak auto jest zimne na ssaniu i później jak ma ok 1000 do 800 obrotów to nie trzęsie budą.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                Na pewno rozwazylbym czyszczenie silnika krokowego w przepustnicy
                owszem ale to w przypadku gdyby obroty biegu jałowego były nierówne lub wysokie na zimnym silniku a problem to rozgrzany silnik i obroty biegu jałowego, tu krokowy już nie bierze udziału.
                Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                jak ma ok 1000 do 800 obrotów to nie trzęsie budą.
                bo przedział 830-960obr/min to idealny przedział obrotowy.
                kadamcz czy jesteś w stanie obiektywnie odpowiedzieć na to pytanie:
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Biorąc pod uwagę warunki, odbiorniki prądu jak nawiew, światła, radio, i coś tam jeszcze może takie zjawisko występować). Czy jak wyłączysz wszystkie odbiorniki prądu nic się nie zmienia? nadaj jest i zostaje 750obr/min?
                Last edited by rambo7; 17-11-2015, 13:18.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  dzis sprawdziłem i jak powylanczalem wszystkie odbiorniki prądu ( swiatla, radio , nawiewy) to obroty wzrosly i przestało trząść budą. Czy to oznacza ze mam słaby aku?

                  Comment


                  • #24
                    dziękuję za odpowiedź , bo to kluczowa informacja .
                    Zamieszczone przez kadamcz Zobacz posta
                    dzis sprawdziłem i jak powylanczalem wszystkie odbiorniki prądu (...) to obroty wzrosly i przestało trząść budą
                    to znaczy że masz całkowicie sprawne auto . To oznacza że nie należy tam grzebać bo tylko będzie gorzej! To znaczy że jest takie obciążenie alternatora. Akumulator nie ma tu nic do rzeczy.
                    Generalnie jeśli tak jest to na pewno, podkreślam na pewno nie kręcimy w silniku żadną "śrubką" do regulacji obrotów, żadnymi wtryskami ani niczym, kompletnie nie pchamy łap.
                    Musisz przyjąć do wiadomości:
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Silnik 1,4 ma to do siebie że na wolnych obrotach mimo prawidłowego wysterowania mieszanki (benzynowej) ma tendencje do przysiadania do 750obr/min. Biorąc pod uwagę warunki, odbiorniki prądu jak nawiew, światła, radio, i coś tam jeszcze może takie zjawisko występować).
                    Ratunkiem może być jak pisałem zwiększenie dawki LPG w okresie zimy ale to musi zrobić macher od lpg, a na wiosnę jak będzie ciepło wrócisz do uboższej mieszanki.
                    Jedno jest pewne twój silnik pracuje prawidłowo i reaguje na obciążenie prawidłowo.
                    Jak załączysz wszystkie odbiorniki prądu światła, nawiew, radio itp, jak spadną obroty do 750 to załącz klimę, obroty wzrosną do 900obr/min jak tak się nie stanie to bym się zastanowił co zrobić. ale po tym jak czytam to silnik pracuje prawidłowo i pewny jestem że obroty wzrosną do 900 (na klimie). Możesz napisać czy tak się stanie? (nie chodzi o to byś jeździł na klimie! chodzi o fakt sprawdzenia - testu).
                    Nie możesz wymagać od Konia - silnika 1,4 pracującego na "słomie" LPG by pracował jak na owsie PB.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Po załączeniu świateł i innych odbiornikow prądu, obroty powinny delikatnie wzrosnąć ale nic nie powinno się trząść. Jeśli buda się trzęsie to coś nie tak z ladowaniem i tutaj bym szukał przyczyny. Sam tak mialem nistety.
                      Klime jak zalaczysz to obrpty wzrosną ale ich sterowanie idzie inaczej niz w przypadku świateł itp.
                      Jalowe obroty w 1.6 ep2 miałem na poziomie 750 obrotów i nic tego nie było w stanie zmienić. Regulowalem nawet krokowca i podczas adaptacji komputer sam regulowal wolne obroty aż osiągnęły 750 obr.

                      Comment


                      • #26
                        podkreślę że mówimy o silniku 1,4 16v i nie młodym bo 2003r na dodatek zagazowany.
                        Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                        Po załączeniu świateł i innych odbiornikow prądu, obroty powinny delikatnie wzrosnąć ale nic nie powinno się trząść.
                        tak należałoby się spodziewać, ale w rzeczywistości tak nie jest i nic z tym nie zrobisz , ale możesz próbować .
                        mamy pracę silnika 1,4 na wolnych obrotach załączone jest sporo odbiorników, instalacja już ma swoje opory 2003r do tego praca na LPG do tego stan sond Lambda jakość gazu, stan swiec stan czujników temp cieczy i MAF itd... jak to zbierzemy do kupy to obraz nie ma prawa być jak w nówka aucie .
                        Normalnie silnik 1,4 na jałowym pod obciążeniem elektrycznym (odbiorniki 12V) przysiada na obrotach do 750 i nie wzrośnie chyba że się załączy A/C to taka sytuacja wymusi jego podniesienie wyżej nawet do 950obr/min. inaczej będzie tak chodził na 750 i będzie to niekomfortowe dla kierowcy ale nic więcej sie nie dzieje.
                        Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                        Jeśli buda się trzęsie to coś nie tak z ladowaniem i tutaj bym szukał przyczyny
                        to zdecydowanie lepsze podejście pytanie tylko jakie mamy możliwości? zmianę alternatora na mocniejszy, coś jeszcze? / pytanie czy opłacalne?
                        Może rozważyć założenie świateł dziennych LED?
                        Pewne jest jedno że silnik pracuje prawidłowo a obroty nie spadają z powodu "jakiejś" usterki silnika. Obroty spadają wyłącznie z powodu obciążenia układu elektrycznego.
                        Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                        Jalowe obroty w 1.6 ep2 miałem na poziomie 750 obrotów i nic tego nie było
                        bo nie ma prawa im mocniejszy silnik tym mniejszy efekt telepania budą. W 1,4 będzie to zauważalne.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          1.4 i 1.6 w epkach to niemal te same silniki na tym samym osprzecie. Różnice sa marginalne patrząc z perspektywy tego problemu. Miałem silnik z nalotem 250tys km i od 130 tyś km był z lpg. To co jest opisywane tutaj, u mnie było zdiagnozowane jako uszkodzenie alternatora. Po prostu alternator nie dawal sygnalu do ecu silnika na zwiększenie obciążenia. Bodajze bialy kabelek w wiazce alternatora.

                          Comment


                          • #28
                            jeśli tu w ogóle jest mowa o jakiejś nieprawidłowości to zgadzam się również z tym że jeśli problem to po stronie alternatora.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Panowie podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Mam Civic'a ES 1.4 i dopadł mnie taki problem:

                              Rano gdy odpalam auto dziwnie chodzi na biegu jałowym. Na początku są podwyższone obroty (ssanie to rozumiem), ale po kilkunastu sekundach obroty podskakują do około 2000 obr. i gwałtownie opadają. Gdy nie mam wciśniętego sprzęgła, to obroty spadają na tyle że gaśnie. Takie podskoki i spadki zawsze są po nocnym staniu i dokuczają dwa razy po dopaleniu. Jak podratuję dodaniem gazu to później jest już wszystko OK.

                              Miał ktoś taką sytuację? Dodam, że od 15 000km jest założona instalacja LPG (na gwarancji, po przeglądzie).

                              Zamieszczam też filmik jak to wygląda:

                              Comment


                              • #30
                                instalacja LPG przy takich mrozach jak były przy przełączeniu (jak za szybko przełączana) może "strzelać w kolektor dolotowy" i najczęściej demoluje silnik krokowy. Z powyższego opisu wynika tylko jedno: silniczek krokowy do przeczyszczenia/naprawy a na pewno do sprawdzenia szczelności. Poszukaj tematy dot.: "silnika krokowego" nawet jak będzie to inny silnik to zasada działania jest identyczna. W opisach będzie pisało co i jak zrobić.
                                To taki moim zdaniem klasyczny przypadek, instalacja lpg - mróz - nierówne obroty = silnik krokowy. Jeśli po rozgrzaniu silnika obroty są stabilne to tylko utwierdza przyczynę - silnik krokowy.
                                Last edited by rambo7; 07-01-2016, 13:45. Powód: edit
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X